FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ZA PRILAGODBU ININIH RAFINERIJA- ULAGANJA OD 100 DO 525 MIL USD

ZAGREB, 6. prosinca (Hina) - Ulaganja za nužnu prilagodbu Ininih rafinerija, kako bi im se osigurala konkurentnost te opstanak na domaćem i inozemnom tržištu, mogla bi, zavisno o odabiru jedne od četiri predložene opcije, iznositi od najmanje stotinu do najviše 525 milijuna američkih dolara. Procjena je to stručnjaka za rafinerijsku preradu i strateški razvoj iz Ina-Industrije nafte, iznesena prilikom njihove nedavne prezentacije studije 'Usporedna analiza tehnoloških mogućnosti rješavanja visokosumpornih ostataka'.
ZAGREB, 6. prosinca (Hina) - Ulaganja za nužnu prilagodbu Ininih rafinerija, kako bi im se osigurala konkurentnost te opstanak na domaćem i inozemnom tržištu, mogla bi, zavisno o odabiru jedne od četiri predložene opcije, iznositi od najmanje stotinu do najviše 525 milijuna američkih dolara. Procjena je to stručnjaka za rafinerijsku preradu i strateški razvoj iz Ina-Industrije nafte, iznesena prilikom njihove nedavne prezentacije studije 'Usporedna analiza tehnoloških mogućnosti rješavanja visokosumpornih ostataka'.#L# Inine se rafinerije, kako ističu stručnjaci te kompanije, nalaze pred nužnom prilagodbom drugačijem načinu proizvodnje, s obzirom na sve veću prisutnost na tržištu teških visokosumpornih nafti, čijom se preradom dobiva i velika količina rafinerijskog ostatka s znatnim udjelom sumpora. Naime, dosadašnji način zbrinjavanja rafinerijskog - visokosumpornog ostatka, te proizvodnja loživog ulja s visokim postotkom sumpora nisu više, iz ekoloških razloga, prihvatljiva rješenja, stoga su mnoge moderne rafinerije u razvijenim zemljama prilagodile svoju proizvodnju novim ekološkim zahtjevima. Inini pak stručnjaci ističu kako postoje četiri različite opcije prilagodbe hrvatskih rafinerija u uvjetima sve strožih zahtjeva, posebice Europske unije, glede zaštite okoliša, a svaka od tih mogućnosti ima svojih prednosti i nedostataka. Sama ulaganja ovisila bi o odabranoj opciji. Prva, najjeftinija mogućnost, je izgradnja sustava za hidrodesulforizaciju i proizvodnju vodika koji bi koštao više od stotinu milijuna dolara. Izgradnja sustava za deasfaltizaciju, Inu bi stajala 360 milijuna dolara, dok bi pak opcija hidrokrekinga vakuumskog ostatka, koja bi omogućavala smanjenje udjela loživog ulja u proizvodnji, te proizvodnju potrebnog vodika, za Inu značila ukupno ulaganje od 450 milijuna dolara. Četvrta bi mogućnost prilagodbe rafinerija bila i najskuplja - 525 milijuna dolara, a odnosila bi se na izgradnju IGCC sustava, tj. plinofikacije s mogućnošću proizvodnje električne energije. Prema mišljenju Ininih stručnjaka ta bi četvrta opcija bila i cjelovito rješavanje problema visokosumpornog ostatka, a proizvodnja benzina, dizelskog goriva i loživog ulja bila bi s prihvatljivom razinom sumpora i ostalih primjesa. Istodobno bi takvo postrojenje proizvodilo vodik, vodenu paru i 350 megavata električne energije godišnje koja bi se koristila za interne potrebe same rafinerije, a postojala bi i mogućnost da se dio energije distribuira i ostalim potrošačima. Ukoliko se ostane pri sadašnjem načinu proizvodnje, upozoravaju Inini stručnjaci, to bi dugoročno značilo veće gubitke Ine zbog nekonkurentnosti. Ina bi, prema njihovu mišljenju, trebala u kratkom roku odabrati optimalnu opciju prilagodbe rafinerija, jer će njeni proizvodi postajati sve manje konkurentni, a to bi se moglo odraziti na daljnji pad udjela Ine na domaćem tržištu naftnih derivata. Nakon te provedene analize tehnoloških mogućnosti, nužno je provesti i cjelovitu ekonomsku analizu, dok će odluka o načinu modernizacije ovisiti o odluci poslovodstva kompanije u konačnici, odnosno hoće li se za modernizaciju rafinerija tražiti neki partneri - primjerice Hrvatska elektroprivreda, hrvatska Vlada ili netko treći. (Hina) ggr db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙