ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Suvremeno tržišno gospodarstvo diktira određena pravila ponašanja i poslovanja poduzeća, pa stoga svaka tvrtka mora ustrojiti sustav pokazatelja kvalitete poslovnog uspjeha. Da bi tvrtka postigla
poslovni uspjeh i ostvarila dobit potrebno je napraviti plan rada i odrediti specifičnosti poslovanja, istaknula je dekanica opatijskog Hotelijerskog fakulteta Ivanka Avelini-Holjevac u sklopu predavanja pod nazivom "Kontroling u sustavu kvalitete". Predavanje je održano kao jedano u nizu predavanja ISO Forum Croaticum, a organizirali su ga Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Suvremeno tržišno gospodarstvo
diktira određena pravila ponašanja i poslovanja poduzeća, pa stoga
svaka tvrtka mora ustrojiti sustav pokazatelja kvalitete poslovnog
uspjeha. Da bi tvrtka postigla poslovni uspjeh i ostvarila dobit
potrebno je napraviti plan rada i odrediti specifičnosti
poslovanja, istaknula je dekanica opatijskog Hotelijerskog
fakulteta Ivanka Avelini-Holjevac u sklopu predavanja pod nazivom
"Kontroling u sustavu kvalitete". Predavanje je održano kao jedano
u nizu predavanja ISO Forum Croaticum, a organizirali su ga
Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Državni zavod za normizaciju i
mjeriteljstvo. #L#
Kod mjerenja i ocjenjivanja poslovnog uspjeha u nekoj tvrtki,
naglasila je, potrebno je zasebno mjeriti pokazatelje tržišnog
uspjeha (efektivnost poslovanja) i pokazatelje ekonomije tvrtke
(efikasnost poslovanja). To su važni elementi i ocjenjivanja
sustava upravljanja potpunom kvalitetom tzv. TQM.
Da bi se postigao poslovni uspjeh, svaka bi tvrtka trebala imati
odjel koji bi se bavio kontrolingom (upravljanje poslovnim
rezultatom).
Efektivnost ili učinkovitost znači raditi prave stvari kako bi se
postigao poslovni uspjeh (uz najniže troškove i najbolje
korištenje materijalnih i ljudskih resursa), dok efikasnost ili
uspješnost znači raditi stvari na pravi način (uz najbolje cijene i
najveću dobit), rekla je Avelini-Holjevac. Pritom se efektivnošću
postižu određeni ciljevi u poslovanju, dok se efikasnošću ti
ciljevi postižu s najmanjom količinom i troškovima resursa.
Govoreći o uspješnom poslovanju neke tvrtke, Avelini-Holjevac je
naglasila, kako se formula uspjeha nalazi u maksimi "raditi malo
bolje od konkurenta". No, da bi se to ostvarilo tvrtka treba
napraviti i plan koji se, po njezinom mišljenju, mora dorađivati
svaka tri mjeseca, za razliku od hrvatskog načina planiranja -
početkom kalendarske godine.
Najveća pogreška koju tvrtka može napraviti, drži Avelini-
Holjevac, je po svaku cijenu izvršiti plan do kraja bez obzira na
činjenicu kako je taj plan loš i ne dovodi do željenog cilja.
(Hina) splj ds