ZAGREB, 7. svibnja (Hina) - Sve do 1990. godine pojam kakvoće bio je usredotočen samo na fizički proizvod, a tek kasnije proširio se i na usluge, čemu je pridonijelo to što one u manjim industrijskim zemljama u svijetu predstavljaju
najveću industriju koja zapošljava do dvije trećine stanovništva. Usluga tako više nije nus proizvod, nego sam proizvod, rekao je dopredsjednik Međunarodne savjetodavne institucije TMI i predstavnik TMI-ja u Europskoj fondaciji za upravljanje kvalitetom Claus Munckbirch na današnjem savjetovanju "Izazovi i gostoprimstva", koji je u sklopu ITTF-a održan za hrvatske hotelske manadžere.
ZAGREB, 7. svibnja (Hina) - Sve do 1990. godine pojam kakvoće bio je
usredotočen samo na fizički proizvod, a tek kasnije proširio se i na
usluge, čemu je pridonijelo to što one u manjim industrijskim
zemljama u svijetu predstavljaju najveću industriju koja
zapošljava do dvije trećine stanovništva. Usluga tako više nije
nus proizvod, nego sam proizvod, rekao je dopredsjednik
Međunarodne savjetodavne institucije TMI i predstavnik TMI-ja u
Europskoj fondaciji za upravljanje kvalitetom Claus Munckbirch na
današnjem savjetovanju "Izazovi i gostoprimstva", koji je u sklopu
ITTF-a održan za hrvatske hotelske manadžere. #L#
U Europi ljudi većinom imaju istu predodžbu o tome što je dobro, a
što nije, smatra Munckbirch. Prema njegovu mišljenju, ISO
certifikati samo potvrđuju da tvrtka zadovoljava određeni
standard, ali ne kazuju o koliko visokom standardu se radi. Naime,
kad je u pitanju uslužna djelatnost kao što je turizam, kvaliteta
usluge se više temelji na ljudskoj strani kvalitete. TMI ocjenjuje
da je u podizanju kvalitete usluga presudna uloga menadžera koji se
mora okrenuti prema pojedincima kao važnim čimbenicima u sustavu
kvalitete.
Prema dosadašnjim iskustvima TMI-ja utvrđeno je da tvrtke u
cjelovito upravljanje kvalitetom moraju uložiti otprilike 20 posto
godišnjeg prometa, dok je kod uslužnih tvrtki, poglavito u turizmu,
taj udio i nešto veći. Ali, kada postignu planiranu razinu
kvalitete, istaknuo je Munkbirch, poslovni se učinak povećava za 30
posto. To znači, prema njegovim riječima, da razlika iznosi samo
deset posto, a isplati se dugoročno.
Inače, TMI je zasad uključen u proces ocjenjivanja i razrade
poboljšanja organizacijske kulture u robnim kućama Nama, a ima
svoje predstavništvo i u Hrvatskoj.
Njihovi programi menadžmenta usluga usredotočuju se na ljude, koji
su temeljna karika u lancu kvalitete jer, prema njihovim
procjenama, barem pet puta više stoji stjecanje novoga klijenta od
zadržavanja postojećega.
(Hina) js vl
071516 MET may 98