FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ISTOČNOEUROPSKI TURISTI SVE ČEŠĆI U HRVATSKOJ

ZAGREB, 9. siječnja (Hina) - Na tržištima istočnoeuropskih zemalja posljednjih godina vlada sve veći interes za hrvatsku turističku ponudu, pa je samo u prošloj godini u Hrvatskoj porastao turistički promet, primjerice, s češkog tržišta za 20 posto, a sa slovačkog gotovo 127 posto u odnosu na 1996. godinu. Turističke agencije procjenjuju da će se u ovoj godini nastaviti trend rasta dolazaka istočnoeuropskih turista, među kojima će, uz tradicionalne goste iz Češke i Slovačke, u Hrvatsku sve više pristizati Rusi, Ukrajinci i Mađari.
ZAGREB, 9. siječnja (Hina) - Na tržištima istočnoeuropskih zemalja posljednjih godina vlada sve veći interes za hrvatsku turističku ponudu, pa je samo u prošloj godini u Hrvatskoj porastao turistički promet, primjerice, s češkog tržišta za 20 posto, a sa slovačkog gotovo 127 posto u odnosu na 1996. godinu. Turističke agencije procjenjuju da će se u ovoj godini nastaviti trend rasta dolazaka istočnoeuropskih turista, među kojima će, uz tradicionalne goste iz Češke i Slovačke, u Hrvatsku sve više pristizati Rusi, Ukrajinci i Mađari. #L# Prema podacima zagrebačke putničke agencije Generalturist, najveći su izvanpansionski potrošači s tih tržišta Rusi, slijede Ukrajinci, a tek onda češki, slovački, poljski i mađarski gosti. Rusi, pa i Ukrajinci ponajviše koriste usluge transfera, izletničke usluge, vole skuplje restorane, izlaske, zabave, ples, kupovine, a vrlo često i odlaske u kazino. Prosječan ruski gost troši uglavnom na dan više od 100 američkih dolara na izvanpansionsku potrošnju. Teško je procijeniti njihovu prosječnu dob, no, najčešće je riječ o poslovnim ljudima starosne dobi od trideset do četrdeset godina. O kolikom je tržištu riječ potvrđuju i podaci da se, primjerice, samo u Moskvi, koja ima 11 milijuna stanovnika, više od 15 posto stanovnika može slobodno nazvati "dolarskim milijunašima". Ruski gosti najčešće odsjedaju u hotelima i traže da to budu oni s pet zvjezdica. Međutim, zanima ih i smještaj u privatnim vilama. Takvi gosti ne spremaju sami obroke, već vole izlaske u restorane i izlete. Naravno, dolaze i tzv. prosječni gosti koji odsjedaju u hotelima s dvije ili tri zvjezdice na bazi polupansiona, no i ta struktura gostiju je vrlo zahtjevna jer dobro zna što za svoj novac mora dobiti, a svoj odmor koristi za organizirane izlete, obilaske i kupovinu. Današnji ruski gosti uglavnom dolaze zrakoplovom i u Hrvatskoj ostaju dva tjedna, a to vrijeme žele iskoristiti maksimalno za upoznavanje zemlje koju su posjetili. Tim marketinških stručnjaka Generalturista procjenjuje da će nam sve više dolaziti gostiju upravo iz istočnoeuropskih zemalja. Hrvatski su klimatski uvjeti dobri i u mjesecima izvan turističke špice, no privući ih možemo samo zanimljivim i atraktivnim programima i sadržajima. U prijeratnim su godinama ruski i ukrajinski gosti dolazili uglavnom na tzv. "sindikalni odmor" u organiziranim skupinama. Gosti iz ostalih istočnoeuropskih zemalja kao skromni potrošači dolazili su najčešće individualno, i to uglavnom u kampove ili privatne sobe. Proteklih ratnih godina na odmor su nam dolazili gosti iz upravo tih zemalja i oni su bili nositelji našeg turizma. Po mišljenju stručnjaka iz zagrebačkog Instituta za turizam, ruski i ukrajinski turisti imaju dobru izvanpansionsku potrošnju, ali je njihov broj i ostvarena noćenja zasad marginalan u ukupnom broju turista i ostvarenih noćenja u Hrvatskoj u lanjskoj i prethodnim godinama. Naime, ruski su turisti u prvih devet prošlogodišnjih mjeseci u ukupnom broju turista sudjelovali s 0,5 posto, a Ukrajinci s 0,04 posto. U 1996. godini Rusa je u ukupnom broju turista bilo 0,4 posto, a Ukrajinaca 0,1 posto. Poljsko tržište značajnije je za promatranje na globalnoj razini, jer su po podacima Instituta za turizam, Poljaci u 1996. godini u ukupnom broju turista sudjelovali s 1,6 posto, a u lanjskoj godini s 2,9 posto. Od istočnoeuropskih turista, zanimljiviji su zasigurno i Česi, Slovaci i Mađari, smatraju u tom institutu. Rusko i ukrajinsko tržište preplavljeno je turističkim ponudama za sve zemlje svijeta. Paket aranžmani su dostupni većini stanovništva i masovno se putuje na odmor u inozemstvo. Rusima je Hrvatska poznata i nova jer još uvijek pamte Jadran iz vremena kada je sama pomisao odlaska u inozemstvo bila samo mašta. Oni rado dolaze u Hrvatsku, a kolika će biti naša stvarna dobit od njihova dolaska i izvanpansionske potrošnje ovisi i o našoj turističkoj ponudi. (Hina) js splj 091147 MET jan 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙