FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM O KONCESIJI ZA ISTARSKI "Y"

ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Raspravom o prijedlogu za osnivanje istražnog povjerenstva odnosno rasvjetljavanje okolnosti davanja koncesije za izgradnju istarske brze ceste nastavljena je danas 31. sjednica Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora.
ZAGREB, 24. lipnja (Hina) - Raspravom o prijedlogu za osnivanje istražnog povjerenstva odnosno rasvjetljavanje okolnosti davanja koncesije za izgradnju istarske brze ceste nastavljena je danas 31. sjednica Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora. #L# Prijedlog su inicirali zastupnici IDS-a nezadovoljni odlukom francuskog koncesionara o naplaćivanju cestarine kroz tunel Učku i na dionici ceste od tunela do Pazina. S tim u svezi IDS je nedavno organizirao i prosvjedni skup građana Istre. Premijer Zlatko Mateša nedavno je, pak, izjavio da se cestarina neće naplaćivati. Predsjednik Sabora akademik Vlatko Pavletić na dnevni je red uvrstio i Prijedlog programa povratka i zbrinjavanja prognanika, izbjeglica i raseljenih osoba, što je uz prijedlog izmjena i dopuna državnog proračuna i najvažnija točka nastavka 31. sjednice. U ime predlagatelja prijedlog o osnivanju istražnog povjerenstva za istarski "Y" obrazložio je Ivan Jakovčić (IDS), ustvrdivši da je koncesija o gradnji brze ceste kroz Istru najgori mogući posao ikada sklopljen. U hrvatskoj Vladi koja je koncesiju dala francuskom koncesionaru "ili ima neznanja ili korupcije ili se pak radi o državnom interesu kojega, ako je to u pitanju javnosti treba reći", kazao je Jakovčić. Analizirajući ugovor o koncesiji naveo je da je koncesionar posao dobio bez međunarodnog natječaja, a Vlada je, po njegovim riječima, iskoristivši vrijeme kada Sabor nije zasjedao, donijela uredbu i odobrila koncesiju. Jakovčić je izjavio da je za prvu fazu izgradnje ceste (90 kilometara) koncesionar dobio 579 milijuna DEM-a, dok je, po njegovim podacima, ponuda domaće operative iznosila 160 milijuna DEM-a. Upitao je zašto je koncesionaru dato pravo na ubiranje cestarine kroz tunel Učku i dio ceste što je izgrađen doprinosom građana. Izračunao je da će temeljem toga koncesionar godišnje uprihoditi 15 milijuna DEM-a, a ako se to pomnoži sa 35 godina na koliko je koncesija izdana, onda će koncesionaru biti poklonjeno oko milijardu njemačkih maraka. Po Jakovčićevoj računici kilometar autoceste košta šest milijuna DEM-a i toliko ne može koštati kilometar brze autoceste. Upitao je zašto je koncesionar oslobođen plaćanja PDV-a. Podsjetio je i na odluku istarskog županijskog poglavarstva o nesuglasnosti za izdavanje koncesije i na kasniju, po njegovom saznanju suglasnost tadašnjega župana Luciana Debianca. Ugovor o koncesiji treba razvrgnuti dok ne bude kasno, poručio je Jaković. Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza Željko Vivoda kazao je kako Vlada smatra nepotrebnim osnivati istražno povjerenstvo. Koncesija je utemeljena na zakonu i Ustavu, kazao je Vivoda dodajući da je cestovni pravac kroz Istru utvrđen kao državni interes. Koncesionaru je podloga za ulaženje u posao promet, a u Istri je intenzivan samo u dva ljetna mjeseca. Stoga se u tim slučajevima koncesionarima moraju ponuditi i pogodnosti, a u slučaju istarskog "Y" to je naplata cestarine za 50 kilometara ceste uz oslobađanje od PDV-a. Iznoseći stručne podatke Jakovčiću je odgovorio kako je nemoguće jedan kilometar brze ceste izgraditi s dva milijuna DEM-a. Kao primjer naveo je da je kilometar autoceste Zagreb-Slavonski Brod gdje su najbolji uvjeti za gradnju koštao četiri do pet milijuna dolara, a za dionicu od Zagreba do Rijeke procjene su da će koštati od pet do deset milijuna dolara. Ako bi se analize stručnjaka na kojima Jakovčić temelji navode pokazale točnim, onda te stručnjake treba predložiti za Nobelovu nagradu - zaključio je Vivoda. (Hina) sšh mć 241207 MET jun 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙