KRK, 29. travnja (Hina) - Kroz Zračnu luku Rijeka na otoku Krku u prošloj je godini prometovalo tek 520 zrakoplova, koji su prevezli 2,2 tisuće putnika, što je najmanji promet zabilježen u toj luci od njezina otvaranja 1971.
godine.
KRK, 29. travnja (Hina) - Kroz Zračnu luku Rijeka na otoku Krku u
prošloj je godini prometovalo tek 520 zrakoplova, koji su prevezli
2,2 tisuće putnika, što je najmanji promet zabilježen u toj luci od
njezina otvaranja 1971. godine. #L#
Za usporedbu, u 1990. kroz tu je luku prometovalo više od tisuću
zrakoplova, koji su prevezli 86 tisuća putnika. Već tri godine ta je
zračna luka bez redovite linije u međunarodnom, ali i domaćem
zračnom prometu, a tako će biti i u ovoj godini jer jedina domaća
zrakoplovna kompanija Croatia Airlines tu luku nije uvrstila na
popis svojih redovitih linija.
Prema riječima direktora Zračne luke Rijeka Marija Paščenka, ta
tvrtka u posljednje tri godine bilježi gubitak u poslovanju, u
približnom iznosu od 450 tisuća njemačkih maraka godišnje.
Odgovorne u riječkoj zračnoj luci, osim toga, muči i zastarjelost
opreme - većim dijelom stara je čak 28 godina, što znači da se od
njezina otvaranja nije previše brinulo o ulaganjima - pa bi ju,
kazao je Mario Paščenko, sada valjalo u cijelosti zamijeniti.
Da bi zračna luka uopće mogla djelovati, dio opreme u zakup je uzet
od Zračne luke Osijek. Sigurnost prometa ipak nije upitna, a to na
najbolji način potvrđuje i aranžman s njemačkim prijevoznikom
Lufthansom, koji je riječku zračnu luku uvrstio na popis
zrakoplovnih luka na kojima obavlja trening letove svojih
zrakoplova.
Osim očekivanog većeg broja takvih letova, s kojima će se povećati i
promet putnika, u luci mnogo očekuju i od najavljenih čarter letova
iz Njemačke (Augsburg), Poljske (Varšava) i Ukrajine (Kijev i
Dnjepropetrovsk).
Zračni bi se promet preko riječke luke, kaže Paščenko, trebao
znatnije povećati i izlaskom na tržište novih zračnih prijevoznika
Air Croatia i Air Adriatic. Naime, s obje kompanije Zračna luka
Rijeka postigla je dogovor o pružanju usluga tehničke baze.
Unatoč trenutačnoj otužnoj situaciji u toj zračnoj luci, studijom
dugoročnog razvoja Primorsko-goranske županije, što ju je izradio
Znanstveno-istraživački centar riječkog ekonomskog fakulteta,
predviđa se da bi se njezinim uvrštavanjem u redovit zračni promet i
vraćanjem turističkih čarter letova, promet uskoro mogao
popraviti.
Do 2000. godine predviđaju da bi se broj putnika u domaćem prometu
kroz tu zračnu luku mogao popeti na 20 tisuća, pet godina kasnije na
50 tisuća, 2015. na sada teško zamislivih sto tisuća putnika. Još su
veća očekivanja u međunarodnom zračnom prijevozu, gdje bi broj
putnika do kraja tisućljeća, kažu, trebao dosegnuti brojku od sto
tisuća, 2005. od 250 tisuća, a 2015. čak 500 tisuća putnika.
(Hina) kž vl
291145 MET apr 98