BUDIMPEŠTA, 8. travnja (Hina) - Nedostatak novca za bržu modernizaciju prometnih pravaca Mađarima zadnjih godina zadaje velike glavobolje. Prema jednom istraživanju europskih prometnih stručnjaka, koje je u srijedu objavljeno i u
Budimpešti, za potpunu modernizaciju i obnovu cestovnih, željezničkih i vodenih prometnih pravaca Mađarskoj je u sljedećem desetljeću potrebno oko 13 milijardi ECU-a, odnosno 2800 milijardi forinti.
BUDIMPEŠTA, 8. travnja (Hina) - Nedostatak novca za bržu
modernizaciju prometnih pravaca Mađarima zadnjih godina zadaje
velike glavobolje. Prema jednom istraživanju europskih prometnih
stručnjaka, koje je u srijedu objavljeno i u Budimpešti, za potpunu
modernizaciju i obnovu cestovnih, željezničkih i vodenih prometnih
pravaca Mađarskoj je u sljedećem desetljeću potrebno oko 13
milijardi ECU-a, odnosno 2800 milijardi forinti.#L#
Mađarska Vlada taj novac jednostavno nema, što se vidi i iz podatka
da je u sljedećih deset godina za ovu namjenu u Budimpešti planirano
300 do 350 milijardi forinti, odnosno nešto više od 10 posto ukupne
potrebne svote. Zato se mađarski stručnjaci za promet, a među
prvima i ministar prometa, telekomunikacija i vodoprivrede Karoly
Lotz, dovijaju kako obnoviti što više cesta, pruga i dunavskih
luka, a potrošiti što manje novaca. Ministar Lotz je, istina, i
službeno potvrdio ta europska istraživanja, uz komentar kako se ti
podaci podudaraju s brojkama kojima raspolaže njegovo
ministarstvo, te a bi, u najboljim uvjetima, Mađarska maksimalno
mogla godišnje izdvojiti 100 milijardi forinti za obnovu
prometnica, ali da tako optimistička prognoza u službene planove
ipak nije uvrštena. Prema njegovu mišljenju, rješenje je u većem
ulaganju stranog kapitala, te u gradnji 35 do 50 posto mađarskih
auto-cesta u koncesiji.
U ovim mađarskim prometnim brigama, neke su zajedničke i s
hrvatskim brigama. Odnosi se to, prije svega, na buduću autocestu
M-7, koja će Budimpeštu preko Balatona povezivati s hrvatskom
granicom kod Čakovca. Ta je auto-cesta nezaobilazna tema svih
sastanaka visokih hrvatskih i mađarskih državnih izaslanstava i u
Budimpešti i u Zagrebu. Mađari su već izgradili dio te autoceste u
dužini od 90 kilometara od Budimpešte do grada Siofoka na obali
Balatonskog jezera. Do granice im je još preostalo oko 120
kilometara, s tim što su planirali kako će se autocesta kod grada
Nagykanizse dijeliti na jedan pravac koji će voditi do hrvatske
granice i na drugi pravac koji će ići prema granici sa Slovenijom,
kako bi se povezao s autocestom Maribor-Ljubljana, te dalje prema
Italiji. Mađari su dosad više puta obećali da će oni završiti
dionicu Siofok-Letenye koncem ovog, ili prvih godina sljedećeg
stoljeća, a koliko će ta obećanja biti ispunjena ovisi dakako o
financijama koje, kao što se vidi, nisu baš blistave. Za Hrvatsku je
svakako ovaj prometni pravac iznimno važan, kako ne bi dolazilo do
zastoja u Mađarskoj kad Čakovec preko Zagreba bude spojen s Rijekom
modernom autocestom, koja će, prema svim prognozama, biti završena
prije nego mađarska dionica Siofok-Letanye.
(Hina) ik sb
081703 MET apr 98