PHILADELPHIA, 18. veljače (Hina/UPI)- Roditelji koji se silno trude oko djetetova govora rabeći razne tehnološke novotarije vjerojatno gube vrijeme.
PHILADELPHIA, 18. veljače (Hina/UPI)- Roditelji koji se silno
trude oko djetetova govora rabeći razne tehnološke novotarije
vjerojatno gube vrijeme. #L#
Roditelji bi, prema mišljenju lingvističkih stručnjaka, djetetu
bolje pomogli na staromodan način - čitajući mu i razgovarajući s
njime.
Lingvistička psihologinja Lila Gleitman smatra kako "u prve tri
godine ne možete pogriješiti, osim ako djecu ne zaključate u mračni
ormar". Veliki dio procesa učenja jezika u djece "prirodan je
proces kao što je za psa lavež" i nastojanja da ga se ubrza neće biti
učinkovita.
Gleitmanova sa Sveučilišta u Philadelphiji (Pennsylvania) svoje je
mišljenje izrekla prije nekoliko dana na godišnjem sastanku
"American Association for the Advancement of Science" (Američka
udruga za unapređenje znanosti).
Učenje jezika počinje vrlo rano, od prvog dana života, i čini se da
teče prema određenoj shemi.
Do svojega 18. mjeseca bebe od mnoštva zvukova koji ih okružuju
počinju razaznavati riječi, a novu riječ nauče u svaka tri dana.
Nakon 18. mjeseca proces učenja riječi znatno se ubrzava - na 10
riječi u danu. U isto vrijeme djeca počinju bolje shvaćati riječi i
počinju oblikovati rečenice.
Gleitmanova je kazala kako - čak i ako se proces učenja može
ubrzati, "roditelji ne znaju što učiniti".
Uporaba tehnoloških pomagala sa svrhom ubrzavanja procesa učenja u
djeteta može učiniti više štete nego koristi jer roditelji mogu
poremetiti prirodni proces izdvajanja riječi i njihova značenja iz
mnoštva zvukova koji ih okružuju.
(Hina) car bnš
180227 MET feb 98