ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Društveni ugovor za zračne luke Zagreb, Split, Pula, Dubrovnik, Rijeka, Osijek i Zadar kojim se utvrđuju vlasnički odnosi i način upravljanja tim zračnim lukama, s ovlaštenim potpisnicima - predstavnicima
županija, gradova i općina potpisao je danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec.
ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Društveni ugovor za zračne luke
Zagreb, Split, Pula, Dubrovnik, Rijeka, Osijek i Zadar kojim se
utvrđuju vlasnički odnosi i način upravljanja tim zračnim lukama, s
ovlaštenim potpisnicima - predstavnicima županija, gradova i
općina potpisao je danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko
Lužavec. #L#
Omjer vlasništva nad zračnim lukama - 55 posto država i 45 posto
gradovi i županije na čijem se teritoriju nalaze, smatramo
najprimjernijim i držimo da će se moći voditi jedinstvena politika
upravljanja ključnim hrvatskim zračnim lukama kao temeljnoj
infrastrukturi, naglasio je Lužavec dodavši da je ugovor temeljen
na Zakonu o zračnim lukama. Pripomenuo je kako je procjenom
elemente sigurnosti u zračnom prometu utvrđeno da upravo oni za
koje odgovara država (poletno-sletna staza, stajanka osvjetljenje
i drugo) čine 60 do 70 posto ukupne vrijednosti zračne luke, pa se i
stoga taj vlasnički omjer može smatrati primjerenim.
Ministar Lužavec istaknuo je da su doneseni zakoni o kontroli leta,
zračnim lukama, zračnom prometu i obveznim odnosima u zračnom
prometu, na zapadnoeuropskoj razini što omogućava dobivanje
kredita i dokapitalizaciju sustava, jer inozemne institucije "vide
da imamo transparentne zakone koji su za njih prihvatljivi".
Zračne luke trebaju razvoj i potrebno je pratiti dinamičan razvoj
tehnologije; one ne donose profit, ali pridonose razvoju
gospodarstva na područjima gdje se nalaze, rekao je Lužavec.
Podsjetivši da je nakon uspostave hrvatske samostalnosti trebalo
uložiti ogromna sredstva u devastirane zračne luke, organiziranje
sustava kontrole leta i osnutak zračne flote, Lužavec je napomenuo
da su za nabavu opreme osigurana sredstva dijelom iz kredita
Europske banke za obnovu i razvoj od 22 milijuna dolara te osam
milijuna iz državnog proračuna. Posebno je istaknuo važnost
uspostave nacionalnog zračnog prijevoznika, kao važnog preduvjeta
razvoja turizma, najavivši da uskoro stižu još dva, od ukupno šest
kupljenih airbusa A319, pa će Hrvatska imati jednu od najnovijih
zračnih flota.
"Hrvatska sada ima najmoderniju opremu, školovane kadrove,
uključena je u europska i svjetska udruđženja kontrole leta i
civilnog zrakoplovstva, a organizacija zračnog prometa u Hrvatskoj
dobila je visoke ocjene", istaknuo je Lužavec. Podsjetio je da je
obavljena potpuna rekonstrukcija zadarske i dubrovačke zračne
luke, koja će biti potpuno obnovljena do početka ovogodišnje
turističke sezone, što je stajalo oko 17 milijuna njemačkih maraka.
U ovogodišnjem proračunu predviđeno je 11 milijuna kuna za
investicijske radove u zračnim lukama, prije svega zadarskoj i
varaždinskoj, te osam milijuna kuna za otočne zračne luke.
Predsjednik Udruge zračnih luka RH Lukša Novak napomenuo je kako
zračne luke trebaju pomoć države, županija i gradova kako bi
dosegle razinu kada će se moći samofinancirati, kazao je Novak
pripomenuvši kako se procjenjuje da će se između 2003. i 2005.
zračne luke doći na prijeratnu razinu prometa.
(Hina) dm db +
191500 MET may 98