SPLIT, 16. lipnja (Hina) - Predstavnici touroperatora - specijalista za Hrvatsku sastali su se danas u Splitu s direktorima hotelskih tvrtaka, prodaje i marketinga i putničkih agencija u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Na sastanku je
istaknuto da je u turizmu najvažnija stabilnost cijena, a uz primjedbe i preporuke predloženo je da se nakon prvoga takva skupa utemelji i posebna udruga koja bi razradila način još bolje prodaje dalmatinskoga turizma na najvažnijim tržištima - u Njemačkoj, Italiji, Austriji i Sloveniji.
SPLIT, 16. lipnja (Hina) - Predstavnici touroperatora -
specijalista za Hrvatsku sastali su se danas u Splitu s direktorima
hotelskih tvrtaka, prodaje i marketinga i putničkih agencija u
Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Na sastanku je istaknuto da je u turizmu najvažnija stabilnost
cijena, a uz primjedbe i preporuke predloženo je da se nakon prvoga
takva skupa utemelji i posebna udruga koja bi razradila način još
bolje prodaje dalmatinskoga turizma na najvažnijim tržištima - u
Njemačkoj, Italiji, Austriji i Sloveniji. #L#
Na austrijskome tržištu, kako su istaknuli touroperatori, prodaja
je bolja nego lani i organizirana putovanja povećala su se za 15
posto, ali je veće i zanimanje za pojedinačna putovanja u
Hrvatsku.
Za dalmatinska ljetovališta, kazao je predstavnik HTZ-a u Beču
Željko Tončinić, zanimanje je nešto slabije zbog duga putovanja i
loših cesta pa treba poticati najskuplje oblike putovanja -
zrakoplovom. Ipak, prihvatljivim cijenama koje moraju ostati
stabilne i za iduću godinu te pojačanom promidžbom, dodao je, sa
svih germanskih tržišta možemo i ove i idućih sezona očekivati sve
više gostiju. Nedopustivo je da pojedina i to privlačiva turistička
mjesta nemaju svoje prospekte koji ne moraju biti raskošni, ali
gostu moraju ponuditi sve podatke o tome mjestu i događajima u njemu
tijekom turističke sezone, upozoreno je.
Vlasnik češke agencije Vitkovice tours Zdenek Honek je, kako je
rekao, s više dobronamjernih kritika želio upozoriti na odnos prema
češkim gostima. Istaknuvši kako je hrana u Hrvatskoj najskuplja u
Europi te da su hotelske cijene najviše u Europi, pogotovo za odmor
u predsezoni i posezoni, Honek je dodao da se Dalmacija mora
očitovati želi li češko tržište. Ako ga želi, mora prilagoditi
cijene mogućnostima tih gostiju i ne uvoditi zakone koji ih
odbijaju, kazao je Honek.
Talijani, pak, po izjavama predstavnika najvećih hrvatskih
touroperatora u toj zemlji, nemaju prigovora na cijene, ali i oni
osim mora, sunca i naših ljepota traže više aktivna odmora.
Talijanima na ljetovanju ne trebaju televizori u sobama, njima su
potrebne zabave, raznovrsne priredbe, posebno športovi na moru.
Oni hvale dobru povezanost dviju jadranskih obala i najavljuju da
će to uvelike pridonijeti većemu posjetu.
U Njemačkoj je, po riječima predstavnika velikih hrvatskih
touroperatora, zbog gospodarskih teškoća znatno manje zanimanje za
ljetovanje izvan Njemačke. U vrijema kad je, recimo, prodaja za
Tursku manja za 25 posto, za Tunis dva posto, ali i za Španjolsku i
Grčku, mi možemo biti zadovoljni jer će Nijemci i ove godine čak u
većemu broju nego lani doći u Dalmaciju, rečeno je.
Predstavnici touroperatora u Sloveniji ustvrdili su da je Hrvatska
najvažnije slovensko turističko odredište, osobito otoci.
Slovenci se čak i ne ljute zbog visokih cijena, ali žele da ih
opravda kvaliteta. U Sloveniji se čak najbolje prodaju najskuplji
hrvatski hoteli, izjavili su.
Sastanak je organizirala županijska Turistička zajednica.
(Hina) em mć
161621 MET jun 98