FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VOA 7. XI. RAZGOVOR S PUSIĆ

HR-US-IZBORI-Organizacije/savezi-Vlada-Političke stranke VOA 7. XI. RAZGOVOR S PUSIĆ GLAS AMERIKE - VOA7. XI. 1999.'Neizvjesnost, strah i panika zbog bolesti predsjednika Tuđmana -rezultat neizgrađenosti političkih institucija u Hrvatskoj'; razgovor s profesoricom sociologije Vesnom Pusić vodio je Željko Matić. - Gospođo Pusić, bolest predsjednika Tuđmana ovoga je tjedna gotovo jedina tema u javnom životu države, gotovo kao što je to bilo u komunističkim sustavima kada bi oboljeli tadanji lideri. = Hrvatska u prvom koraku nije uspjela provesti tranziciju u punom smislu, u onom u kojem su to uspjele Poljska, Češka i Mađarska, nego ide kroz dvostepenu tranziciju, i to se na ovom primjeru možda najbolje pokazuje. Činjenica jest da je pod vlašću HDZ-a u zadnjih devet godina Hrvatska bila partijska država, da je de facto glavnu ulogu igrala jedna stranka i da postoji gotovo potpuno identifikacija države i te stranke, a onda i te stranke s ličnošću Predsjednika. Ta situacija s Predsjednikom to točno pokazuje - nema institucija, nema zakona, nema formalnih instrumenata, kojima bi se mogla spriječiti, recimo, ovakva situacija raspada i krize, koju, s jedne strane, izaziva bolest Predsjednika, a s druge strane, koja onda nužno dovodi i do manipuliranja činjenicom
GLAS AMERIKE - VOA 7. XI. 1999. 'Neizvjesnost, strah i panika zbog bolesti predsjednika Tuđmana - rezultat neizgrađenosti političkih institucija u Hrvatskoj'; razgovor s profesoricom sociologije Vesnom Pusić vodio je Željko Matić. - Gospođo Pusić, bolest predsjednika Tuđmana ovoga je tjedna gotovo jedina tema u javnom životu države, gotovo kao što je to bilo u komunističkim sustavima kada bi oboljeli tadanji lideri. = Hrvatska u prvom koraku nije uspjela provesti tranziciju u punom smislu, u onom u kojem su to uspjele Poljska, Češka i Mađarska, nego ide kroz dvostepenu tranziciju, i to se na ovom primjeru možda najbolje pokazuje. Činjenica jest da je pod vlašću HDZ-a u zadnjih devet godina Hrvatska bila partijska država, da je de facto glavnu ulogu igrala jedna stranka i da postoji gotovo potpuno identifikacija države i te stranke, a onda i te stranke s ličnošću Predsjednika. Ta situacija s Predsjednikom to točno pokazuje - nema institucija, nema zakona, nema formalnih instrumenata, kojima bi se mogla spriječiti, recimo, ovakva situacija raspada i krize, koju, s jedne strane, izaziva bolest Predsjednika, a s druge strane, koja onda nužno dovodi i do manipuliranja činjenicom bolesti. - Posebno je zanimljivo kako je jaki čovjek stranke Vladimir Šeks elegantno odbio i mogućnost da se Sabor ne raspusti do 27. studenoga, kojega je, čini se, već bio prihvatio nominalno drugi čovjek države, predsjednik Sabora Vlatko Pavletić. = Budući da postoji jedinstvo između stranke i države, a znamo da ako ista organizaciju i neke efikasne forme djelovanja onda posjeduje stranka, a država samo toliko koliko joj stranka to dozvoli. U tom slučaju, kada dođe do panike ili pritiska - a mi smo sigurno danas u takvoj situaciji, u najmanju ruku, vladajuća stranka je u takvoj situaciji - onda padaju i ove marke koje smo do sada imali barem formalnog respektiranja državnih institucija i naprosto postaje ne samo poznato, nego i vidljivo, javno, očito i vidljivo da se odluke ne donose u institutima države nego u patijskim odborima i na partijskim sastancima i ovo je konačno zadnji primjer, a to je da potpredsjednik Sabora dezavuira javnu izjavu predsjednika Sabora, koji ustavno de facto vrši dužnost šefa države, ukoliko je šef države na bilo koji način u tome onemogućen. Kod nas se pokazalo da je partijska funkcija nadređena funkciji u državi, prema tome, formalno potpredsjednik Sabora dezavuira predsjednika Sabora zato što mu je partijski šef. - Vidite li izlaz iz sadašnje i sličnih situacija? = Rješenje ovog problema su izbori - izdržati u relativno mirnoj situaciji do izbora. Dugoročnije rješenje je sigurno reduciranje ovlasti predsjednika Republike, institucije predsjednika Republike na, recimo, ceremonijalne ovlasti i ovlasti simboličke naravi. (VOA)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙