ZAGREB, 20. listopada (Hina) - Koncepciju hrvatskoga školstva potrebno je utemeljiti na hrvatskim prosvjetnim tradicijama i prilagoditi suvremenim rješenjima u školskim sustavima razvijenih zemalja, ocijenio je predsjednik Stručnoga
vijeća Hrvatske seljačke stranke (HSS) Zvonimir Sabati na današnjem okruglom stolu "S kakvim školstvom u novo stoljeće". Kako je istaknuo, potrebno je uskladiti hrvatski školski sustav s načelima UNESCO-a, Vijeća Europe i Europske zajednice te povećati udio školstva u brutto društvenom proizvodu sa sadašnjih 2,5 na prosjek u razvijenim državama od 5,5 posto.
ZAGREB, 20. listopada (Hina) - Koncepciju hrvatskoga školstva
potrebno je utemeljiti na hrvatskim prosvjetnim tradicijama i
prilagoditi suvremenim rješenjima u školskim sustavima razvijenih
zemalja, ocijenio je predsjednik Stručnoga vijeća Hrvatske
seljačke stranke (HSS) Zvonimir Sabati na današnjem okruglom stolu
"S kakvim školstvom u novo stoljeće". Kako je istaknuo, potrebno je
uskladiti hrvatski školski sustav s načelima UNESCO-a, Vijeća
Europe i Europske zajednice te povećati udio školstva u brutto
društvenom proizvodu sa sadašnjih 2,5 na prosjek u razvijenim
državama od 5,5 posto. #L#
Prof. Ante Bežen sa zagrebačkoga Pedagoškog fakulteta ocijenio je
da je hrvatsko školstvo "toliko zanemareno da nije sposobno
obavljati svoju osnovnu ulogu". Bežen drži da je potrebno povisiti
ulaganja u školstvo, tako da se poboljša položaj učitelja i
prosvjetna nadgradnja. Također ocjenjuje da je potrebno postupno
provesti reformu školstva, osnovati zavod za školstvo koji neće
biti pod utjecajem Ministarstva prosvjete te decentralizirati
školstvo.
Hrvoje Vrgoč smatra kako se državni novac za školstvo troši
nerazumno. "Ministarstvo previše troši na udobnost svojih
službenika, a premalo na učiteljske udruge", ustvrdio je Vrgoč,
dodavši da se teškoće u školstvu mogu prevladati jedino izradbom
nove koncepcije školskoga sustava.
"U zadnje se vrijeme sve češće čuje da je dostojanstvo struke
ugroženo zbog novčanih teškoća", kazao je Vrgoč. Po njegovu
mišljenju na dostojanstvu struke ne mora raditi samo država, nego
učitelji i profesori moraju sami poboljšati svoj položaj u društvu.
Drži da to nije moguće "dok su školski sindikati razjedinjeni".
Na današnjem okruglom stolu HSS-a bili su i predstavnici
učiteljskih sindikata i pedagoških udruga.
(Hina) ibob sp