ZAGREB, 1. rujna (Hina) - Projekt malih višenamjenskih protupožarnih brodica ponudio je nedavno zagrebačkom Brodarskom institutu i Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo zagrebački inovator mr. Tomislav Juravić u suradnji sa
stručnjacima Hrvatske vatrogasne zajednice. Dužina brodica bila bi od deset do 15 metara, a demontiranjem nezavisnog, posebnog protupožarnog sustava, one bi se mogle koristiti i u druge gospodarske svrhe. Prema procjenama stručnjaka, flotila od 30 protupožarnih brodica stajala bi manje od 40 milijuna njemačkih maraka koliko stoji, primjerice, jedan i pol kanader.
ZAGREB, 1. rujna (Hina) - Projekt malih višenamjenskih
protupožarnih brodica ponudio je nedavno zagrebačkom Brodarskom
institutu i Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo zagrebački
inovator mr. Tomislav Juravić u suradnji sa stručnjacima Hrvatske
vatrogasne zajednice. Dužina brodica bila bi od deset do 15 metara,
a demontiranjem nezavisnog, posebnog protupožarnog sustava, one bi
se mogle koristiti i u druge gospodarske svrhe. Prema procjenama
stručnjaka, flotila od 30 protupožarnih brodica stajala bi manje od
40 milijuna njemačkih maraka koliko stoji, primjerice, jedan i pol
kanader. #L#
Idealna protupožarna brodica bila bi dugačka 11 metara, širine
trupa od četiri metra s plitkim gazom od 0,75 do jednog metra.
Njezina prosječna brzina bila bi 20 čvorova (otprilike 35
kilometara na sat), a posada bi imala od tri do pet članova.
Vatrogasna oprema i sustavi na brodici bili bi kompjuterizirani, a
brod bi se po potrebi mogao i rastaviti zbog lakšeg prijevoza
cestama, željeznicom ili zrakoplovom.
Protupožarne brodice mogle bi uz pomoć vatrogasnih crpki i tzv.
bacača punjenih halonom, koje je djelotvorno sredstvo za gašenje,
djelovati na otvorenim vodenim površinama i u blizini obale, i to
izravno do 100 metara i neizravno do 1000 metara od žarišta požara.
Prema Juravićevoj procjeni, trenutno bi za zaštitu hrvatskih otoka
i luka trebalo dvadesetak takvih brodica, a za zaštitu jezera i
rijeka još desetak.
Višenamjenske bi se brodice mogle izraditi u malim obiteljskim
brodogradilištima i koristiti osim za posebne namjene (potrebe
vatrogastva, obalne straže i lučke kapetanije), i za prijevoz,
turizam i ribarstvo.
Vatrogasni brodovi nisu novina, ali se oni u svijetu obično koriste
isključivo za gašenje požara, pomoć brodolomcima te za uklanjanje
zagađenja na morskim i vodenim površinama.
(Hina) js splj
011242 MET sep 98