ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Prema istraživanju zagrebačkog Centra za istraživanje marketinga (CEMA), koje je nedavno završeno na reprezentativnom uzroku od tisuću kućanstava u Hrvatskoj, gotovo 60 posto kućanstava nema slobodnih
sredstava za štednju, a 80 posto svih ispitanih kućanstava ima prihode manje od tisuću njemačkih maraka.
ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Prema istraživanju zagrebačkog Centra za
istraživanje marketinga (CEMA), koje je nedavno završeno na
reprezentativnom uzroku od tisuću kućanstava u Hrvatskoj, gotovo
60 posto kućanstava nema slobodnih sredstava za štednju, a 80 posto
svih ispitanih kućanstava ima prihode manje od tisuću njemačkih
maraka. #L#
Gotovo dvije trećine onih koji ipak štede višeg je socioekonomskog
statusa, s prihodima većim od dvije tisuće njemačkih maraka, a
štednju najradije pretvaraju u marke koje čuvaju kod kuće, a
rijetko je daju na štednju po viđenju ili na oročenu štednju,
rekao je direktor CEME Igor Matutinović.
Od desetak ponuđenih alternativa, među kojima su, primjerice,
oročena štednja, kunska štednja, nekretnine, životno osiguranje,
umjetnine, ulaganje u vlastito poduzeće, u dionice ili
investicijske fondove, 21 posto štediša ulaže u štednju po viđenju,
ali samo 6,2 posto u domaću banku. Samo je 2,3 posto ispitanika
zainteresirano za ulaganje u dionice, dok tek 0,4 posto ulaže u
investicijske fondove.
Podaci su ponderirani s obzirom na spol, dob i školsku spremu prema
statističkoj demografskoj strukturi. Glavni je zaključak tog
istraživanja da ovakva struktura štednje nije nikako pogodna za
dugoročne investicije u gospodarstvo.
To je nastavak sličnih istraživanja, od kojih je prvo napravljeno
za Kaptol-investicijsko društvo i objavljeno početkom studenog
prošle godine, a rađeno je na 350 ispitanika iz urbanih sredina.
(Hina) js sbo
061243 MET mar 98