FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VOA 23. RACIJE ANTIPROP.TURIZMA

US-HR-TURIZMI VOA 23. RACIJE ANTIPROP.TURIZMA GLAS AMERIKE - VOA23. X. 1999.'Anti-propaganda Hrvatske kao turističke destinacije', hrvatski ugostitelji o nedavnim policijskim racijama u prilogu Svetozara Sarkanjca."Policijske racije kakve su nedavno provedene izravno štete hrvatskom turizmu - izjavio je Darko Belušić, predsjednik ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore. U Bizovačkim toplicama, nedaleko od Osijeka, jučer je završen trodnevni kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore. U raspravi o mnogim problemima s kojima se u svojem radu danas susreće 18.000 hrvatskih ugostitelja-obrtnika, značajno je mjesto zauzeo posljednji događaj, kada je hrvatska policija, prema mišljenju većeg dijela hrvatske javnosti, na prilično nepriličan način provela brojne racije u ugostiteljskim objektima širom Hrvatske, a osobito na području Zagreba. Kako su predstavnici hrvatskih ugostitelja komentirali ovakve poteze policije, za Glas Amerike pitali smo predsjednika ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore Darka Belušića. = Pa gledajte, ako idemo za time da Hrvatska u gospodarskom smislu
GLAS AMERIKE - VOA 23. X. 1999. 'Anti-propaganda Hrvatske kao turističke destinacije', hrvatski ugostitelji o nedavnim policijskim racijama u prilogu Svetozara Sarkanjca. "Policijske racije kakve su nedavno provedene izravno štete hrvatskom turizmu - izjavio je Darko Belušić, predsjednik ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore. U Bizovačkim toplicama, nedaleko od Osijeka, jučer je završen trodnevni kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore. U raspravi o mnogim problemima s kojima se u svojem radu danas susreće 18.000 hrvatskih ugostitelja-obrtnika, značajno je mjesto zauzeo posljednji događaj, kada je hrvatska policija, prema mišljenju većeg dijela hrvatske javnosti, na prilično nepriličan način provela brojne racije u ugostiteljskim objektima širom Hrvatske, a osobito na području Zagreba. Kako su predstavnici hrvatskih ugostitelja komentirali ovakve poteze policije, za Glas Amerike pitali smo predsjednika ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore Darka Belušića. = Pa gledajte, ako idemo za time da Hrvatska u gospodarskom smislu ide ka stvaranju blagostanja, ka privređivanju i stvaranju sredstava na jedan način koji se u gospodarskoj grani zove turizam, i citirajući riječi našeg predsjednika Franje Tuđmana da osnovna odrednica Hrvatske ide u tom pravcu, onda je ovakva akcija hrvatske policije u svakom slučaju antipropaganda. Vi ne možete zamisliti lokal, bilo gdje u svijetu, da policija u njega ulazi u tolikom broju u uniformama. Bez obzira na cilj i namjeru i uspješnost akcije, mi smo protiv toga. Mi u svakom smislu podržavamo akciju policije na suzbijanju kriminala, ali ne akcije uniformi u lokalima jer one prvenstveno djeluju neugodno. - Zagrebački ugostitelji brzo su reagirali na ovakve policijske akcije, međutim, pričinjena šteta nije se time mogla sanirati. Što su Vam rekli odgovorni u policiji na Vaše primjedbe? = Mi smo nakon toga odmah reagirali. Tražili smo sastanak s načelnikom zagrebačke policijske uprave i ovo što sam sada iznio, mi smo iznijeli i njemu, i zaključili smo da je zajednički stav da se ide na suzbijanje kriminala, ali on nam je ostavio mogućnost da se žalimo ukoliko je došlo do negativnih konotacija u smislu pripreme i provođenja akcije. To je bio ogroman broj policajaca sa svih strana. Međutim, što je vrlo, vrlo destimulirajuće po pitanje turizma, po nas same, ulazak je zelenih beretki ili specijalnih antiterorističkih jedinica u naše lokale. Štoviše, njihov vokabular i ponašanje nisu bili dostojanstveni, na razini digniteta hrvatskog čovjeka i hrvatskog policajca. Navikli smo takve akcije imati, u onom prijašnjem smislu, gdje hrvatski policajac nije postojao, nego je postojao jugo-milicajac. Mislili smo da smo se zauvijek riješili toga atributa. Onaj koji je vodio akciju, mislim da je jako pogriješio, bez obzira na uspjeh kakav je bio polučen u smislu pronađene količine oružja. Imamo masu stvari - da je policija prekoračila svoje ovlasti, da je bilo fizičkog maltretiranja. Prema tome, akciju je trebalo usmjeriti u drugačijem pravcu i provesti u drugačijem obliku, uz čuvanje digniteta hrvatskog prostora - govorim o hrvatskom prostoru kao o turističkoj destinaciji. Jer, zašto govorim da je to antipropaganda Hrvatske kao turističke destinacije? Iz tog razloga jer konkurentne zemlje, koje se bave turizmom - tu nam je prvenstveno najbliža Austrija, tu su nam i Italija, Grčka, da i ne govorimo o sjevernom dijelu Afrike i Španjolskoj - znat će u konkurentskoj borbi iskoristiti tu akciju u maksimalno negativnom smislu, što će se odraziti kod nas, u onome što će se očitovati kada otvorimo našu lisnicu da bismo zbrojili rezultat naše turističke sezone. Znamo da je doba romantizma u ugostiteljstvu prošlo. Isto tako znamo da Hrvatska proživljava teške poslijeratne dane, kako u socijalnom, tako i u ekonomskom smislu, ali niti u jednom trenutku ne smijemo zaboraviti da ovakve akcije, bez obzira iz kakvih pobuda i ciljeva provedene, Hrvatskoj donose štetu, jer će nam se to u konačnici obiti o glavu - dodao je Darko Belušić, predsjednik ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore." (VOA)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙