ZAGREB/LONDON, 22. srpnja (Hina) - Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Londonu procjenjuje da će u Hrvatskoj ove godine boraviti oko 80 do 90 tisuća britanskih turista, znatno više nego lani, kada je u Hrvatsku došlo nešto
više od 43.000 britanskih turista.
ZAGREB/LONDON, 22. srpnja (Hina) - Predstavništvo Hrvatske
turističke zajednice u Londonu procjenjuje da će u Hrvatskoj ove
godine boraviti oko 80 do 90 tisuća britanskih turista, znatno više
nego lani, kada je u Hrvatsku došlo nešto više od 43.000 britanskih
turista. #L#
Britanski turist u Hrvatskoj boravi tjedan ili dva, a statistički
je prosjek njegova boravka 12 dana. U Hrvatsku prosječni britanski
turist dolazi uglavnom u okviru tzv. paket aranžmana turističkih
agencija, koje prosječno plati 350 funti (oko 3.500 kuna), a u tu
cijenu uključen je i zračni prijevoz.
Ove godine oko tridesetak britanskih turističkih agencija u svojoj
ponudi imaju odredišta u Hrvatskoj, a najveći je porast turističke
potražnje zabilježen u nautičkom turizmu, ističu u predstavništvu
Hrvatske turističke zajednice u Londonu.
Međutim, najveća britanska turistička agencija Thomson na srednji
rok ne očekuje znatniji porast dolazaka britanskih turista u
Hrvatsku. Agencija Thomson, koja je lani obnovila ponudu za
Hrvatsku ograničivši se samo na sjeverni dio jadranskog primorja,
smatra da je u odnosu na osamdesete na britanskom turističkom
tržištu došlo do snažnog kvalitetnog pomaka. Britanski turist
danas očekuje "kvalitetne proizvode, traži kvalitet za novac,
ispravnost informacija datih u turističkim brošurama te novačanu
kompenzaciju kada se ugovorni standardi pokažu neodrživim". Osim
naglašenog očekivanja kvalitetne ponude, britanski je turist
upoznat sa "svojim pravima", tvrde u Thomsonu.
Prema podatcima Thomsona, iz Velike Britanije u Hrvatsku najviše
dolaze parovi (oko 60 posto ukupnog broja), djeca ispod 16 godina
starosti, a individualno najviše dolaze odrasli srednje dobi.
U ukupnom broju britanskih turista koji borave u Hrvatskoj, prema
Thomsonovim saznanjima, u kategoriju niske kupovne moći ubraja se
8,2 posto britanskih gostiju (dok je u ostalim zemljama u kojima
borave Britanci taj broj 13,6 posto), niže kupovne moći u Hrvatsku
dolazi 67,6 posto Britanaca (47,6 posto u drugim zemljama), dok
više kupovne moći dolazi u Hrvatsku 17,3 posto Britanaca (u ostalim
zemljama ih je 23 posto). Britanski turisti visoke kupovne moći, po
pokazateljima agencije Thomson, uopće ne dolaze u Hrvatsku.
Prema riječima Tonyja Hopkinsa, zaduženog u Thomsonu za praćenje
hrvatskog turističkog tržišta, hrvatski turizam, želi li biti
kadar konkurirati s drugim odredištima, na britanskom turističkom
tržištu mora "održati konkurentnost cijena, ponuditi bogat spektar
smještaja, pobrinuti se da se svi hoteli pridržavaju protupožarnih
i sigurnosnih standarda te poraditi na poboljšanju percepcije o
Hrvatskoj u Velikoj Britaniji".
Prema podacima britanskog Ureda za nacionalnu statistiku, izdaci
britanskih turista u inozemstvu ove se godine nalaze u snažnom
porastu, prvenstveno zahvaljujući jakoj funti i pogodnom tečaju. U
razdoblju od siječnja do svibnja ove godine izdaci britanskih
turista u inozemstvu porasli su u odnosu na isto razdoblje prošle
godine za 17 posto i iznosili su 6,81 milijardu funti (oko 68
milijardi kuna).
(Hina) miz/bma im
222017 MET jul 98