ZAGREB, 4. studenoga (Hina) - Uspješno djelovanje hrvatskih putničkih agencija na inozemnom turističkom tržištu i suradnja s inozemnim turoperatorima treba se temeljiti na praćenju i prilagođavanju svjetskim turističkim trendovima,
istaknuo je dekan zagrebačkog Ekonomskog fakulteta Boris Vukonić na početku današnjeg dvodnevnog III. Savjetovanja agencija '99 "Putničke agencije - pogled u 21. stoljeće".
ZAGREB, 4. studenoga (Hina) - Uspješno djelovanje hrvatskih
putničkih agencija na inozemnom turističkom tržištu i suradnja s
inozemnim turoperatorima treba se temeljiti na praćenju i
prilagođavanju svjetskim turističkim trendovima, istaknuo je
dekan zagrebačkog Ekonomskog fakulteta Boris Vukonić na početku
današnjeg dvodnevnog III. Savjetovanja agencija '99 "Putničke
agencije - pogled u 21. stoljeće". #L#
Govoreći o trenutačnom stanju u hrvatskom turizmu, Vukonić je
turističkom vodstvu zamjerio što se turističkom posredništvu ne
poklanja dovoljna pažnja. Pritom se osvrnuo i na jučerašnji Sabor
Hrvatske turističke zajednice (HTZ) na kojem je izabrano novo
Turističko vijeće, sa samo jednim članom iz segmenta posredovanja -
turističkih agencija. Članovi Turističkog vijeća uglavnom su
hotelijeri, dok ostalih predstavnika turističke djelatnosti
gotovo i nema. To je za Vukonića pogrešan način vođenja nacionalne
turističke politike.
Ocijenio je i da hrvatsko turističko zakonodavstvo u segmentu
posredništva nije sukladno općim teorijskim i praktično-stručnim
spoznajama iz te oblasti. Kod nas postoji mnoštvo agencija koje se
predstavljaju kao "turoperatori", rekao je Vukonić koji smatra da u
Hrvatskoj nema niti jednog pravog organizatora putovanja.
Govoreći o problemu kadrova u turizmu i mnogim neadekvatnim osobama
na rukovodećim položajima u turističkoj djelatnosti, Vukonić je
rekao kako je potrebno ulagati u obrazovanje turističkih kadrova, a
posebice menadžera. Zalaže se i za osnivanje krovne udruge svih
turističkih agencije koja bi se zalagala za njihove interese.
Iako je privatizacija hrvatskih hotelskih društava potrebna,
Vukonić nije pobornik toga da nekoliko svjetskih hotelskih lanaca
preuzme hrvatske turističke kapacitete. On smatra da ulazak
stranog kapitala u Hrvatsku traži ozbiljne prethodne analize.
Pomoćnica ministra turizma Gordana Borojević istaknula je da je ove
godine 40 posto turističkog prometa u Hrvatskoj ostvareno
posredovanjem turističkih agencija. Naglasila je da je
Ministarstvo turizma u razdoblju od 1994. do 1998. godine putničkim
agencijama odobrilo 170 milijuna kuna subvencija.
Tajnik Udruge nezavisnih putničkih agencija (UNPAH) Milan Pažić
kazao je kako to još uvijek nisu dostatna sredstva za normalan rad
putničkih agencija.
Turističke agencije uskoro će se prestati baviti prodajom
hotelskih kapaciteta jer već sada potencijalni turisti putem
Interneta mogu rezervirati smještaj u hotelu koji žele. Tako
agencijama, smatra Pažić, preostaje jedino bavljenje logistikom,
primjerice organizacijom različitih skupova, kongresa, izleta i
dr.
(Hina) splj ds