DURBAN, 24. travnja (Hina) - Završnog dana Sedme konferencije ministara obrazovanja afričkih zemalja (MINEDAF VII), sudionici, među kojima i 39 ministara, usvojili su u petak Izjavu iz Durbana kojom se obvezuju "skrojiti obrazovanje"
kako bi školovanje postalo "vodeći instrument afričkog preporoda".
DURBAN, 24. travnja (Hina) - Završnog dana Sedme konferencije
ministara obrazovanja afričkih zemalja (MINEDAF VII), sudionici,
među kojima i 39 ministara, usvojili su u petak Izjavu iz Durbana
kojom se obvezuju "skrojiti obrazovanje" kako bi školovanje
postalo "vodeći instrument afričkog preporoda".#L#
Izjavom iz Durbana ministri se obvezuju zajednički djelovati na
ostvarenju nove vizije Afrike, rukovodeći se znanjem,
demokracijom, poštivanjem ljudskih prava i kultura. Obvezuju se
održati ravnotežu između aktivnog sudjelovanja u globalizaciji i
potrebe očuvanja i jačanja pozitivnih asepkata afričkih kultura,
tradicija, vrijednosti i načina života.
U završnoj riječi skupa održanog pod pokroviteljstvom Organizacije
UN za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO), južnoafrički
ministar obrazovanja Sibusiso Bengu, kao predsjedavatelj, kazao je
da je njegova zemlja spremna, u okviru regionalnog programa
razmjene, pomoći ostalim državama kontinenta da dosegnu višu
obrazovnu infrastrukturu kakva već postoji u Južnoafričkoj
Republici.
"U našoj smo zemlji upoznali što to znači kada ljudi mogu raditi
zajedno da bi postigli mir, stoga se obvezujemo učiniti ono što
možemo kako bi jačali mir na kontinentu", kazao je Bengu.
Tijekom petodnevne konferencije ministri obrazovanja iz svih
dijelova Afrike istaknuli su da samo 15 afričkih zemalja ima
dovoljan broj škola za svu djecu koja su dosegla školsku dob. Stopa
nepismenosti je još uvijek 33 posto za muškarce, odnosno 54 posto za
žene na cijelom kontinentu, ističe se u dokumentu.
Usvojenom Izjavom sudionici se obvezuju raditi zajedno kako bi
uspostavili i razvijali pan-afričke mehanizme i priskrbili osnovno
obrazovanje svima, poglavito djevojčicama i djeci siromašnih
obitelji kroz formalne, neformalne i dopisne sustave.
Osobita se pozornost pridaje obrazovanju djevojčica jer je
nesrazmjer između obrazovanja muške i ženske djece golem.
U vrhu prioriteta je uloga, status i obuka učitelja koji trebaju
steći znanje i savladati informatičku tehnologiju potrebnu za rad.
Jednako je važno osigurati obrazovni materijal i minimalni razinu
prehranu.
U Izjavi se osobito naglašava potreba jačanja edukacije u svezi s
virusom HIV i bolešću AIDS, u svezi s drogama, ljudskim pravima te
pripremom mladih za tržište rada.
Konferencija je južnoafričkog ministra obrazovanja imenovala
predsjednikom, a njegov ured međuvladinim Odborom zaduženim za
praćenje provedbe preporuka dok se ne izrade drugi mehanizmi za
dalju regionalnu suradnju u obrazovanju.
(Hina) rt dr
242019 MET apr 98