VARAŽDIN, 27. prosinca (Hina) - Izvođačima radova na autocesti Goričan-Varaždin-Zagreb - dioničkim društvima Cesta, Zagorje-Tehnobeton i Graditeljstvo, Hidroing, Međimurje Tegra i Inženjering i Vodogradnja - tijekom ovoga tjedna bit
će isplaćeno 60 milijuna kuna za obavljene radove na spomenutoj prometnici, rečeno je danas na sastanku u Varaždinskoj gospodarskoj komori predstavnika spomenutih izvođača i vladina poduzeća "Hrvatski graditelj". Također, kako je istaknuo Vlado Kos, direktor izgradnje autoceste u "Hrvatskom garditelju", talijanski koncesionar "Astaldi" povlači se kao koncesionar i glavni izvođač na autocesti Goričan-Varaždin-Zagreb.
VARAŽDIN, 27. prosinca (Hina) - Izvođačima radova na autocesti
Goričan-Varaždin-Zagreb - dioničkim društvima Cesta, Zagorje-
Tehnobeton i Graditeljstvo, Hidroing, Međimurje Tegra i
Inženjering i Vodogradnja - tijekom ovoga tjedna bit će isplaćeno
60 milijuna kuna za obavljene radove na spomenutoj prometnici,
rečeno je danas na sastanku u Varaždinskoj gospodarskoj komori
predstavnika spomenutih izvođača i vladina poduzeća "Hrvatski
graditelj". Također, kako je istaknuo Vlado Kos, direktor
izgradnje autoceste u "Hrvatskom garditelju", talijanski
koncesionar "Astaldi" povlači se kao koncesionar i glavni izvođač
na autocesti Goričan-Varaždin-Zagreb. #L#
Po Kosovim riječima, "Astaldi nije u Hrvatsku donio ni kune za
nastavak radova, već je živio na hrvatskom novcu, potrošivši samo
od uzetog talijanskog kredita (za koji je jamstvo dala i na kraju
platila iz proračuna hrvatska Vlada) oko 160 milijuna kuna".
Povlačenje talijanskog koncesionara "Astaldija" stajat će
hrvatske porezne obveznike 85 milijuna njemačkih maraka (10 posto
od vrijednosti ugovora koji je "Astaldi" zaključio u Hrvatskoj), a
o čemu još slijedi međunarodna arbitraža u Beču, napomenuo je Kos.
Plaćanje dugova prema izvođačima iz varaždinsko-međimurske regije
popravit će njihovu tešku financijsku situaciju, u koju su dospjeli
upravo zbog toga što im najprije Hrvatska uprava za ceste, a zatim
od sredine godine nadležni "Hrvatski graditelj", nisu plaćali
obavljene radove na autocesti, istaknuto je na sastanku.
Vlado Kos također je iznio podatak da temeljni dug bez zateznih
kamata prema svim izvođačima iznosi 240 milijuna kuna, od čega na
izvođače s varaždinskog područja otpada 40 milijuna kuna.
Da bi se završila izgradnja te važne prometnice, koja, kako je
rečeno, predstavlja prioritet u hrvatskoj cestogradnji, potrebno
je osigurati ukupno 500 milijuna njemačkih maraka, a posao treba
nastaviti s hrvatskim izvođačima uz traženje kredita na
međunarodnom tržištu kapitala.
"Kada su Talijani počeli s izgradnjom svojih autocesta angažirali
su samo svoje koncesionare i izvođače, dok je Hrvatska na svoje i
tako opustošeno investicijsko tržište dovela strane kompanije",
ustvrdio je na kraju Kos.
(Hina) mzag sp