ZAGREB, 2. siječnja (Hina) - Primjenom poreza na dodanu vrijednost od početka ove godine cijene velikog broja prehrambenih proizvoda iz asortimana najvećih zagrebačkih trgovačkih kuća Dione, Konzuma i Name uglavnom su porasle, a
najviše šećera i ulja.
ZAGREB, 2. siječnja (Hina) - Primjenom poreza na dodanu vrijednost
od početka ove godine cijene velikog broja prehrambenih proizvoda
iz asortimana najvećih zagrebačkih trgovačkih kuća Dione, Konzuma
i Name uglavnom su porasle, a najviše šećera i ulja. #L#
Cijene prehrambenih proizvoda u maloprodajnom lancu Konzumovih
trgovina porasle su prosječno 5,36 posto, saznaje se od Hrvoja
Prkačina iz Konzuma. Kruh poskupljuje, zavisno od vrste, do 20 ili
22 posto, osim polubijelog, mlijeko, osim svježeg, 22 posto, dok su
ostali mliječni proizvodi skuplji 5,65 posto. Cijene ulja više su
22 posto, šećera 16,27 posto, mesa, peradi, jaja, voća i povrća 5,65
posto, isto kao i deterdženti i toaletni papir. Najviše je
pojeftinilo pivo, 4,75 posto te vino 4,10 posto, dok je cijena kave
snižena jedan posto.
Trgovine Dione danas uglavnom ne rade zbog inventura, a cijene
proizvoda na zalihama od kojih se 70 posto odnosi na prehrambene
proizvode, usklađuju se s novim poreznim sustavom. U toj trgovačkoj
kući ocjenjuju kako rast cijena njihovih prehrambenih proizvoda u
prosjeku neće premašiti šest posto. Pritom će svi proizvodi koji su
dosad bili oslobođeni poreza poskupjeti za puni iznos PDV-a,
ponajprije ulje, dok će cijene šećera biti otprilike 6,5 posto
više. Pivo, kava i sokovi pojeftinit će između dva i tri posto, kaže
direktor Maloprodaje Dione Boro Lončar.
Otprilike 70 posto proizvoda iz asortimana ponude trgovačke kuće
Nama, ponajprije koža i konfekcija, pojeftinit će za prosječno 3,5
posto, rekao je direktor Name u Ilici Marko Branica. No, poskupjele
su osnovne živežne namirnice, osim polubijelog kruha i svježeg
mlijeka, pri čemu najznačajnije šećer i ulje za otprilike 14
posto.
Prema riječima predsjednice Uprave tog lanca robnih kuća Marije
Šola, uvođenjem PDV-a neće se povećati trgovačke marže, koje su po
njezinoj ocjeni ionako niske i neprimjerene.
(Hina) djo ds
021353 MET jan 98