ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Prometna studija Zagreba kojom će se u razdoblju od 2005. do 2020. razriješti zagrebački prometni problemi - od zastoja na raskrižjima i prakirališnih problema do preopterećenosti javnog prijevoza,
presjedanja i čekanja u javnom prijevozu - predstavljena je danas u Staroj gradskoj vijećnici čelnicima Gradske skupštine i poglavarstva.
ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Prometna studija Zagreba kojom će se u
razdoblju od 2005. do 2020. razriješti zagrebački prometni
problemi - od zastoja na raskrižjima i prakirališnih problema do
preopterećenosti javnog prijevoza, presjedanja i čekanja u javnom
prijevozu - predstavljena je danas u Staroj gradskoj vijećnici
čelnicima Gradske skupštine i poglavarstva. #L#
Na temelju odluke Gradskog poglavarstva i raspisanog međunarodnog
natječaja, studiju je izradila engleska konzultantska tvrtka MVA.
Izrada je trajala gotovo dvije godine, a troškovi od 1,6 milijuna
dolara pokriveni su iz gradskog proračuna i Svjetske banke za
obnovu i razvoj.
Tri četvrtine građana Zagreba koristi se osobnim i javnim
prijevozom, najviše na putu od kuće i posla, dok ostali pješače.
Tramvaj u jutarnjoj špici koristi 4.000 putnika po satu, a autobus
više od 2.000. Broj automobila će do 2020. porasti za 60 posto.
Stručnjaci MVA stoga su u prvoj fazi do 2005. predložili
'parkirališne mjere' bez novih graža i uz povećanje naknade za
parkiranje te optimalizaciju semafora. Tu je i produljenje
tramvajskih linija, nove trake za autobuse te povećanje broja
željezničkih linija i uvođenje biciklističkih staza. Sve bi
koštalo 1,19 milijardi kuna.
U drugoj fazi, do 2010. se, uz ostalo, planira tramvajski spoj od
Ljubljanice do Črnomerca te nova linija po Heinzelovoj, od
Kvaternikovog trga do Petruševca. Najzanimljiviji je prijedlog
izgraditi linije lake željeznice i to iz Malešnice, Španskog,
Prečkog do Borongaja i Dubrave (u Adžijinoj nestaje pod zemlju, a
izbija u Zvonimirovoj) te od Trga bana Jelačića do Kruga (ispod
zemlje), a u nastavku preko Save do Dugava nadzemno. Naglasak je i
na poboljšanju postojeće željezničke infrastrukture i učestalosti
željezničkih stanica. Cijena izgradnje procijenjena je na 4,23
milijarde kuna.
Podzemna željeznica u Prometnoj studiji Zagreba nije predviđena
jer se niti jedan koridor u Zagrebu ne približava brojci od 10.000
putnika na sat u vršnom smjeru, što bi bio optimalan tok putnika
koji bi opravdao gradnju.
U razdoblju od 2010. do 2020. poboljšao bi se cestovni prijevoz te
veze sa širim područjem. Za to se planira izdatak od 1,18 milijardu
kuna.
Prometnu studiju Zagreba o kojoj će uslijediti stručna rasprava,
predstavili su, u nazočnosti zagrebačke gradonačelnice Marine
Matulović-Dropulić i predsjednika zagrebačke Gradske skupštine
Zlatka Canjuge, stručnjaci MVA: direktor zagrebačke studije dr.
Denvil Coombe i voditelj Rob Thompson.
(Hina) bdj sšh