SPLIT, 11. listopada (Hina) - Socijaldemokratska partija (SDP) i Liberalna stranka (LS) odazvale su se pozivu splitskoga Sindikata zaposlenika u hrvatskome školstvu da na današnjoj javnoj tribini u Splitu odgovore na pitanje "Koja
rješenja nudimo za izlaz iz krize hrvatskog školstva?". Sindikat je na tribinu pozvao sve političke stranke, udruge i građane, a okupilo se dvadesetak posjetitelja.
SPLIT, 11. listopada (Hina) - Socijaldemokratska partija (SDP) i
Liberalna stranka (LS) odazvale su se pozivu splitskoga Sindikata
zaposlenika u hrvatskome školstvu da na današnjoj javnoj tribini u
Splitu odgovore na pitanje "Koja rješenja nudimo za izlaz iz krize
hrvatskog školstva?". Sindikat je na tribinu pozvao sve političke
stranke, udruge i građane, a okupilo se dvadesetak posjetitelja.
#L#
Odgovarajući na deset pitanja sindikata o budućim proračunskim
izdvajanjima te materijalnom i zakonskom položaju školstva, manjku
učitelja i profesora te potrebi nove koncepcije školstva,
predstavnik SDP-a Vinko Bajrović je ustvrdio da se mora više
izdvajati od sadašnjih 2,29 posto brutto nacionalnog dohotka, što
"ovisi o smanjivanju nezaposlenosti".
SDP je "protiv toga da se drugim državama daje novac", a zauzima se
da Hrvatska smanji broj vojnika i policajaca sukladno NATO-ovim
standardima. Treba, nadalje, revidirati pretvorbu te utvrditi kamo
je nestao novac iz hrvatskih poduzeća i banaka. Sve bi to omogućilo
veća izdvajanja za školstvo, kazao je u ime SDP-a Vinko Bajrović,
istaknuvši da školstvo treba decentralizirati, omogućiti
nastavnicima da utječu na izbor ravnatelja te suziti školske
programe.
Dođe li na vlast, oporba će predložiti novu koncepciju školstva,
koja će se voditi iskustvima uspješnih tranzicijskih i zapadnih
zemalja, izjavio je Bajrović.
Mate Nikolić dodao je u ime LS-a da sukladno preporukama UN-a
izdvajanja za školstvo i znanost treba izjednačiti s izdvajanjima
za obranu, i to već u proračunu za sljedeću godinu.
Među ostalim naglasio je da će trebati prekinuti ideologizaciju
školstva koja je "naglašenija nego u bivšem sustavu". LS također
drži da treba dokinuti "autoritaran i totalno centraliziran"
školski sustav, koji "demotivira sve sudionike nastavnoga procesa,
a među školske djelatnike unosi strah".
(Hina) pb mc