OPATIJA, 17. ožujka (Hina) - Prošla je turistička godina imala visoke stope rasta, no ostvareni fizički promet, od približno 30,3 milijuna noćenja, ipak još nije dosegnuo 50 posto od najboljih prijeratnih godina, rekao je direktor
Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Marijan Bulat na današnjem sastanku u Opatiji pod nazivom "Emitivna tržišta i njihov predvidivi utjecaj na turističku sezonu 1999. godine".
OPATIJA, 17. ožujka (Hina) - Prošla je turistička godina imala
visoke stope rasta, no ostvareni fizički promet, od približno 30,3
milijuna noćenja, ipak još nije dosegnuo 50 posto od najboljih
prijeratnih godina, rekao je direktor Glavnog ureda Hrvatske
turističke zajednice (HTZ) Marijan Bulat na današnjem sastanku u
Opatiji pod nazivom "Emitivna tržišta i njihov predvidivi utjecaj
na turističku sezonu 1999. godine". #L#
"Najbolju posjećenost lani su ostvarili Austrijanci i Talijani,
višestruko je bio povećan promet iz Češke, Slovačke, Poljske i
Mađarske, a najozbiljniji je problem predstavljalo sporo
oporavljanje tržišta Velike Britanije i Nizozemske", istaknuo je
Bulat. Slab povratak turista u Hrvatsku, po njegovu mišljenju, čini
još uvijek relativno niska kvaliteta samog turističkog proizvoda.
Ova godina ne može ponoviti rast iz 1997. godine iz više razloga:
"zbog opće poznatog stanja i trendova u Europi, zbog problematike
početnog nesnalaženja s poreznom regulativom u odnosu na
konkurentske zemlje, te radi odnosa 'vrijednost za novac' koji ne
ostavlja mogućnost dizanja cijena", rekao je Bulat.
On je upozorio i na promjene na emitivnim tržištima vezanim uz
spajanje turoperatora, uvođenje jedinstvene europske valute, sve
veću profesionalizaciju u pružanju usluga, standardizaciju
turističke ponude, povećanu potražnju za bogatijom ponudom te
osmišljenijim i sadržajnijim programom boravka turista.
Uz ostalo, istaknuto je kako posebice treba ustrajati na
produljenju sezone i korištenju komparativnih prednosti hrvatskog
turizma, prije svega prirodnih ljepota, koje su za konkurenciju
nedostižne. Upozoreno je na značaj medija - uz opasku kako se
novinskom tekstu ili televizijskoj reportaži vjeruje znatno više
nego plaćenoj reklami, a također i na potrebu za većom disperzijom
hrvatskog turističkog tržišta.
(Hina) rž splj
171558 MET mar 98