BRUXELLES, 28. lipnja (Hina) - U Europi je postignut napredak u zaštiti okoliša kad je riječ o industrijskoj proizvodnji i energetici, ali ga nema u poljodjelstvu, cestovnom prijevozu putnika i robe te u smanjivanju smoga i buke,
stoji u najnovijem izvješću Europske agencije za okoliš, o čemu piše Eurofocus, glasilo Europske unije.
BRUXELLES, 28. lipnja (Hina) - U Europi je postignut napredak u
zaštiti okoliša kad je riječ o industrijskoj proizvodnji i
energetici, ali ga nema u poljodjelstvu, cestovnom prijevozu
putnika i robe te u smanjivanju smoga i buke, stoji u najnovijem
izvješću Europske agencije za okoliš, o čemu piše Eurofocus,
glasilo Europske unije. #L#
U Europi se posljednjih godina znatno napredovalo u borbi za
očuvanje okoliša od kiselih kiša, prirodnih katastrofa i
industrijskih nesreća te u očuvanju ozonskog omotača. Međutim, i
dalje ima mnogo razloga za zabrinutost. Od dvanaest velikih
ekoloških problema koje spominje Europska agencija za očuvanje
okoliša u svojemu najnovijem izvješću, više od polovice njih sada,
još više nego prije, odnosi se na ispuštanje ugljičnog dioksida,
nagomilavanje smeća i zagađivanje tla.
U izvješću koje se odnosi na cijelu Europu do Rusije i Turske piše da
je smanjeno ispuštanje sumpornog dioksida, olova i
klorfluorkarbonata, koji oštećuju ozonski omotač. Taj je napredak
u Europskoj uniji postignut zahvaljujući modernizaciji
industrijske proizvodnje. No, u istočnoj Europi smanjivanje
zagađivanja okoliša postignuto je zatvaranjem tvornica i
smanjivanjem potrošnje energije.
U cjelini, piše u izvješću, postignuti se napredak odnosi
ponajprije na industrijski i energetski sektor. No, kad je riječ o
prijevozu i poljodjelstvu, ti su sektori i dalje glavni razlog za
zabrinutost.
Cestovni prijevoz robe u Europi povećao se od godine 1980. za 54
posto, a samo na području Europske unije od 1985. prijevoz putnika
vozilima (po kilometru i po broju putnika) povećao se za 46 posto,
dok se broj putnika u zrakoplovima povećao za 67 posto.
Pred takvom pojavom "ekološke" mjere ne nastupaju dovoljno brzo,
stoji u izvješću, a strast za kupnjom vozila u istočnoj Europi još
će pogoršati stanje.
Iako se uporaba umjetnih gnojiva i pesticida više ne povećava,
poljodjelstvo troši mnogo vode, a stanje s podzemnim vodama nimalo
se nije popravilo. Okoliš je pri određivanju europske politike
vezane uz poljodjelstvo slabo zastupljen.
Iako je koncentracija olova sada smanjena u gradovima, nakon
dolaska bezolovnog benzina, automobili će još dugo zagađivati
zrak. Stručnjaci predviđaju da će se od godine 1990. do 2010. broj
automobila povećati između 25 i 30 posto, a za 25 posto povećat će se
i udaljenost koju u godini prijeđe svako vozilo.
Od smoga pati 37 milijuna Europljana ljeti, a zimi, kada je u njemu i
mnogo sumpornog dioksida, pogađa 25 milijuna ljudi. Buka je problem
za 450 milijuna Europljana, a granicu nepodnošljive buke trpi oko
9,7 milijuna ljudi.
(Hina) rug bnš
280333 MET jun 98