FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OTVORENA RETROSPEKTIVNA IZLOŽBA OSKARA ARTURA ALEXANDERA

ZAGREB, 3. ožujka (Hina) - Retrospektivna izložba velikoga hrvatskog slikara Oskara Artura Alexandera, koji se u hrvatskoj umjetnosti pojavio na prijelazu 19. u 20. stoljeće, otvorena je večeras u Umjetničkome paviljonu u Zagrebu. Autorica izložbe je povjesničarka umjetnosti Snježana Pintarić. U prigodnoj riječi na svečanosti otvorenja voditeljica Lea Ukrajinčik je, među ostalim, kazala da je upravo na slavnome prvom Hrvatskom salonu davne 1898. na izložbi, kojom je otvoren Umjetnički paviljon, i Alexander kao mladi slikar izložio petnaestak radova. Retrospektiva nam nudi drugi, ali puno opsežniji susret s Alexanderovim opusom, istaknula je Lea Ukrajinčik.
ZAGREB, 3. ožujka (Hina) - Retrospektivna izložba velikoga hrvatskog slikara Oskara Artura Alexandera, koji se u hrvatskoj umjetnosti pojavio na prijelazu 19. u 20. stoljeće, otvorena je večeras u Umjetničkome paviljonu u Zagrebu. Autorica izložbe je povjesničarka umjetnosti Snježana Pintarić. U prigodnoj riječi na svečanosti otvorenja voditeljica Lea Ukrajinčik je, među ostalim, kazala da je upravo na slavnome prvom Hrvatskom salonu davne 1898. na izložbi, kojom je otvoren Umjetnički paviljon, i Alexander kao mladi slikar izložio petnaestak radova. Retrospektiva nam nudi drugi, ali puno opsežniji susret s Alexanderovim opusom, istaknula je Lea Ukrajinčik.#L# Snježana Pintarić je istaknula da ta izložba zapravo prvi put predstavlja likovnoj javnosti stvaralaštvo O. A. Alexandera (1876.-1953.). Najraniji radovi s te izložbe potječu iz 1886., kad je kao desetgodišnjak crtao i slikao prema antičkim prijedlošcima. Do 1905. Alexander je s prekidima živio u Zagrebu, Parizu i Beču, kad je organizirao prvu samostalnu izložbu, a do 1938. bio je stalno nastanjen u Beču, te je aktivno sudjelovao u njegovu ondašnjem likovnom životu. Iz rana razdoblja sačuvan je velik broj njegovih crteža, uglavnom portreta, žanr-scena, uljanih slika s ratnim prizorima i reprezentativni uljni portreti časnika. Taj istaknuti slikar, piše Snježana Pintarić, počeo je svoju slikarsku karijeru, kao i drugi umjetnici njegova naraštaja, pomnim crtanjem grčkih i rimskih gipsanih odljeva, studijama akta, te slikanjem po prijedlošcima starih majstora. Jedan od dijelova izložbe s početka 1900. označio je drukčiji umjetnikov pristup slikarstvu, i u odnosu prema boji, i u odabiru tematike. Tih godina sve do otprilike 1908. nastaju Alexanderova najbolja impresionistička djela, pretežito ženski aktovi slikani vrlo svijetlim, ružičastim, svijetoplavim i ljubičastim tonovima u tankim namazima boje. I u sljedećemu razdoblju, u tzv. bečkoj fazi, Alexanderov glavni motiv ostao je ljudski lik, bilo kao portret ili kao akt, napominje autorica Snježana Pintarić. Dvadesetih godina našega stoljeća Alexanderovo stvaralaštvo sve više prožimlje kolorizam koji se zadržao do kraja njegova stvaralaštva i života. Djela Oskara Artura Alexandera nalaze se u privatnim zbirkama u Samoboru, Zagrebu, Beču i Buenos Airesu, u Modernoj galeriji i Muzeju grada Zagreba, te u austrijskoj Galeriji Belvedere u Beču. Svoje radove do kraja života, godine 1953., izlagao je tek tri puta, na izložbama u Zagrebu 1941. i 1944., te 1946. u Samoboru. Izložba će biti otvorena do 14. travnja. (Hina) ta dd 032014 MET mar 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙