ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Parlamentarne oporbene stranke danas su na sjednici Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora istaknule da je ugovor o davanju koncesije za izgradnju "Istarskoga ipsilona", potpisan na štetu Hrvatske, jer
su francuskoj tvrtki njime dane prevelike pogodnosti. Zastupnici Istarskoga demokratskog sabora (IDS) predložili su s tim u vezi osnivanje istražnoga povjerenstva za rasvjetljavanje okolnosti davanja koncesije. No, po mišljenju zastupnika Hrvatske demokratske zajednice (HDZ), stručne vladine službe mogu dati preciznije odgovore negoli istražno povjerenstvo. Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza, Željko Vivoda, podsjetio je, pak, kako je u vrijeme potpisivanja koncesije ocijenjeno da se izdavanjem koncesije najbrže može doći do izgradnje te brze ceste kroz Istru.
- GLASOVANJE U PETAK
ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Parlamentarne oporbene stranke danas su
na sjednici Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora istaknule
da je ugovor o davanju koncesije za izgradnju "Istarskoga
ipsilona", potpisan na štetu Hrvatske, jer su francuskoj tvrtki
njime dane prevelike pogodnosti. Zastupnici Istarskoga
demokratskog sabora (IDS) predložili su s tim u vezi osnivanje
istražnoga povjerenstva za rasvjetljavanje okolnosti davanja
koncesije. No, po mišljenju zastupnika Hrvatske demokratske
zajednice (HDZ), stručne vladine službe mogu dati preciznije
odgovore negoli istražno povjerenstvo. Pomoćnik ministra
pomorstva, prometa i veza, Željko Vivoda, podsjetio je, pak, kako
je u vrijeme potpisivanja koncesije ocijenjeno da se izdavanjem
koncesije najbrže može doći do izgradnje te brze ceste kroz Istru.
#L#
Nikica Valentić koji je u vrijeme potpisivanja ugovora o koncesiji
(1995.) bio premijer, ugovor o koncesiji ocijenio je najboljim
mogućim. Jer, kazao je, u Hrvatsku tada nitko nije htio ulagati.
Svugdje se u svijetu kod koncesijskih ugovora daju beneficije,
rekao je Valentić. Kako je kazao, može se raspravljati jesu li u
slučaju istarskoga ipsilona beneficije bile prevelike, no treba
voditi računa o vremenu kada se pregovaralo o koncesiji.
Franjo Gregurić (HDZ) predložio je da Vlada izradi potpuno izvješće
o tom pitanju, te da se s koncesionarom obavi razgovor o
ispunjavanju obveza, i da ga se, kako je rekao "podsjeti da se ne
nalazi u Alžiru".
Francuska tvrtka Bouyges ugovorom je ponudila da će prvu fazu ceste
izgraditi za 579 milijuna njemačkih maraka i dobila je pravo na 35-
godišnje naplaćivanje cestarine i tunelarine. Kako su kazali
pojedini oporbeni zastupnici, tri najveće hrvatske građevinske
tvrtke to nisu uspjele, iako su ponudile izgradnju "istarskoga
ipsilona" za nešto manje od 200 milijuna njemačkih maraka. S tim u
vezi oni su upitali zašto nije bio raspisan međunarodni natječaj i
tko se sve javio na onaj natječaj koji je bio raspisan.
Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza Željko Vivoda na ta
pitanja nije odgovorio.
Zastupnici IDS-a su prozvali bivšega stranačkoga kolegu Luciana
Delbianca zbog toga što se kao ondašnji istarski župan suglasio s
odobrenjem koncesije, a suprotno mišljenju istarskoga
županijskoga poglavarstva.
Delbianco je odgovorio da je suglasnost potpisao tri mjeseca prije
no što je dana koncesija, u vrijeme kada se još nisu znali model
koncesije i financiji okvir financiranja izgradnje ceste. Također
je rekao kako je tada govoreno da koncesija Istru neće koštati ni
kune.
Zaključivanjem rasprave o prijedlogu osnivanja istražnog
povjerenstva za istarski ipsilon Zastupnički dom završio je
prijepodnevni rad.
Glasovanje o tome prijedlogu najavljeno je za petak.
(Hina) vl/sšh sp
241537 MET jun 98