ZAGREB, 21. kolovoza (Hina) - Radovi na remontu 60 kilometara tzv. Ličke pruge započet će u rujnu ove godine na najkritičnijoj dionici Cerovac-Malkovan duljine 8,4 kilometara. Na njoj je zbog dotrajalosti pruge najveća dopuštena
brzina smanjena sa 65 na 25 kilometara na sat (km/sat). Radovi će na toj dionici trajati otprilike pet mjeseci uz nužni prekid tijekom zime, pa bi trebali završiti do stupanja na snagu voznog reda 1999/2000., izjavio je direktor poslovnog područja Hrvatskih željeznica (HŽ) - Infrastruktura dipl. ing. Zlatko Dokaza.
ZAGREB, 21. kolovoza (Hina) - Radovi na remontu 60 kilometara tzv.
Ličke pruge započet će u rujnu ove godine na najkritičnijoj dionici
Cerovac-Malkovan duljine 8,4 kilometara. Na njoj je zbog
dotrajalosti pruge najveća dopuštena brzina smanjena sa 65 na 25
kilometara na sat (km/sat). Radovi će na toj dionici trajati
otprilike pet mjeseci uz nužni prekid tijekom zime, pa bi trebali
završiti do stupanja na snagu voznog reda 1999/2000., izjavio je
direktor poslovnog područja Hrvatskih željeznica (HŽ) -
Infrastruktura dipl. ing. Zlatko Dokaza. #L#
Nakon završetka radova, najveća brzina vlakova na toj dionici
ponovno će biti 65 km/sat, koliko dopuštaju projektirana
geometrijska obilježja trase.
Za Ličku prugu, koja obuhvaća trasu Oštarije-Knin-Split u ukupnoj
duljini 321,3 kilometara, HŽ su za razdoblje od 1998. do 2002.
godine planirale remont na 120 km, kao minimalnu količinu radova
potrebnu da bi se zadržala njezina današnja upotrebna razina.
Međutim, na zahtjev misije Svjetske banke, koja financira nabavu
gradiva gornjeg ustroja, program je smanjen na samo 60 kilometara
remonta u sljedećem petogodišnjem razdoblju. Kako je time
obuhvaćena tek petina ukupne duljine pruge, izvjesno je da će za pet
godina uporabna razina na toj pruzi biti niža od današnje, jer će,
unatoč povećanju brzine na remontiranim dionicama, ukupna
smanjenja brzine na dotrajalim dionicama koje se neće remontirati
biti veća. Stoga će se, smatra Dokaza, u narednom planskom
razdoblju morati osigurati sredstva za remont barem još 200
kilometara Ličke pruge, jer se bez toga ona neće moći održati u
funkciji.
U listopadu bi trebali započeti radovi i na dionici Oštarije-
Rudopolje duljine otprilike 52 kilometra, koji bi trebali trajati
približno 2,5 godine. Najveća dopuštena brzina vlakova na tom
dijelu pruge sada je od 40 do 65 km/sat uz mjestimična lokalna
ograničenja na 20 km/sat. Kako je trasa pruge na toj dionici koja
prolazi brdskim područjem nepovoljna, najveća brzina vlakova nakon
remonta vratit će se na projektirano stanje te neće moći biti veća
od 65 do 80 km/sat.
Ukupna vrijednost predviđenih investicijskih radova na pruzi
Oštarije-Knin je 160,2 milijuna kuna. Svjetska banka sudjeluje u
financiranju nabave većeg dijela gradiva gornjeg ustroja
(tračnice, kolosječni pričvrsni pribor i dr.) te manjeg dijela
radova koje bi radili izvoditelji izvan HŽ-a u vrijednosti od
otprilike 80 milijuna kuna. Za 1998. godinu iz Državnog proračuna
Republike Hrvatske za te namjene osigurano je 10,1 milijuna kuna.
Kako drže u Hrvatskim željeznicama, bitno poboljšanje Ličke pruge
moguće je jedino izgradnjom nove pruge na novoj trasi, a za to su
potrebna znatno veća financijska sredstva od raspoloživih.
Primjerice, prosječna cijena po jednom kilometru potrebnog remonta
je od 0,7 do 0,8 milijuna njemačkih maraka, dok bi prosječna cijena
po kilometru nove dvokolosiječne elektrificirane pruge bila od 10
do 50 milijuna maraka, ovisno o tomu je li u pitanju nizinska ili
brdska dionica.
Aleksandra Todorović
(Hina) alt sbo
211243 MET aug 98