FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: AIRBUS SE SPREMA ZA PROIZVODNJU SUPER-JAMBOA "A3XX"

PARIZ, 27. listopada (Hina) - Nova francusko-njemačka aeronautička kompanija EADS, nedavno nastala spajanjem Aerospatiale-Matre i DASA-e, pozvala je svoje britanske i španjolske partnere iz Airbusova konzorcija da unesu svoj kapital u Airbusovu kompaniju, kao novu zajedničku dioničarsku tvrtku.
PARIZ, 27. listopada (Hina) - Nova francusko-njemačka aeronautička kompanija EADS, nedavno nastala spajanjem Aerospatiale-Matre i DASA-e, pozvala je svoje britanske i španjolske partnere iz Airbusova konzorcija da unesu svoj kapital u Airbusovu kompaniju, kao novu zajedničku dioničarsku tvrtku.#L# Prvi potez buduće Airbus-kompanije bio bi što skorija komercijalizacija proizvodnje novog europskog super-jamboa "A3XX". Spajanjem Aerospatiale-Matre i DASA-e u francusko- njemačku EADS (Europska tvrtka za proizvodnju aeronautičke, obrambene i svemirske tehnologije) ostalo je, međutim, otvoreno pitanje daljnjeg oblika sudjelovanja BAe (British Aerospace) u budućem Airbusovom dioničkom društvu. Airbus je stvoren kao konzorcij - "Skupina s gospodarskim interesom"("GIA"), u kojoj sudjeluju četiri samostalne nacionalne tvrtke: francuska Aerospatiale-Matra (s 37,9 posto kapitala), njemačka DASA (37,9 posto), britanska BAe (20 posto) i španjolska CASA (sa 4,2 posto). Pritom se uloga glavne uprave Airbusa svodila samo na zajednički marketing, odnosno organizaciju prodaje zrakoplova. Pretvaranje Airbusa u dioničarsku tvrtku trebalo bi dati konačni poticaj za početak proizvodnje europskog super-jumboa "A3XX", kojim bi se izravno konkuriralo američkom Boeingu B-747. Prototip "A3XX", u čiji je razvoj konzorcij Airbusa već uložio 12 milijardi dolara, bio je ovog ljeta glavna atrakcija 43. Svjetskog salona aeronautike u Le Bourgetu (pokraj Pariza). Airbusov "A3XX" bi trebao letjeti s više putnika uz manji utrošak goriva, odnosno uz 15 do 20 posto niže troškove eksploatacije od Boeingovog super-jumba B-747-400. Glavna tehnološka novost "A3XX" je u novoj konstrukcijskoj leguri , smjesi od staklenog vlakna i aluminija, a koja je čvršća i lakša od aluminija. Predviđa se proizvodnja, u prvim verzijama s 550 putničkih mjesta, a u kasnijim i do 800 mjesta. Španjolska CASA, koja je u 100-postotnom vlasništvu državnog društva za ulaganja u industriju (SEPE), vjerojatno će prihvatiti poziv da svoj udio iz Airbusovog konzorcija unese u kapital EADS-e, koja bi tako kontrolirala 80 posto dionica budućeg dioničarskog društva Airbus. CASA je već prije nekoliko mjeseci potpisala takav sporazum s DASA-om, koji još samo čeka na formalnu potvrdu. Glavni direktor Aerospatiale-Matre Philippe Camus, koji će preuzeti ulogu francuskog supredsjednika EADS-e, izjavio je po sklapanju sporazuma s njemačkim partnerom da Britanci ne pokazuju interes za ulazak kapitalom u EADS, ali da je BAe i dalje zainteresirana za nastavak industrijske kooperacije u proizvodnji airbusova. Camus drži da je i to prihvatljivo rješenje, budući da je "važnije sačuvati suradnju britanske industrije, nego inzistirati na povezivanju kapitala ili jednostavnom otkupu 20 postotnog sudjelovanja BAe u Airbusu". BAe, naime, raspolaže s jedinstvenim tehnološkim znanjem u Europi. Britanska industrija pod kontrolom BAe proizvodi krila za sve Airbusove tipove zrakoplova koja se samo ugrađuju u tvornicama za finalnu montažu u Toulouseu ili Hamburgu. Do stvaranja EADS-e došlo je nedavno potpisivanjem sporazuma u Strasbourgu i nakon prvobitnih neuspjelih pokušaja njemačke DASA-e za spajanje s BAe. Značaj tog događaja naglasili su svojom nazočnošću u Strasbourgu francuski premijer Jospin i njemački kancelar Schroeder. EADS je, s objedinjenim ukupnim godišnjim prometom od 18,9 milijardi eura (od čega je 50 posto u Airbusu, trećina u vojnom zrakoplovstvu, raketama i vojnoj elektronskoj opremi, a 15 posto u proizvodnji svemirske tehnologije i francuske rakete Ariane), izbila na vodeće mjesto u Europi i zauzela treće mjesto u svjetskoj industriji aeronautike (potisnuvši s tih pozicija BAe- GEC/Marconi). Na prvom i drugom su mjestu u svijetu američke kompanije Boeing i Lockheed-Martin. (Hina) mbo ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙