FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: NIŽA DOBIT BADELA 1862

ZAGREB, 16. srpnja (Hina) - Badel 1862 lani je ostvario dobit od 2,46 milijuna kuna, što je manje nego godinu ranije, no u okvirima očekivanja poslovodstva tvrtke, rekao je generalni direktor Badela 1862 Želimir Golubić. Dioničari tvrtke na nedavnoj su Glavnoj godišnjoj skupštini odlučili 2,33 milijuna kuna rasporediti u zadržanu dobit, a ostatak u zakonske rezerve.
ZAGREB, 16. srpnja (Hina) - Badel 1862 lani je ostvario dobit od 2,46 milijuna kuna, što je manje nego godinu ranije, no u okvirima očekivanja poslovodstva tvrtke, rekao je generalni direktor Badela 1862 Želimir Golubić. Dioničari tvrtke na nedavnoj su Glavnoj godišnjoj skupštini odlučili 2,33 milijuna kuna rasporediti u zadržanu dobit, a ostatak u zakonske rezerve.#L# Ukupan je prihod Badela 1862 dosegnuo 348,57 milijuna kuna što je devet posto više u odnosu na godinu ranije. To smatramo vrlo uspješnim poslovnim rezultatom u uvjetima stalnog pada tržišta alkoholnih pića u zemlji, rekao je Golubić. Po njegovoj ocjeni, manja dobit tvrtke posljedica je lanjskih ambicioznih planova povećanja prodaje alkoholnih pića i velikog ulaganja u domaće tržište, što na kraju ipak nije dalo u potpunosti očekivani rezultat. Domaće je tržište alkoholnih pića u stalnome padu, što najbolje pokazuju statistički podaci prema kojima je 1989. godine u Hrvatskoj prodano 34 milijuna litara alkoholnih pića, 1994. godine 19 milijuna, a lani svega 14 milijuna litara. Uzrok pada je, prema mišljenju Golubića, manja kupovna moć potrošača, slaba potrošnja u turističkoj sezoni i veliki rast potrošnje piva, koje ima privilegirani položaj u odnosu na ostala alkoholna pića. U takvim je uvjetima Badel 1862 lani ostvario rast fizičkog obujma proizvodnje alkoholnih pića za pet posto, uz istovremeni pad proizvodnje vina za deset posto. Promet trgovačkim robama te tvrtke lani je porastao 70 posto, tako da je ukupni prosjek fizičkog obujma poslovanja porastao šest posto. Udio u proizvodnji alkoholnih pića u Hrvatskoj Badel 1862 lani je povećao šest posto, na ukupno 55,44 posto, dok je istovremeno udio te tvrtke u ukupnom izvozu tih proizvoda porastao sa 49,5 na 57,5 posto. DOMAĆE TRŽIŠTE STAGNIRA Porez na dodanu vrijednost (PDV) nije izravno utjecao na Badelove proizvode, no općim je porastom cijena uzrokovao pad potrošnje u trgovinama, što je pogodilo i alkoholna pića, koja spadaju u grupu selektivnih proizvoda. Drugi problem na domaćem tržištu su cijene Badelovih proizvoda u trgovini i ugostiteljstvu, koje su neprimjerene zbog visokih marži obračunatih na neto vrijednost robe, ali i na porez koji proizvođači alkoholnih pića plaćaju državi. Uz to, sve je veći problem sigurnost naplate, pri čemu država i sudovi ne štite dovoljno vjerovnike pri naplati potraživanja. Pritom se državi mora plaćati porez za isporučenu, ali još nenaplaćenu robu, rekao je Golubić. IZVOZ OMOGUĆIO DOBRO POSLOVANJE Izvoz Badel 1862 stalno raste u posljednjih ped to šest godina i to je jedan od razloga dobrog poslovanja tvrtke. Ove se godine očekuje ukupni izvoz u vrijednosti od 30 milijuna njemačkih maraka, što je dva milijuna više nego prošle godine. Najznačajnija inozemna tržišta su Slovenija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Njemačka, Sjedinjene Američke Države, Kanada i Australija, a otvorena su i nova tržišta u Maleziji, Novom Zelandu, Japanu i Vijetnamu. Najbolji rezultat lani je tvrtka ostvarila na tržištu Poljske, dok je u Češkoj i Mađarskoj izgubila svoj nekad vrlo dobar položaj. Glavni je razlog toga, mišljenja je Golubić, cijena proizvoda s kojom nisu mogli konkurirati, jer Hrvatska nije članica CEFTA-e. ULAGANJA U MODERNIZACIJU Ukupne su investicije Badel 1862 lani iznosile 13,4 milijuna kuna, od kojih je najviše uloženo u vinariju u Benkovcu, gdje je nedavno otvorena punionica. Od kraja rata u vinariju je uloženo približno tri milijuna maraka, te je sada ona s otprilike pedesetak djelatnika osposobljena za cjelokupnu proizvodnju od primarne prerade do finalizacije. Drugi se dio prošlogodišnjih ulaganja odnosio na modernizaciju proizvodnje, a na tom je planu najveći zahvat bio plinifikacija osnovne proizvodnje na Žitnjaku u Zagrebu. Tvrtki još predstoji modernizacija, no neki projekti još nisu započeti, jer bi to automatski značilo i tehnološki višak radnika, rekao je Golubić. Primjerice, pri proizvodnji 22 milijuna litara alkoholnih pića, u Italiji radi 120 zaposlenih, u Češkoj 210, dok je u Badel 1862 na proizvodnji 15 do 16 milijuna litara alkoholnih pića zaposleno više od 400 djelatnika. Ukoliko i dalje želimo zadržati dobit i othrvati se stranoj konkurenciji, morat ćemo modernizirati proizvodnju, smanjiti troškove i povećati rentabilnost, dodao je Golubić. Badel 1862 zapošljava otprilike 800 radnika, a prosječna im je plaća 3.050 kuna. Goran Grošinić (Hina) ggr sbo 161329 MET jul 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙