ZAGREB, 17. ožujka (Hina) - Osnovna vrijednost Startegije razvoja prometa u Hrvatskoj je usklađivanje svih prometnih grana kako jedna drugoj ne bi štetile te isplativost, koju smo pokušali uklopiti u ovu strategiju, rekao je voditelj
istoimene studije pri hrvatskoj Vladi i dekan Fakulteta prometnih znanosti, akademik Josip Božičević na današnjoj tribini.
ZAGREB, 17. ožujka (Hina) - Osnovna vrijednost Startegije razvoja
prometa u Hrvatskoj je usklađivanje svih prometnih grana kako jedna
drugoj ne bi štetile te isplativost, koju smo pokušali uklopiti u
ovu strategiju, rekao je voditelj istoimene studije pri hrvatskoj
Vladi i dekan Fakulteta prometnih znanosti, akademik Josip
Božičević na današnjoj tribini. #L#
Božičević je, izloživši važnije aspekte razvoja prometa u
Hrvatskoj i poteškoće koje prate taj razvoj, kao osnov razvoja
naveo izgradnju autocesta. Na konferenciji u Helsinkiju 1994.
utvrđeno je, rekao je, devet europskih koridora budućih autocesta
od kojih niti jedan ne prolazi kroz Hrvatsku. Hrvatska se izborila
za četiri autoceste, kazao je Božičević, pojasnivši da se radi o
autocestama Ljubljana-Zagreb-Beograd, Budimpešta-Varaždin-
Rijeka, Maribor-Zagreb i Osijek-Sarajevo-Mostar.
Istaknuvši da su za Hrvatsku najvažnija tri pravca, Božićević je
rekao kako u prvom redu treba povezati Rijeku s Mađarskom
(autocestom Goričan-Zagreb-Karlovac-Bosiljevo-Rijeka), Zagreb s
južnom Hrvatskom i Zagreb s Grazom preko Macelja. No, tu postoji
problem, jer dio te autoceste prolazi kroz Sloveniju, koja gradnju
te trase ne planira u idućih pet godina.
Govoreći o željezničkom prometu u Hrvatskoj, Božićević je naveo
brojne ekološke prednosti željeznice pred autocestama. Iznio je
podatak da je željeznički promet sada na razini trećine predratnog
prometa, te istaknuo kako nije potrebno ukinuti 442 kilometra pruga
kako je to predloženo studijom jedne kanadske tvrtke. On drži da bi
se ukidanjem pruga doveo u pitanje razvoj pojedinih krajeva.
Zračni promet u Hrvatskoj treba ravijati gradnjom novih zračnih
luka na otocima, dok bi riječni promet trebalo poboljšati
regulacijom rijeke Save do Zagreba i izgradnjom riječne luke u
Dugom Selu te gradnjom kanala Vukovar-Šamac, ustvrdio je, uz
ostalo, akademik Božičević.
(Hina) kg gk
172259 MET mar 98