ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - U sklopu zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti od jeseni bi po prvi put u Hrvatskoj mogao biti otvoren Odsjek za animirani film. Naime, prijedlog koncepta novog, četverogodišnjeg dodiplomskog studija,
koji je krajem siječnja prihvatilo Vijeće Akademije, ovih je dana u proceduri kod nadležnih državnih tijela.
ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - U sklopu zagrebačke Akademije likovnih
umjetnosti od jeseni bi po prvi put u Hrvatskoj mogao biti otvoren
Odsjek za animirani film. Naime, prijedlog koncepta novog,
četverogodišnjeg dodiplomskog studija, koji je krajem siječnja
prihvatilo Vijeće Akademije, ovih je dana u proceduri kod nadležnih
državnih tijela.#L#
U sredini s tradicijom Svjetskog festivala animiranih filmova u
Zagrebu i Zagrebačke škole crtanog filma koja je iznjedrila jedinog
hrvatskog oskarovca, Dušana Vukotića,(animirani film "Surogat",
1962.), takva je inicijativa sama po sebi neupitna, no, po nekima, i
preko trideset godina zakašnjela.
Joško Marušić, pod čijim je stručnim vodstvom izrađen program za
studij, dosadašnje neostvarivanje "sna cijele generacije
animatora - Akademije za animirani film" objašnjava ideološkim
predrasudama i propustom onih koji su upravljali društvom u doba
najveće slave i utjecaja naših autora. Kako je napomenuo, od tada pa
sve do danas animatori u nas uče od starijih i iskusnijih kolega,
školuju se preko kratkih tečajeva i radionica ili su samouki.
Po njegovim riječima, u posljednjih petnaestak godina primjetan je
strelovit pad kreativnosti kod mladih autora i animatora tako da
danas u Hrvatskoj ne postoji naraštaj prepoznatljiva stila i
izričaja. Upravo zbog toga, napomenuo je, cilj novog odsjeka bio bi
stvaranje visokokvalificiranih stručnjaka te novog ambijenta za
stvaralaštvo i originalnost mladih, talentiranih ljudi.
Za zvanje diplomiranog animatora na Odsjeku bi se školovalo šestero
studenata koji bi na prijamnom ispitu, uz uvjete koje prolaze
kandidati za slikarski odsjek, morali zadovoljiti test crtanja
figura u prostoru i pokretu te test imaginacije - crtanje stripa na
zadani tekst.
Po prijedlogu nastavnog plana, velik broj predmeta usklađen je s
ostalim odsjecima na likovnoj Akademiji, a posebni predmeti su
Povijest animacije, Povijest Zagrebačke škole crtanog filma,
svakodnevne vježbe crtanja te Povijest filma koja bi se slušala na
zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti.
Pojašnjavajući razloge smještanja Odsjeka za animirani film na
Likovnu, a ne na Akademiju dramskih umjetnosti, Marušić je naglasio
da je animacija u svojoj biti likovno djelo, dok joj je s filmom
zajedničko načelo reprodukcije i određena nijansa dramaturgije,
semantike i poetike, što je u ideji animiranog filma manji udio.
Budući studij animacije bio bi spoj tradicionalne škole crtanog
filma i pogleda u budućnost, napominje Marušić dodajući da će
studenti, uz klasičnu animaciju, usvajati znanja iz suvremene
animacije koja služi kao tehnologija kompjutorskih i video medija
(3-D, "virtualna stvarnost").
Ako se taj projekt ostvari, zagrebačka Akademija ući će u krug od
osamdesetak viših i visokih škola u svijetu na kojima se, po popisu
Međunarodnog udruženja animatora i stvaralaca u animiranom filmu
(ASIFA), institucionalno studira tzv. medij za budućnost -
animacija.
Anamarija Grbin
(Hina) ag il
051213 MET mar 98