ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - Kako bi se ponovno osposobio željeznički promet putničkim vlakovima na dionici pruge od Lepoglave do Golubovca potrebno je nabaviti još šest tisuća željezničkih pragova i obaviti remont ukupne vrijednosti
od približno 400 tisuća njemačkih maraka po kilometru pruge, odnosno ukupno milijun njemačkih maraka, izvijestili su iz Hrvatskih željeznica (HŽ).
ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - Kako bi se ponovno osposobio
željeznički promet putničkim vlakovima na dionici pruge od
Lepoglave do Golubovca potrebno je nabaviti još šest tisuća
željezničkih pragova i obaviti remont ukupne vrijednosti od
približno 400 tisuća njemačkih maraka po kilometru pruge, odnosno
ukupno milijun njemačkih maraka, izvijestili su iz Hrvatskih
željeznica (HŽ). #L#
Ponovno otvaranje željezničkog putničkog prometa na toj dionici,
koji je zbog nesigurnosti i dotrajalosti pruge obustavljen u
ovogodišnjem svibnju, neizvjesno je i nesigurno. Naime, HŽ taj
projekt ne može samostalno financirati pa su stoga upućeni zahtjevi
Varaždinskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji da se financijski
uključe u tu investiciju.
Remont pruge kojim bi se omogućila brzina kretanja vlakova do 90 i
više kilometara na sat obnovio bi putnički promet i pružio novu
šansu teretnom željezničkom prometu.
Važnost te pruge leži i u tome što se na tom pravcu nalaze dva velika
kamenoloma u Golubovcu i Očuri iz kojih se dnevno željeznicom
odvoze znatne količine tucanika. Iz tih kamenoloma vlakovi u pravcu
Varaždina dnevno prevezu približno 800 tona kamenog materijala,
koji se potom prevozi ponajviše prema Zagrebu, Koprivnici i
Osijeku, a uglavnom se koristi za nasipavanje pruga. No, brzina
teretnih vlakova na dionici Lepoglava-Golubovec doseže tek 10
kilometara na sat, što zahtjeva remont, a ne samo popravak pruge na
najkritičnijim mjestima.
Prema mišljenju željezničkih stručnjaka, za količinu tereta koju
na dionici od Golubovca do Varaždina preveze nekoliko vlakova
trebalo bi angažirati 40 kamiona dnevno.
(Hina) alt/tp sbo
251229 MET aug 98