LONDON, 7. prosinca (Hina) - Sve veći broj domaćinstava redovito kupuje vodu za piće u prodavaonicama ponajviše radi njihove zabrinutosti zbog slabije kvalitete vode iz slavina. Kako je objavila u svom posljednjem izvješću vodeća
agencija za ispitivanje globalnog tržišta potrošača Euromonitor International, proizvođači stoga tržištu nude sofisticiranije proizvode s još većom brigom za zdravlje kupaca.
LONDON, 7. prosinca (Hina) - Sve veći broj domaćinstava redovito
kupuje vodu za piće u prodavaonicama ponajviše radi njihove
zabrinutosti zbog slabije kvalitete vode iz slavina. Kako je
objavila u svom posljednjem izvješću vodeća agencija za
ispitivanje globalnog tržišta potrošača Euromonitor
International, proizvođači stoga tržištu nude sofisticiranije
proizvode s još većom brigom za zdravlje kupaca.#L#
U proizvodnji voda za piće, napominju, napredak je uglavnom učinjen
kod njihove ambalaže, uključujući veličinu, oblike i boje boca. No,
iako se čini jednostavnim proizvodom, određen broj inovacija
zabilježen je u samoj proizvodnji. Tako je, primjerice, talijanski
proizvođač MVG na tržište lansirao vodu koja se isključivo koristi
za pripremu kave, pod nazivom 'Percaffe', s ciljem postizanja
boljeg okusa.
Nadalje, u Velikoj Britaniji je proizvođač SMA, navodi se u
njihovom izvješću, tržištu ponudio novi proizvod - vodu za piće
namijenjenu bebama s manjom razinom minerala i natrija, te pakiranu
zajedno s prethodno steriliziranom dudom.
S obzirom na veličinu tržišta, po njihovim je podatcima, Francuska
s lanjskom prodajom od 6.749 milijuna litara najveće od sedam
vodećih tržišta flaširane vode u svijetu, ispred talijanskog i
njemačkog tržišta. Lani je, naime, prosječni Francuz popio 114
litara kupovne vode, približno sedam puta više u odnosu na
potrošnju Amerikanaca. Poticajno na francusko tržište, napominju
stručnjaci Euromonitora, djelovala je sve veća zabrinutost
potrošača zbog zagađenosti voda te bogatija ponuda voda u prodaji.
Najznačajnije povećanje prodaje vode za piće od 1994. do 1998., za
čak 64,9 posto, bilježi Japan s konzumiranih 803 milijuna litara po
glavi stanovnika u prošloj godini. Takav se skok potražnje u
najvećoj mjeri pripisuje tamošnjem potresu iz 1995., nakon čega je
prodaja osjetno porasla, a potom ubrzo splasnula zbog
stabilizacije tržišta i straha od kontaminirane vode koji je
potkopao prodaju uvozne flaširane vode.
Euromonitor International procjenjuje da će sa razvojem tržišta i
zbog uspjeha koji su na tržištu postigli proizvodi namijenjeni
djeci, proizvođači voda za piće sve više specijalizirati u
proizvodnji za posebne skupine potrošača.
(Hina) vm db