FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ZAŠTO HRVATSKE PELENE NISU KONKURENTNE?

ZAGREB, 6. ožujka (Hina)- Zagrebačka tvornica pelena "Mato-Mat", jedini proizvođač pelena u Hrvatskoj, koja u posljednja tri mjeseca posluje s gubicima i radi samo u jednoj smjeni sa manje od 30 posto svojih kapaciteta, uskoro će morati zaustaviti proizvodnju ne dobije li potrebnu podršku države i Ministarstva gospodarstva RH, rekao je njezin vlasnik, zagrebački poduzetnik Mato Cvitković. Cvitković je u proizvodnju prvih hrvatskih pelena "Majana", koja je pokrenuta ljetos nakon trogodišnjih priprema, uložio ukupno devet milijuna njemačkih maraka, a kapaciteti pogona iznose 200 tisuća komada pelena dnevno. "Uvoznici za pelene plaćaju pet posto carine, dok mi za uvoz sirovina, celuloze i tzv. apsorbanata plaćamo carinu od pet do dvadeset posto. Pored toga, iako postoji obveza proračunskih korisnika da koriste domaće proizvođače, mi dosada nismo uspjeli sklopiti niti jedan takav ugovor, iako su naše pelene jednako kvalitetne, i, usprkos teškoćama, i 20 posto jeftinije nego strane", kazao je Cvitković. Proizvodnja je opterećena i prodajom bez ikakve garancije plaćanja. Čak i velike trgovačke kuće, kao što su Trgopromet, Diona i Nama, naglašava Cvitković, naručuju robu bez garancije plaćanja, nudeći umjesto novca robnu kompenzaciju. Usprkos brojnim akcijama "Kupujmo hrvatsko", hrvatski kupci i dalje radije kupuju strane pelene. Slovenske pelene se proizvode zastarjelom tehnologijom, a kvalitetom uvelike zaostaju za našim, no Slovenci ih svejedno kupuju, kao i primjerice, Britanci, koji znaju cijeniti svoju proizvodnju, zaključio je Cvitković. Iako su gubitci tvrtke premašili 1,5 milijuna kuna, 30 zaposlenih djelatnika i dalje dobiva uredno plaće, zato jer su to, kaže Cvitanović, dobri stručnjaci bez kojih ne želi ostati. (Hina) js sbo 061212 MET mar 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙