ZAGREB, 17. veljače (Hina) - Obrazovanje, osposobljavanje i zapošljavanje invalida bila je tema današnjeg okruglog stola koji je održan u organizaciji Sindikata invalida Hrvatske (SIH). Predsjednica SIH-a, Iva Legradi je ocijenila da
premda Republika Hrvatska spada u Europi među zemlje koje najviše sredstava izdvajaju za osobe sa posebnim potrebama, zapošljavanje invalidnih osoba još uvijek predstavlja veliki problem. U SIH-u smatraju da programe zapošljavanja invalida treba uklopiti u opće razvojne planove društva te da treba izraditi nacionalni program rehabilitacije, s čime su se danas složili i svi nazočni.
ZAGREB, 17. veljače (Hina) - Obrazovanje, osposobljavanje i
zapošljavanje invalida bila je tema današnjeg okruglog stola koji
je održan u organizaciji Sindikata invalida Hrvatske (SIH).
Predsjednica SIH-a, Iva Legradi je ocijenila da premda Republika
Hrvatska spada u Europi među zemlje koje najviše sredstava
izdvajaju za osobe sa posebnim potrebama, zapošljavanje invalidnih
osoba još uvijek predstavlja veliki problem. U SIH-u smatraju da
programe zapošljavanja invalida treba uklopiti u opće razvojne
planove društva te da treba izraditi nacionalni program
rehabilitacije, s čime su se danas složili i svi nazočni. #L#
Iva Legradi je dodala da invalidi i dalje prolaze nedostatnu
edukaciju unutar zaštitnih radionica koje ih osposobljavaju za
društveno nepotrebna zanimanja što im onemogućava konkuriranje na
tržištu rada u otvorenom tržišnom gospodarstvu. Stoga se invalidi
teško zapošljavaju te ako i uspiju ostvariti to svoje pravo onda
uglavnom rade poslove koji su im neprilagođeni jer nisu u skladu s
njihovim zanimanjem i statusom.
Osim toga stručnjaci koji rade s invalidnim osobama često puta nisu
dovoljno educirani kao ni obitelji samih invalida.
Predstavnica Udruge za pomoć slijepima i gluhima,Sanja Tarcazy
govoreći iz osobnoga iskustva, zaključila je da se osobe sa
posebnim potrebama, posebno osobe oštećenog vida i sluha mogu
uspješno uključiti u redovite programe obrazovanja te im
prilagođeni programi nisu nužni.
Zato zaštitne radionice treba zamijeniti kreativnim radionicama u
kojima bi se razvijale sposobnosti osoba sa teškim i višestrukim
oštećenjima što se odnosi i na organizirnje sadržaja za korištenje
slobodnog vremena.
Osim toga potrebno je uskladiti teoriju i praksu u terminologiji
invalidnosti kao što je na primjer razlikovanje hendikepiranih i
invalidnih osoba.
(Hina) map dd
171701 MET feb 98