FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM O PROMETNOJ STRATEGIJI

ZAGREB, 5. studenoga (Hina) - Predsjednik Kluba SDP-a Mato Arlović predložio je danas da se Prijedlog strategije prometnog razvitka uputi u treće čitanje i konačno raspravi i donese zajedno sa strategijom gospodarskog razvitka.
ZAGREB, 5. studenoga (Hina) - Predsjednik Kluba SDP-a Mato Arlović predložio je danas da se Prijedlog strategije prometnog razvitka uputi u treće čitanje i konačno raspravi i donese zajedno sa strategijom gospodarskog razvitka. #L# Saborski su zastupnici u raspravi na 43. sjednici Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora kao najvažniji prioritet prometne strategije istaknuli potrebu povezivanja sjevera i juga, naglašavajući kako se pritom ne smije zapostaviti ni povezivanje istoka i zapada Hrvatske. Uz izgradnju nove autoceste koja bi povezala Zagreb i Dalmaciju preko Like, istaknuta je i potreba obnove i proširenja postojeće ceste preko Plitvica. U povezivanju Zagreba i Dalmacije autocestom preko Like napravljen je tek mali dio - Maslenički most. Završeno je tek 366,7 metara, a nastavi li se s dosadašnjim tempom gradnje ta bi se cesta mogla graditi godinama, kazao je Joško Kontić (Klub HSLS-a). Dalmacija je zapostavljena kao nikada, smatra Joško Kovač (Klub HSNS) koji je izuzetno kritičan prema ministru razvitka, useljeništva i obnove Juri Radiću. Kovač, naime, kaže da Ministarstvo pomorstva, prometa i veza nije ništa odlučivalo o trasi autoceste prema Dalmaciji, jer "to određuje Jure Radić kako mu padne na pamet u suradnji s Bechtelom". Niz su kritika Kontić i Kovač iznijeli i u vezi problema čestog zatvaranja Masleničkog mosta. Zbog bure od 70 kilometara na sat most se zatvara i ljeti, kako strategija planira razriješiti čep u slučaju zatvaranja mosta, upitao je Ante Tukić (Klub LS-a). Kovač je i "promašaj" s Masleničkim mostom povezao s ministrom Radićem, nazvavši ga čak "elementarnom nepogodom za Dalmaciju". Ako bi nastavili u tom šaljivom tonu, nadovezao se Arlović, onda bi "dotični ministar za Slavoniju bio El Nino jer se ništa ne gradi". Uz prioritet cesta prema Dalmaciji, Arlović je posebnu pozornost posvetio potrebi izgradnje cesta u i prema Slavoniji, cesti Ilok- Njemci i dalje, te autocesti Zagreb-Lipovac. Zastupnici su suglasni da obnove i izgradnje prometnica nema bez kvalitetnih izvora sredstava. Bez toga i kvalitetnog odnosa prema međunarodnoj zajednici Strategija bi, boji se Arlović, mogla u jednom dijelu postati "tek pusta želja". Uz sredstva iz proračuna, potrebni su povoljni, dugoročni međunarodni krediti, drugačiji odnos prema koncesijama. Srećko Bijelić (Klub HNS-a/IDF-a) traži da se izradi strategija koncesija te dobivanja kredita i zajmova. Dragan Kovačević (HDZ) smatra pak da puno opreznije treba ići u ambiciozan program prometne gradnje jer to hrvatsko gospodarstvo sve teže može nositi. Kovačević stoga predlaže da se umjesto planiranog godišnjeg izdvajanja od pet posto bruto domaćeg proizvoda u idućem razdoblju treba izdvajati 2,5 posto BDP-a. Na uštrb financiranja prometa više treba ulagati u znanost, školstvo, podržavati izvoznike i sl., kazao je Kovačević. U raspravi je također upozoreno na potrebu modernizacije željeznice koja je označena prometom budućnosti. Iz Zagreba do Splita treba deset sati, većina je željezničke mreže izgrađena prije sto godina, Hrvatske željeznice gomilaju gubitke, djelom su tome razlog ratne štete više od 350 milijuna maraka, ali država je od 1991. do 1997. za sanaciju HŽ-a izdvojila 2,3 milijarde maraka, podaci su iznijeti u raspravi. Klub HDZ-a, kazao je, Niko Obuljen drži da željezničke pruge ne treba ukidati, nego stimulirati željeznički na račun cestovnog prometa. Zastupnici su upozorili na tešku situaciju u brodogradnji i brodarstvu, potrebu boljeg prometnog povezivanja s lukama, boljeg povezivanja kopna i otoka. Trebalo bi, predložio je Obuljen, razmotriti mogućnosti izgradnje mostova prema naseljenim otocima, primjerice Korčulom i Pašmanom. Rasprava o prometnoj strategiji države trebala bi se nastaviti nakon poslijepodnevnog glasovanja. (Hina) bn/bm dd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙