ZAGREB, 5. studenoga (Hina) - Strategija prometnog razvitka Hrvatske projekt je bržeg razvoja prometa, integracije hrvatskog prostora te prometnog povezivanja s Europom, istaknuo je danas ministar pomorstva, prometa i veza Ivan
Pavlović u Zastupničkom domu Hrvatskog državnog sabora. Raspravom o strategiji, prvom dugoročnom razvojnom dokumentu prometnog sustava, Zastupnički je dom nastavio 43. sjednicu.
ZAGREB, 5. studenoga (Hina) - Strategija prometnog razvitka
Hrvatske projekt je bržeg razvoja prometa, integracije hrvatskog
prostora te prometnog povezivanja s Europom, istaknuo je danas
ministar pomorstva, prometa i veza Ivan Pavlović u Zastupničkom
domu Hrvatskog državnog sabora. Raspravom o strategiji, prvom
dugoročnom razvojnom dokumentu prometnog sustava, Zastupnički je
dom nastavio 43. sjednicu. #L#
Prema predloženoj strategiji, u prometni bi se sustav godišnje
ulagalo pet posto brutto domaćeg proizvoda, što bi uz planirani
rast od šest posto do 2010. ukupno iznosilo oko 20 milijardi
američkih dolara. Oko 40 posto tih sredstava koristilo bi se za
ceste, 25 za željeznice, 20 za pomorski i riječni promet, pet posto
za zračni, te 10 posto za integralni transport, kazao je Pavlović.
U cestovnoj su mreži definirane tri skupine prioriteta. U prvoj je
skupini sedam cestovnih smjerova, među kojima i ličko-dalmatinski
smjer, odnosno autocesta Zagreb-Split-Dubrovnik. U drugoj
skupini, koja treba osigurati cjelovitu međužupanijsku poveznost,
devet je smjerova, među njima podravsko-podunavski smjer,
zagrebački prsten, spoj Zagreba sa Podravinom. Osam cestovnih
smjerova, koji trebaju povezati ostale izolirane dijelove Hrvatske
i susjedna područja, u trećoj je skupini prioriteta.
Osiguranje punog standarda održavnja cesta te podizanje ukupne
razine cestovne mreže, osnovni su ciljevi razvitka do 2007.
U željezničkom se prometu do 2005. težište stavlja na projekte
restrukturiranja i modernizacije, smanjenje troškova poslovanja.
U pomorstvu poseban je naglasak na razvoju veza između kopna i
otoka, privlačenju novih tereta u domaće luke.
Strateškim ciljevima u razvitku riječnog prometa označeni su
povezivanje Srednje Europe s Jadranom plovnim putevima Dunava,
kanalom Dunav-Sava, rijekom Savom do Siska i Zagreba te
željezničkim prijevozom do luke Rijeka i Ploče.
U zračnom se prometu, uz ostalo, planira modernizacija i proširenje
postojećih zračnih luka te razvitak malih zračnih luka.
(Hina) bm/bn sšh