FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAPOŠLJAVANJE INVALIDA SPADA U OPĆE RAZVOJNE PLANOVE DRUŠTVA

ZAGREB, 17. veljače (Hina) - Obrazovanje, osposobljavanje i zapošljavanje invalida bila je tema današnjeg okruglog stola koji je održan u organizaciji Sindikata invalida Hrvatske (SIH). Predsjednica SIH-a, Iva Legradi je ocijenila da premda Republika Hrvatska spada u Europi među zemlje koje najviše sredstava izdvajaju za osobe sa posebnim potrebama, zapošljavanje invalidnih osoba još uvijek predstavlja veliki problem. U SIH-u smatraju da programe zapošljavanja invalida treba uklopiti u opće razvojne planove društva te da treba izraditi nacionalni program rehabilitacije, s čime su se danas složili i svi nazočni.
ZAGREB, 17. veljače (Hina) - Obrazovanje, osposobljavanje i zapošljavanje invalida bila je tema današnjeg okruglog stola koji je održan u organizaciji Sindikata invalida Hrvatske (SIH). Predsjednica SIH-a, Iva Legradi je ocijenila da premda Republika Hrvatska spada u Europi među zemlje koje najviše sredstava izdvajaju za osobe sa posebnim potrebama, zapošljavanje invalidnih osoba još uvijek predstavlja veliki problem. U SIH-u smatraju da programe zapošljavanja invalida treba uklopiti u opće razvojne planove društva te da treba izraditi nacionalni program rehabilitacije, s čime su se danas složili i svi nazočni. #L# Iva Legradi je dodala da invalidi i dalje prolaze nedostatnu edukaciju unutar zaštitnih radionica koje ih osposobljavaju za društveno nepotrebna zanimanja što im onemogućava konkuriranje na tržištu rada u otvorenom tržišnom gospodarstvu. Stoga se invalidi teško zapošljavaju te ako i uspiju ostvariti to svoje pravo onda uglavnom rade poslove koji su im neprilagođeni jer nisu u skladu s njihovim zanimanjem i statusom. Osim toga stručnjaci koji rade s invalidnim osobama često puta nisu dovoljno educirani kao ni obitelji samih invalida. Predstavnica Udruge za pomoć slijepima i gluhima,Sanja Tarcazy govoreći iz osobnoga iskustva, zaključila je da se osobe sa posebnim potrebama, posebno osobe oštećenog vida i sluha mogu uspješno uključiti u redovite programe obrazovanja te im prilagođeni programi nisu nužni. Zato zaštitne radionice treba zamijeniti kreativnim radionicama u kojima bi se razvijale sposobnosti osoba sa teškim i višestrukim oštećenjima što se odnosi i na organizirnje sadržaja za korištenje slobodnog vremena. Osim toga potrebno je uskladiti teoriju i praksu u terminologiji invalidnosti kao što je na primjer razlikovanje hendikepiranih i invalidnih osoba. (Hina) map dd 171701 MET feb 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙