FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KANFANAR: U PETAK SVEČANO OTVARANJE "IPSILONA"

KANFANAR, 1. prosinca (Hina) - "U petak će za promet biti otvorena prva 'A' faza istarskoga Ipsilona i to dionica Rogovići-Vodnjan ukupne dužine 35,5 kilometara", izvijestio je danas novinare u Kanfanaru glavni direktor "Bina-Istre" Charles Paradis. Izgradnja te dionice zaključena je četiri mjeseca prije roka predviđenog Ugovorom o koncesiji, a vrijednost je radova 211 milijuna njemačkih maraka.
KANFANAR, 1. prosinca (Hina) - "U petak će za promet biti otvorena prva 'A' faza istarskoga Ipsilona i to dionica Rogovići-Vodnjan ukupne dužine 35,5 kilometara", izvijestio je danas novinare u Kanfanaru glavni direktor "Bina-Istre" Charles Paradis. Izgradnja te dionice zaključena je četiri mjeseca prije roka predviđenog Ugovorom o koncesiji, a vrijednost je radova 211 milijuna njemačkih maraka. #L# Po riječima Charlesa Paradisa, taj je projekt od velikog značenja za gospodarski razvoj Istarske županije, a predstavlja i prvi uspješno dovršeni cestovni koncesijski projekt u Hrvatskoj. Kako je kazao, "Bina Istra" je "tijekom dvije godine izgradnje morala pribaviti znatna novčana sredstva s obzirom na to da prihod od tunela Učke - suprotno tvrdnjama u javnosti - nije bio ni približno dovoljan za pokrivanje troškova i ispunjavanje obveza prema kreditorima". Paradis je također istaknuo da je i hrvatska država sudjelovala u financiranju projekta u obliku kompenzacije cestarine s iznosom od 17,5 milijuna maraka. "U rujnu nas je Vlada izvijestila da ni iduće godine neće biti nove naplate cestarine na dionici Rogovići-Vodnjan kao ni povećanja tunelarine za tunel Učku", dodao je je. No, glavni direktor "Bina Istre" smatra da "u cilju ugovorene izgradnje zapadnoga kraka istarskog Ipsilona - od slovenske granice preko mjesta Medaki i Vodnjana do Pule - valja dogovoriti naplatu barem minimalnog iznosa cestarine na dosadašnjem dijelu izgrađenog istarskog Ipsilona". Govoreći o izgradnji zapadnoga kraka Ipsilona, Paradis je rekao da postoje dva problema, tehničke i financijske naravi, koji "otežavaju zatvaranje financijske konstrukcije". Riječ je o još uvijek neishodovanoj lokacijskoj dozvoli za dionicu od slovenske granice do Buja kao i za dionicu Vodnjan-Pula. "U središnjem dijelu planiranog kraka gdje smo počeli s izgradnjom glavnih projekata nailazimo na problem otkupa zemljišta. To je obveza koncedenta, odnosno Vlade, bez koje ne mogu ishoditi građevinsku dozvolu", zaključio je Paradis. Govoreći o novčanim poteškoćama, rekao je da zbog gospodarske krize u Hrvatskoj strani investitori nisu zainteresirai za ulaganja, te da su iznimke jedino projekti koji se mogu sami financirati, što u slučaju istarskoga Ipsilona znači naplatu cestarine. "Glede realizacije prve B faze, sukladno ugovoru, naša je obveza bila da do konca ove godine zaokružimo financijsku konstrukciju za taj projekt. Međutim, zbog neizjašnjavanja hrvatske Vlade o tome hoće li se ili neće uvesti cestarina, podnijeli smo zahtjev za produženjem toga roka i za odgodom zatvaranja financijske konstrukcije. Mislim da će Vlada pozitivno odgovoriti na naš zahtjev", zaključio je Charles Paradis. Na današnjoj konferenciji novinarima su predstavljene i Internet- stranice koncesionara istarskoga Ipsilona koje se nalaze na adresi www.bina-istra.hr. (Hina) dspo sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙