ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Poslovodstvo tvrtke Transeuropska autocesta (TEA), koja je koncesionar autoceste Zagreb-Goričan, očekuje kako će u poslovnim razgovorima, te na skupštini dioničara, sazvanoj za drugu polovicu ovog
tjedna, i sastanku njenog Nadzornog vijeća uskoro biti donesene bitne odluke koje će omogućiti nastavak radova na izgradnji autoceste Zagreb-Goričan. To je u razgovoru za Hinu rekao direktor TEA-e Mladen Bandić.
ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Poslovodstvo tvrtke Transeuropska
autocesta (TEA), koja je koncesionar autoceste Zagreb-Goričan,
očekuje kako će u poslovnim razgovorima, te na skupštini dioničara,
sazvanoj za drugu polovicu ovog tjedna, i sastanku njenog Nadzornog
vijeća uskoro biti donesene bitne odluke koje će omogućiti nastavak
radova na izgradnji autoceste Zagreb-Goričan. To je u razgovoru za
Hinu rekao direktor TEA-e Mladen Bandić.#L#
Ukupna dužina autoceste Zagreb-Goričan iznosi 93,5 kilometara, a
vrijednost cijele investicije iznosit će 830 milijuna maraka.
Ostalo je još za izgraditi 23 kilometra dugačku dionicu Breznički
Hum-Varaždin, a potrebno je i dovršiti izgradnju na šest
kilometarskoj dionici Ivanja Reka-Popovec te na dionici Komin-
Breznički Hum čija dužina iznosi 12 kilometara.
Vrijednost tih radova procijenjuje se na više od 400 milijuna
maraka, a nakon zatvaranja finacijske konstrukcije očekuje se i
reprogramiranje rokova završetka izgradnje, koji su ranije bili
utvrđeni za kraj 2000., odnosno početak 2001 godine.
U svom financijskom planu, koji je TEA predočila hrvatskoj Vladi
još u srpnju, tvrtka predlaže zatvaranje financijske konstrukcije
tog projekta u obliku izdavanja obveznica u ukupnom iznosu od 200
milijuna eura na međunarodnom tržištu, uz garanciju Vlade RH, a
koje bi se otplaćivale na rok od pet godina. Mandat za izdavanje i
prodavanje tih obveznica dobile bi američka banka Goldman Sachs i
njemačka Deutsche Bank.
Bandić ističe, kako je takav financijski plan u Ministarstvu
financija naišao na podijeljena mišljenja, od odobravanja do
mišljenja kako je teško provediv, odnosno da je to neprihvatljivo
rješenje. Iz TEA-e, kaže Bandić, nakon takvih su oprečnih
mišljenja, tražili kasnije i daljnje razgovore u Vladi, koji još
nisu uslijedili, odnosno zasad nisu dobili konkretan odgovor.
Inače, TEA trenutačno duguje 70 milijuna njemačkih maraka tvrtki
"Hrvatski graditelj", koja je nasljednik Hrvatske uprave za
ceste(HUC) na tom projektu.
Istodobno TEA očekuje približno 27 milijuna maraka od Ministarstva
financija koliko bi trebao iznositi povrat ranije plaćenog PDV-a, a
iz TEA-e ističu i potrebnu uplatu od 26 milijuna maraka, što je
sukladno financijskom planu cijelog projekta odnosno koncesijskom
ugovoru obvezna uplatiti RH. Za povećanje temeljnog kapitala
potrebno je još uplatiti deset milijuna maraka, od kojih se pet
odnosi na Republiku Hrvatsku, te pet milijuna treba uplatiti
talijanski Astaldi.
U tvrtki TEA koja je koncesionar autoceste Zagreb-Goričan većinski
udio od 51 posto ima talijanska kompanija Astaldi, dok je ostatak
udjela u vlasništvu hrvatske Vlade.
(Hina) ggr ds