KANFANAR, 1. prosinca (Hina) - "U petak će za promet biti otvorena prva 'A' faza istarskoga Ipsilona i to dionica Rogovići-Vodnjan ukupne dužine 35,5 kilometara", izvijestio je danas novinare u Kanfanaru glavni direktor "Bina-Istre"
Charles Paradis. Izgradnja te dionice zaključena je četiri mjeseca prije roka predviđenog Ugovorom o koncesiji, a vrijednost je radova 211 milijuna njemačkih maraka.
KANFANAR, 1. prosinca (Hina) - "U petak će za promet biti otvorena
prva 'A' faza istarskoga Ipsilona i to dionica Rogovići-Vodnjan
ukupne dužine 35,5 kilometara", izvijestio je danas novinare u
Kanfanaru glavni direktor "Bina-Istre" Charles Paradis. Izgradnja
te dionice zaključena je četiri mjeseca prije roka predviđenog
Ugovorom o koncesiji, a vrijednost je radova 211 milijuna njemačkih
maraka. #L#
Po riječima Charlesa Paradisa, taj je projekt od velikog značenja
za gospodarski razvoj Istarske županije, a predstavlja i prvi
uspješno dovršeni cestovni koncesijski projekt u Hrvatskoj.
Kako je kazao, "Bina Istra" je "tijekom dvije godine izgradnje
morala pribaviti znatna novčana sredstva s obzirom na to da prihod
od tunela Učke - suprotno tvrdnjama u javnosti - nije bio ni
približno dovoljan za pokrivanje troškova i ispunjavanje obveza
prema kreditorima".
Paradis je također istaknuo da je i hrvatska država sudjelovala u
financiranju projekta u obliku kompenzacije cestarine s iznosom od
17,5 milijuna maraka.
"U rujnu nas je Vlada izvijestila da ni iduće godine neće biti nove
naplate cestarine na dionici Rogovići-Vodnjan kao ni povećanja
tunelarine za tunel Učku", dodao je je. No, glavni direktor "Bina
Istre" smatra da "u cilju ugovorene izgradnje zapadnoga kraka
istarskog Ipsilona - od slovenske granice preko mjesta Medaki i
Vodnjana do Pule - valja dogovoriti naplatu barem minimalnog iznosa
cestarine na dosadašnjem dijelu izgrađenog istarskog Ipsilona".
Govoreći o izgradnji zapadnoga kraka Ipsilona, Paradis je rekao da
postoje dva problema, tehničke i financijske naravi, koji
"otežavaju zatvaranje financijske konstrukcije". Riječ je o još
uvijek neishodovanoj lokacijskoj dozvoli za dionicu od slovenske
granice do Buja kao i za dionicu Vodnjan-Pula.
"U središnjem dijelu planiranog kraka gdje smo počeli s izgradnjom
glavnih projekata nailazimo na problem otkupa zemljišta. To je
obveza koncedenta, odnosno Vlade, bez koje ne mogu ishoditi
građevinsku dozvolu", zaključio je Paradis.
Govoreći o novčanim poteškoćama, rekao je da zbog gospodarske krize
u Hrvatskoj strani investitori nisu zainteresirai za ulaganja, te
da su iznimke jedino projekti koji se mogu sami financirati, što u
slučaju istarskoga Ipsilona znači naplatu cestarine.
"Glede realizacije prve B faze, sukladno ugovoru, naša je obveza
bila da do konca ove godine zaokružimo financijsku konstrukciju za
taj projekt. Međutim, zbog neizjašnjavanja hrvatske Vlade o tome
hoće li se ili neće uvesti cestarina, podnijeli smo zahtjev za
produženjem toga roka i za odgodom zatvaranja financijske
konstrukcije. Mislim da će Vlada pozitivno odgovoriti na naš
zahtjev", zaključio je Charles Paradis.
Na današnjoj konferenciji novinarima su predstavljene i Internet-
stranice koncesionara istarskoga Ipsilona koje se nalaze na adresi
www.bina-istra.hr.
(Hina) dspo sp