PEKING, 13. svibnja (Hina) - Učenik šestog i završnog razreda osnovne škole oduzeo si je život nakon što je zbog lošeg ponašanja za kaznu udaljen s nastave, objavio je u utorak jedan kineski list.
PEKING, 13. svibnja (Hina) - Učenik šestog i završnog razreda
osnovne škole oduzeo si je život nakon što je zbog lošeg ponašanja
za kaznu udaljen s nastave, objavio je u utorak jedan kineski list.
#L#
Slučaj o kojemu piše Kineski omladinski dnevnik dogodio se 7.
svibnja u Urumuqiju, glavnom gradu Autonomnog područja Xinjing na
sjeverozapadu Kine. Dvanaestgodišnji Li Xingrui došao je ujutro na
nastavu bez domaće zadaće, što je bio razlog da ga učiteljica ukori
i pošalje kući pisati zadaću. Dječak se ispričavao i rasplakao, a iz
učionice je otišao tek kad je na učiteljičin poziv došao otac po
njega.
Za dječaka, inače, kažu da je lošim učenjem i neprimjerenim
ponašanjem često izazivao kritike nastavnika, te da je pritom
ostavljao dojam da zapravo ne brine o uspjehu u školi. Međutim,
nakon što je u pratnji oca tog dana udaljen s nastave, dječak se
objesio.
Što se učiteljice tiče, novine ističu da je riječ o iskusnoj
nastavnici s dvadeset godina radnog iskustva, svojedobno
proglašenoj "uzornim djelatnikom". Problem je, hoće se reći, ne u
učiteljici, već u školskom sustavu koji svojim zahtjevima i
pretjeranim naglašavanjem važnosti ispitnih rezultata i učenike i
nastavnike stalno dovodi u stresne situacije.
Rastuća potreba učenika za psihološkom pomoći, te činjenica da se
jedan broj djece u rješavanju svojih problema odlučuje na
samoubojstvo, u kineskoj javnosti su argument više u korist reforme
osnovne i srednje škole, odbacivanje vladajuće testomanije, te
mijenjanje sustava klasifikacijskih ispita za srednje i više
škole. Kako pritom osigurati potrebnu razinu znanja, pitanje je na
koje zasad nema definitivnog odgovora. No, sve se češće čuju
glasovi koji se zalažu za odbacivanje školskog "drila", a u korist
razvijanja samostalnog i kreativnog učenika.
(Hina) mer dh ii
130148 MET may 98