FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDSTAVLJENA PROMETNA STUDIJA GRADA ZAGREBA

ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Prometna studija Zagreba kojom će se u razdoblju od 2005. do 2020. razriješti zagrebački prometni problemi - od zastoja na raskrižjima i prakirališnih problema do preopterećenosti javnog prijevoza, presjedanja i čekanja u javnom prijevozu - predstavljena je danas u Staroj gradskoj vijećnici čelnicima Gradske skupštine i poglavarstva.
ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Prometna studija Zagreba kojom će se u razdoblju od 2005. do 2020. razriješti zagrebački prometni problemi - od zastoja na raskrižjima i prakirališnih problema do preopterećenosti javnog prijevoza, presjedanja i čekanja u javnom prijevozu - predstavljena je danas u Staroj gradskoj vijećnici čelnicima Gradske skupštine i poglavarstva. #L# Na temelju odluke Gradskog poglavarstva i raspisanog međunarodnog natječaja, studiju je izradila engleska konzultantska tvrtka MVA. Izrada je trajala gotovo dvije godine, a troškovi od 1,6 milijuna dolara pokriveni su iz gradskog proračuna i Svjetske banke za obnovu i razvoj. Tri četvrtine građana Zagreba koristi se osobnim i javnim prijevozom, najviše na putu od kuće i posla, dok ostali pješače. Tramvaj u jutarnjoj špici koristi 4.000 putnika po satu, a autobus više od 2.000. Broj automobila će do 2020. porasti za 60 posto. Stručnjaci MVA stoga su u prvoj fazi do 2005. predložili 'parkirališne mjere' bez novih graža i uz povećanje naknade za parkiranje te optimalizaciju semafora. Tu je i produljenje tramvajskih linija, nove trake za autobuse te povećanje broja željezničkih linija i uvođenje biciklističkih staza. Sve bi koštalo 1,19 milijardi kuna. U drugoj fazi, do 2010. se, uz ostalo, planira tramvajski spoj od Ljubljanice do Črnomerca te nova linija po Heinzelovoj, od Kvaternikovog trga do Petruševca. Najzanimljiviji je prijedlog izgraditi linije lake željeznice i to iz Malešnice, Španskog, Prečkog do Borongaja i Dubrave (u Adžijinoj nestaje pod zemlju, a izbija u Zvonimirovoj) te od Trga bana Jelačića do Kruga (ispod zemlje), a u nastavku preko Save do Dugava nadzemno. Naglasak je i na poboljšanju postojeće željezničke infrastrukture i učestalosti željezničkih stanica. Cijena izgradnje procijenjena je na 4,23 milijarde kuna. Podzemna željeznica u Prometnoj studiji Zagreba nije predviđena jer se niti jedan koridor u Zagrebu ne približava brojci od 10.000 putnika na sat u vršnom smjeru, što bi bio optimalan tok putnika koji bi opravdao gradnju. U razdoblju od 2010. do 2020. poboljšao bi se cestovni prijevoz te veze sa širim područjem. Za to se planira izdatak od 1,18 milijardu kuna. Prometnu studiju Zagreba o kojoj će uslijediti stručna rasprava, predstavili su, u nazočnosti zagrebačke gradonačelnice Marine Matulović-Dropulić i predsjednika zagrebačke Gradske skupštine Zlatka Canjuge, stručnjaci MVA: direktor zagrebačke studije dr. Denvil Coombe i voditelj Rob Thompson. (Hina) bdj sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙