FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

3 VJESNIK-SUPEKOVE OPSESIJE-MADUNIĆ 7-1

Ž1=VJESNIK Ž2=7. I. 1998. Ž3=Supoekove opsesije "'Politički sustav u Hrvatskoj počiva na grijehu. Tuđmanov pokret krenuo je s idejama nastalim u ustaškoj emigraciji, o pomirbi ustaša i boljševika. Takva ideja apsolutno je neprihvatljiva za demokraciju i nije mi jasno kako Crkva odmah nije uvidjela da su te ideje nespojive s kršćanstvom i da se kršćanstvo ne može pomiriti ni s boljševizmom ni s fašizmom'", teze su akademika Ivana Supeka koje raščlanjuje Branko Madunić i, uz ostalo, piše: "Da akademik Supek u tom istupu nije ponudio i svojevrsnu teologiju pomirbe 'boljševika i ustaša', njegova opsesija možda ne bi bila vrijedna osvrta. Kad već spominje gdje je nastala ideja o pomirbi te teologizira, akademika treba podsjetiti da se ideja pomirbe nipošto nije javljala samo u emigraciji ili domovini, nego je nastajala i kao spontani hrvatski odgovor na velikosrpsku hegemoniju i komunističku diktaturu u bivšem sustavu. Tako je osamdesetih godina splitsko-makarski nadbiskup dr. Frano Franić u jednom svom napisu, koji je bio žestoko kritiziran, promovirao ideju pomirbe djece ustaša i partizana da bi se izbjeglo permanentno psihološko stanje građanskog rarta u Hrvatskoj koj je beogradski režim proizvodio. Tuđmanov projekt pomirbe, dakako, nije projekt pomirbe ustaške i boljševičke ideologije. Uostalom, ideologije se ne mogu miriti. To je projekt koji je omogućio da Hrvatska izađe iz 'produženog' građanskog rata i pruži otpor velikosrpskoj agresiji. Akademik Supek ima pravo na opsjednutost temama kojima je fasciniran od Topuskog do danas, no hrvatska javnost poslije pobjede demokracije i ulaska Hrvatske u svjetsku zajednicu država, za akademikove reminiscencije ili resentiman 'po šumama i gorama, naše zemlje ponosne' gotovo je ravnodušna. Nostalgičara i resentimanata obiju provenijencija ima u Hrvatskoj u 'normalnim količinama', kao i u druigim državama", komentira madunić i na kraju još napominje: "Naposlijetku, što se Crkve tiče, ona je po pobjedi demokracije osudila oba totalitarizma i iskazala pijetet prema svim žrtvama te poduprla pomirbu. Pomirbu među ljudima, naravno, Crkva katolička ne drži grijehom. Grijeh bi bila mržnja ili resentiman". 070432 MET jan 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙