FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MAĐARSKE PROMETNE BRIGE

BUDIMPEŠTA, 8. travnja (Hina) - Nedostatak novca za bržu modernizaciju prometnih pravaca Mađarima zadnjih godina zadaje velike glavobolje. Prema jednom istraživanju europskih prometnih stručnjaka, koje je u srijedu objavljeno i u Budimpešti, za potpunu modernizaciju i obnovu cestovnih, željezničkih i vodenih prometnih pravaca Mađarskoj je u sljedećem desetljeću potrebno oko 13 milijardi ECU-a, odnosno 2800 milijardi forinti.
BUDIMPEŠTA, 8. travnja (Hina) - Nedostatak novca za bržu modernizaciju prometnih pravaca Mađarima zadnjih godina zadaje velike glavobolje. Prema jednom istraživanju europskih prometnih stručnjaka, koje je u srijedu objavljeno i u Budimpešti, za potpunu modernizaciju i obnovu cestovnih, željezničkih i vodenih prometnih pravaca Mađarskoj je u sljedećem desetljeću potrebno oko 13 milijardi ECU-a, odnosno 2800 milijardi forinti.#L# Mađarska Vlada taj novac jednostavno nema, što se vidi i iz podatka da je u sljedećih deset godina za ovu namjenu u Budimpešti planirano 300 do 350 milijardi forinti, odnosno nešto više od 10 posto ukupne potrebne svote. Zato se mađarski stručnjaci za promet, a među prvima i ministar prometa, telekomunikacija i vodoprivrede Karoly Lotz, dovijaju kako obnoviti što više cesta, pruga i dunavskih luka, a potrošiti što manje novaca. Ministar Lotz je, istina, i službeno potvrdio ta europska istraživanja, uz komentar kako se ti podaci podudaraju s brojkama kojima raspolaže njegovo ministarstvo, te a bi, u najboljim uvjetima, Mađarska maksimalno mogla godišnje izdvojiti 100 milijardi forinti za obnovu prometnica, ali da tako optimistička prognoza u službene planove ipak nije uvrštena. Prema njegovu mišljenju, rješenje je u većem ulaganju stranog kapitala, te u gradnji 35 do 50 posto mađarskih auto-cesta u koncesiji. U ovim mađarskim prometnim brigama, neke su zajedničke i s hrvatskim brigama. Odnosi se to, prije svega, na buduću autocestu M-7, koja će Budimpeštu preko Balatona povezivati s hrvatskom granicom kod Čakovca. Ta je auto-cesta nezaobilazna tema svih sastanaka visokih hrvatskih i mađarskih državnih izaslanstava i u Budimpešti i u Zagrebu. Mađari su već izgradili dio te autoceste u dužini od 90 kilometara od Budimpešte do grada Siofoka na obali Balatonskog jezera. Do granice im je još preostalo oko 120 kilometara, s tim što su planirali kako će se autocesta kod grada Nagykanizse dijeliti na jedan pravac koji će voditi do hrvatske granice i na drugi pravac koji će ići prema granici sa Slovenijom, kako bi se povezao s autocestom Maribor-Ljubljana, te dalje prema Italiji. Mađari su dosad više puta obećali da će oni završiti dionicu Siofok-Letenye koncem ovog, ili prvih godina sljedećeg stoljeća, a koliko će ta obećanja biti ispunjena ovisi dakako o financijama koje, kao što se vidi, nisu baš blistave. Za Hrvatsku je svakako ovaj prometni pravac iznimno važan, kako ne bi dolazilo do zastoja u Mađarskoj kad Čakovec preko Zagreba bude spojen s Rijekom modernom autocestom, koja će, prema svim prognozama, biti završena prije nego mađarska dionica Siofok-Letanye. (Hina) ik sb 081703 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙