ZAGREB, 13. svibnja (Hina) - Specijalno izvješće OESS-a o obrazovanju od 30. ožujka ove godine diletantski je napravljeno i vrijeđa hrvatski školski sustav, autore školskih udžbenika kao i sve što je do sada, na području obrazovanja,
učinjeno u istočnoj Slavoniji. To izvješće držimo neutemeljenim, netočnim kao i činjenično i znanstveno neobjektivnim i zbog svega navedenoga potpuno neprihvatljivim, što se odnosi i na preporuke iz tog izvješća, ocijenio je danas ministar prosvjete i športa mr. Božidar Pugelnik.
ZAGREB, 13. svibnja (Hina) - Specijalno izvješće OESS-a o
obrazovanju od 30. ožujka ove godine diletantski je napravljeno i
vrijeđa hrvatski školski sustav, autore školskih udžbenika kao i
sve što je do sada, na području obrazovanja, učinjeno u istočnoj
Slavoniji. To izvješće držimo neutemeljenim, netočnim kao i
činjenično i znanstveno neobjektivnim i zbog svega navedenoga
potpuno neprihvatljivim, što se odnosi i na preporuke iz tog
izvješća, ocijenio je danas ministar prosvjete i športa mr. Božidar
Pugelnik.#L#
S primjedbama Ministarstva prosvjete i športa na spomenuto
izvješće OESS-a, novinare su danas upoznali ministar Pugelnik,
predsjednik Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu Hrvatskoga
državnog sabora dr. Nedjeljko Mihanović te autori udžbenika za
povijest prof. dr. Agneza Szabo, i prof. dr. Ivo Perić.
U očitovanju Ministarstva prosvjete i športa iznesena su
stajališta vezana uz primjedbe OESS-a na hrvatski školski sustav,
obrazovanje na jezicima etničkih i nacionalnih zajednica i
manjina. S tim u vezi, izvješće sadrži i posebne osvrte na
obrazovanje srpske manjine u Hrvatskoj i to na stanje na području
Podunavlja te na srpsku zajednicu izvan Podunavlja.
Ministar Pugelnik podsjetio je da se obrazovanje etničkih i
nacionalnih zajednica i manjina provodi još uvijek po odredbama
važećega zakona iz 1979. Novi zakon bio je u saborskoj proceduri u
trećem čitanju, ali ga nisu prihvatili predstavnici etničkih i
nacionalnih zajednica i manjina.
Potpuno su netočne tvrdnje sastavljača izvješća OESS-a o
"nedostatku predmeta i metoda kojima se potiče kreativnost
učenika", kao i primjedbe na hrvatski školski sustav, rekao je
ministar prosvjete i športa. Pugelnik je primjetio da u izvješću
OESS-a stoji da se u Hrvatskoj, nakon završetka osnovne škole
"obrazovanje nastavlja u dvije vrste škola: klasičnoj gimnaziji u
četverogodišnjem programu priprema učenika za studij, te
obrtničkim školama koje traju tri godine i imaju teoretske i
praktične sadržaje za glavne profesije, poput trgovca, kuhara i
konobara". Uz to, ministar je spomenuo i primjedbu iz izvješća da
"treba izbjegavati obvezatno izjašnjavanje o etničkoj pripadnosti
djece pri upisu u škole", ustvrdivši da učenici imaju slobodu u
izjašnjavanju o etničkoj pripadnosti.
Posebna pozornost posvećena je primjedbama na preporuke iz
izvješća OESS-a o udženicima povijesti u kojima se, uz ostalo,
navodi, da se "sadržaji novih udžbenika temelje uglavnom na učenju
o Hrvatima i Hrvatskoj, ponekad s iskazivanjem netolerancije prema
drugim narodima, pogotovo prema Srbima". Sastavljači u OESS-ovu
izvješću pišu da je "mišljenje mnogih međunarodnih povjesničara da
ovi udžbenici reinterpretiraju hrvatsku povijest".
Autor udžbenika povijesti za osmi razred osnovne škole dr. Ivo
Perić istaknuo je da je udžbenik pisao odgovorno vodeći se idejom
znanstvene istine te da je njegov udžbenik i rezultat savjesnoga
rada domoljuba.
Prof. dr. Agneza Szabo, među ostalim, osvrnula se i na primjedbu
OESS-a da je program obrazovanja povijesti previše kroatiziran,
rekavši da oko 60 posto toga programa pripada nacionalnoj
povijesti, a ostatak svjetskoj povijesti. Svjetski su pak programi
povijesti, pridodala je, skoro sto posto posvećeni nacionalnim
povijestima.
Izvjestitelji, istaknuto je u zaključku primjedbi Ministarstva
prosvjete i športa, "pokazuju pristranost, neobjektivnost,
nepoznavanje hrvatskih propisa i zakona, a nepoznavanje povijesnih
činjenica i znanstvenih objektivnosti u izvješću dovedeno je do
apsurda".
(Hina) ip ds
131737 MET may 98