US-HR-TURIZMI VOA 23. RACIJE ANTIPROP.TURIZMA GLAS AMERIKE - VOA23. X. 1999.'Anti-propaganda Hrvatske kao turističke destinacije', hrvatski ugostitelji o nedavnim policijskim racijama u prilogu Svetozara Sarkanjca."Policijske racije
kakve su nedavno provedene izravno štete hrvatskom turizmu - izjavio je Darko Belušić, predsjednik ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore. U Bizovačkim toplicama, nedaleko od Osijeka, jučer je završen trodnevni kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore. U raspravi o mnogim problemima s kojima se u svojem radu danas susreće 18.000 hrvatskih ugostitelja-obrtnika, značajno je mjesto zauzeo posljednji događaj, kada je hrvatska policija, prema mišljenju većeg dijela hrvatske javnosti, na prilično nepriličan način provela brojne racije u ugostiteljskim objektima širom Hrvatske, a osobito na području Zagreba. Kako su predstavnici hrvatskih ugostitelja komentirali ovakve poteze policije, za Glas Amerike pitali smo predsjednika ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore Darka Belušića. = Pa gledajte, ako idemo za time da Hrvatska u gospodarskom smislu
GLAS AMERIKE - VOA
23. X. 1999.
'Anti-propaganda Hrvatske kao turističke destinacije', hrvatski
ugostitelji o nedavnim policijskim racijama u prilogu Svetozara
Sarkanjca.
"Policijske racije kakve su nedavno provedene izravno štete
hrvatskom turizmu - izjavio je Darko Belušić, predsjednik ceha
ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore.
U Bizovačkim toplicama, nedaleko od Osijeka, jučer je završen
trodnevni kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske
obrtničke komore. U raspravi o mnogim problemima s kojima se u
svojem radu danas susreće 18.000 hrvatskih ugostitelja-obrtnika,
značajno je mjesto zauzeo posljednji događaj, kada je hrvatska
policija, prema mišljenju većeg dijela hrvatske javnosti, na
prilično nepriličan način provela brojne racije u ugostiteljskim
objektima širom Hrvatske, a osobito na području Zagreba. Kako su
predstavnici hrvatskih ugostitelja komentirali ovakve poteze
policije, za Glas Amerike pitali smo predsjednika ceha ugostitelja
i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore Darka
Belušića.
= Pa gledajte, ako idemo za time da Hrvatska u gospodarskom smislu
ide ka stvaranju blagostanja, ka privređivanju i stvaranju
sredstava na jedan način koji se u gospodarskoj grani zove turizam,
i citirajući riječi našeg predsjednika Franje Tuđmana da osnovna
odrednica Hrvatske ide u tom pravcu, onda je ovakva akcija hrvatske
policije u svakom slučaju antipropaganda. Vi ne možete zamisliti
lokal, bilo gdje u svijetu, da policija u njega ulazi u tolikom
broju u uniformama. Bez obzira na cilj i namjeru i uspješnost
akcije, mi smo protiv toga. Mi u svakom smislu podržavamo akciju
policije na suzbijanju kriminala, ali ne akcije uniformi u lokalima
jer one prvenstveno djeluju neugodno.
- Zagrebački ugostitelji brzo su reagirali na ovakve policijske
akcije, međutim, pričinjena šteta nije se time mogla sanirati. Što
su Vam rekli odgovorni u policiji na Vaše primjedbe?
= Mi smo nakon toga odmah reagirali. Tražili smo sastanak s
načelnikom zagrebačke policijske uprave i ovo što sam sada iznio,
mi smo iznijeli i njemu, i zaključili smo da je zajednički stav da se
ide na suzbijanje kriminala, ali on nam je ostavio mogućnost da se
žalimo ukoliko je došlo do negativnih konotacija u smislu pripreme
i provođenja akcije. To je bio ogroman broj policajaca sa svih
strana. Međutim, što je vrlo, vrlo destimulirajuće po pitanje
turizma, po nas same, ulazak je zelenih beretki ili specijalnih
antiterorističkih jedinica u naše lokale. Štoviše, njihov
vokabular i ponašanje nisu bili dostojanstveni, na razini
digniteta hrvatskog čovjeka i hrvatskog policajca. Navikli smo
takve akcije imati, u onom prijašnjem smislu, gdje hrvatski
policajac nije postojao, nego je postojao jugo-milicajac. Mislili
smo da smo se zauvijek riješili toga atributa. Onaj koji je vodio
akciju, mislim da je jako pogriješio, bez obzira na uspjeh kakav je
bio polučen u smislu pronađene količine oružja. Imamo masu stvari -
da je policija prekoračila svoje ovlasti, da je bilo fizičkog
maltretiranja. Prema tome, akciju je trebalo usmjeriti u
drugačijem pravcu i provesti u drugačijem obliku, uz čuvanje
digniteta hrvatskog prostora - govorim o hrvatskom prostoru kao o
turističkoj destinaciji. Jer, zašto govorim da je to
antipropaganda Hrvatske kao turističke destinacije? Iz tog razloga
jer konkurentne zemlje, koje se bave turizmom - tu nam je
prvenstveno najbliža Austrija, tu su nam i Italija, Grčka, da i ne
govorimo o sjevernom dijelu Afrike i Španjolskoj - znat će u
konkurentskoj borbi iskoristiti tu akciju u maksimalno negativnom
smislu, što će se odraziti kod nas, u onome što će se očitovati kada
otvorimo našu lisnicu da bismo zbrojili rezultat naše turističke
sezone. Znamo da je doba romantizma u ugostiteljstvu prošlo. Isto
tako znamo da Hrvatska proživljava teške poslijeratne dane, kako u
socijalnom, tako i u ekonomskom smislu, ali niti u jednom trenutku
ne smijemo zaboraviti da ovakve akcije, bez obzira iz kakvih pobuda
i ciljeva provedene, Hrvatskoj donose štetu, jer će nam se to u
konačnici obiti o glavu - dodao je Darko Belušić, predsjednik ceha
ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore."
(VOA)