ZAGREB, 24. srpnja (Hina) - U prvih dvadesetak dana srpnja u Hrvatskoj je zabilježeno 4,9 milijuna noćenja, odnosno osam posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. Prema procjeni hrvatskog Ministarstva turizma, temeljem ankete
provedene u tridesetak hrvatskih hotelskih kuća, u prvom polugodištu ove godine ostvareno je 6,6 milijuna noćenja ili osam posto više.
ZAGREB, 24. srpnja (Hina) - U prvih dvadesetak dana srpnja u
Hrvatskoj je zabilježeno 4,9 milijuna noćenja, odnosno osam posto
manje nego u istom lanjskom razdoblju. Prema procjeni hrvatskog
Ministarstva turizma, temeljem ankete provedene u tridesetak
hrvatskih hotelskih kuća, u prvom polugodištu ove godine ostvareno
je 6,6 milijuna noćenja ili osam posto više. #L#
Prema prethodnim podacima Državnog zavoda za statistiku, u prvih
šest mjeseci inozemni su turisti zabilježili otprilike pet
milijuna noćenja, 12 posto više nego u istom razdoblju 1997.
godine. Pritom su gosti koji su u Hrvatsku došli u organiziranom
obliku ostvarili 3,2 milijuna noćenja, 12 posto više, a
individualno 3,4 milijuna noćenja ili pet posto više.
No, bez obzira na navedene podatke, u Hrvatskoj je zabilježeno
smanjenje turističkog prometa u odnosu na isto lanjsko doba, za što
hrvatski ministar turizma Sergej Morsan navodi, subjektivne i
objektivne razloge.
Po njemu su subjektivni čimbenici loša politika cijena u Hrvatskoj
i pomaci u školskim odmorima u inozemstvu, primjerice u Bavarskoj.
"U dobro razvijenim zemljama politika cijena se podređuje tržištu,
odnosno cijene se prilagođavaju ponudi. To se, međutim, kod nas
nije dogodilo. One se, naime, nisu prilagodile nego su se za
otprilike 30 do 40 posto povisile, što tržište nije prihvatilo",
rekao je Morsan.
Uz to, otegotne okolnosti su i, po Morsanovom mišljenju, još uvijek
socijalistički način razmišljanja ljudi, ratne godine i obnova
hotelskih kuća.
Kao objektivne čimbenike Morsan navodi senzibilno europsko tržište
i niže cijene izvanpansionskih usluga u konkurentskim zemljama.
No, bez obzira na sve okolnosti, on drži, da je u Hrvatskoj
primjećeno dizanje svijesti o tome da je Hrvatska turistička
zemlja.
"Cilj nam je visokoprofitabilni turizam, profesionalizam,
poduzetnička svijest, odgovornost i identifikacija države s tim.
Još smo uvijek u razdoblju kada za razvitak turizma trebamo razviti
edukaciju stanovništva, povisiti plaće djelatnicima koji se
financiraju iz državnog proračuna. Porez na dodanu vrijednost i
ostali aspekti porezne politike su u toj funkciji", istaknuo je
Morsan.
(Hina) splj sbo
241519 MET jul 98