FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: USKORO VIŠENAMJENSKE PROTUPOŽARNE BRODICE

ZAGREB, 1. rujna (Hina) - Projekt malih višenamjenskih protupožarnih brodica ponudio je nedavno zagrebačkom Brodarskom institutu i Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo zagrebački inovator mr. Tomislav Juravić u suradnji sa stručnjacima Hrvatske vatrogasne zajednice. Dužina brodica bila bi od deset do 15 metara, a demontiranjem nezavisnog, posebnog protupožarnog sustava, one bi se mogle koristiti i u druge gospodarske svrhe. Prema procjenama stručnjaka, flotila od 30 protupožarnih brodica stajala bi manje od 40 milijuna njemačkih maraka koliko stoji, primjerice, jedan i pol kanader.
ZAGREB, 1. rujna (Hina) - Projekt malih višenamjenskih protupožarnih brodica ponudio je nedavno zagrebačkom Brodarskom institutu i Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo zagrebački inovator mr. Tomislav Juravić u suradnji sa stručnjacima Hrvatske vatrogasne zajednice. Dužina brodica bila bi od deset do 15 metara, a demontiranjem nezavisnog, posebnog protupožarnog sustava, one bi se mogle koristiti i u druge gospodarske svrhe. Prema procjenama stručnjaka, flotila od 30 protupožarnih brodica stajala bi manje od 40 milijuna njemačkih maraka koliko stoji, primjerice, jedan i pol kanader. #L# Idealna protupožarna brodica bila bi dugačka 11 metara, širine trupa od četiri metra s plitkim gazom od 0,75 do jednog metra. Njezina prosječna brzina bila bi 20 čvorova (otprilike 35 kilometara na sat), a posada bi imala od tri do pet članova. Vatrogasna oprema i sustavi na brodici bili bi kompjuterizirani, a brod bi se po potrebi mogao i rastaviti zbog lakšeg prijevoza cestama, željeznicom ili zrakoplovom. Protupožarne brodice mogle bi uz pomoć vatrogasnih crpki i tzv. bacača punjenih halonom, koje je djelotvorno sredstvo za gašenje, djelovati na otvorenim vodenim površinama i u blizini obale, i to izravno do 100 metara i neizravno do 1000 metara od žarišta požara. Prema Juravićevoj procjeni, trenutno bi za zaštitu hrvatskih otoka i luka trebalo dvadesetak takvih brodica, a za zaštitu jezera i rijeka još desetak. Višenamjenske bi se brodice mogle izraditi u malim obiteljskim brodogradilištima i koristiti osim za posebne namjene (potrebe vatrogastva, obalne straže i lučke kapetanije), i za prijevoz, turizam i ribarstvo. Vatrogasni brodovi nisu novina, ali se oni u svijetu obično koriste isključivo za gašenje požara, pomoć brodolomcima te za uklanjanje zagađenja na morskim i vodenim površinama. (Hina) js splj 011242 MET sep 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙