ZAGREB, 26. kolovoza (Hina) - Originalno zglobno vatrogasno vozilo, koji se odlikuje velikom prohodnosti i okretnosti, projekt zagrebačkih inovatora mr. Tomislava Juravića i Maria Starčevića, mogao bi postati profitabilni izvozni
hrvatski proizvod. Zajedničkim poduhvatom hrvatskih tvrtki na tom projektu, to bi vozilo stajalo između 30 i 50 tisuća njemačkih maraka, od 50 do 70 posto manje nego jedno prosječno uvozno vatrogasno vozilo, a otvorilo bi se pritom i nekoliko tisuća novih radnih mjesta, procjenjuje Juravić.
ZAGREB, 26. kolovoza (Hina) - Originalno zglobno vatrogasno
vozilo, koji se odlikuje velikom prohodnosti i okretnosti, projekt
zagrebačkih inovatora mr. Tomislava Juravića i Maria Starčevića,
mogao bi postati profitabilni izvozni hrvatski proizvod.
Zajedničkim poduhvatom hrvatskih tvrtki na tom projektu, to bi
vozilo stajalo između 30 i 50 tisuća njemačkih maraka, od 50 do 70
posto manje nego jedno prosječno uvozno vatrogasno vozilo, a
otvorilo bi se pritom i nekoliko tisuća novih radnih mjesta,
procjenjuje Juravić. #L#
Malo zglobno vatrogasno vozilo s prikolicom, koja dobiva pogon
preko kardanskog zgloba, prelazi prepreke do visine od jednog metra
što mu omogućuje pristup vatri na samo 15 do 20 metara, posebice u
šumskim, planinskim i obalnim područjima gdje su zbog nemogućnosti
pristupa i najveće štete od požara.
Vozilo je, procjenjuju njegovi konstruktori, sigurnije od
"kanadera" jer mu ne smataju vjetar i mrak, a na mjesto požara može
stići već za deset minuta, dok u prikolici može dopremiti između
četiri do sedam tona vode.
Jurević na toj inovaciji radi već dvije godine i to u suradnji s
Hrvatskom vatrogasnom zajednicom, Nacionalnim odborom za
preventivnu zaštitu i gašenje požara te hrvatskom Udrugom
proizvođača, dobavljača i servisera vatrogasne opreme.
Grupa stručnjaka okupljena u njegovoj tvrtki Invent-inženjering
zatražila je nedavno financijsku pomoć Hrvatske vatrogasne
zajednice za izradu prototipa i rješenje nekih tehničkih problema u
njegovoj konstrukciji.
Uz pomoć od 20 do 50 tisuća maraka, prototip bi mogao biti gotov već
za 15 do 30 dana, a njegova bi proizvodnja mogla početi odmah nakon
testiranja. Naime, 80 posto potrebnih dijelova proizvodi se u
Hrvatskoj, pa bi za komercijalizaciju ove ideje bilo dovoljno
ujediniti nekoliko tvrtki kao što su primjerice, riječki Torpedo,
Tehnomehaniku iz Marije Bistrice te neku od tvornica traktora,
istaknuo je Juravić.
Prema njegovoj procjeni, Hrvatskoj bi trebalo odmah između 200 i
tristo takvih vozila, a u sklopu potpune hrvatske strategije
protupožarne zaštite i do 1000 vozila.
Zagrebački su inovatori dobili za taj projekt srebrnu plaketu na
ovogodišnjem Hrvatskom salonu inovacija (Inova). Juravić u
suradnji sa Brodarskim institutom trenutno radi na novom projektu
protupožarnih brodova.
Jadranka Šević
(Hina) js sbo
261026 MET aug 98