ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Strateški ciljevi predložene strategije prometnog razvitka su kvalitetno povezivanje svih hrvatskih regija i efikasnije povezivanje Hrvatske s Europom, istaknuto je na današnjoj sjednici Vlade. Vlada je
Prijedlog strategije uputila Saboru na drugo čitanje, a u saborsku proceduru upućen je i Konačni prijedlog Zakona o izvršenju kazne zatvora.
ZAGREB, 7. listopada (Hina) - Strateški ciljevi predložene
strategije prometnog razvitka su kvalitetno povezivanje svih
hrvatskih regija i efikasnije povezivanje Hrvatske s Europom,
istaknuto je na današnjoj sjednici Vlade. Vlada je Prijedlog
strategije uputila Saboru na drugo čitanje, a u saborsku proceduru
upućen je i Konačni prijedlog Zakona o izvršenju kazne zatvora.
#L#
Prema riječima ministra pomorstva, prometa i veza Ivana Pavlovića,
strategija prometnog razvitka predviđa godišnje ulaganje od
prosječno pet posto bruto domaćeg proizvoda (BDP) za razvoj
prometnog sustava. To bi, uz predviđeni rast BDP-a od šest posto
godišnje, iznosilo oko 20 milijardi američkih dolara do 2010.
godine, procjenjuje Pavlović.
Strategija detaljno razrađuje ulaganja u cestogradnju,
predviđajući uz ostalo da se do 2011. izgradi oko 700 kilometara, a
do 2019. daljnjih oko 780 kilometara autocesta, polutautocesta i
brzih cesta. Među cestovnim prioritetima su i pravci Rijeka-
Zagreb-Goričan, Zagreb-Split-Dubrovnik, a poseban značaj Vlada
daje jadransko-jonskoj autocesti.
U željezničkom prometu težište je na rekonstrukciji i
modernizaciji, kod pomorskog prometa naglašeno je povezivanje
kopna i otoka, a kod riječnog osuvremenjivanje postojećih plovnih
puteva, te predviđena izgradnja kanala Dunav-Sava.
Pavlović je podsjetio i na ozbiljne rezerve Svjetske banke u
pogledu visine hrvatskih ulaganja u prometni sustav i predviđenu
intezivnu izgradnju autocesta. Svjetska banka smatra da Hrvatska
ima dovoljne kapacitete prometne infrastrukture te naglašava
potrebu većeg ulaganja u održanje postojeće infrastrukture. Na taj
se prijepor osvrnuo i premijer Zlatko Mateša ističući da strategija
može dugoročno promijeniti prometne tijekove i u prometu dati
Hrvatskoj značaj koji ona mora imati. Temeljni značaj strategije je
integracija hrvatskog prostora, kazao je Mateša.
U cilju stvaranja uvjeta za daljnju prisutnost i konkurentnost
hrvatskih tvrtki na svjetskom, u ovom slučaju njemačkom tržištu,
Vlada je danas ukinula Uredbu o plaćanju naknada za korištenje
radnih dozvola iz kontigenta radnih dozvola za Njemačku.
Njemačka je ove godine uvela dodatna opterećenja za rad stranih
tvrtki što se, kazao je ministar prostornog uređenja,
graditeljstva i stanovanja Marko Širac, očitovalo i u padu
korištenja radnih dozvola za ovu godinu. Od ukupno oko 5.000
dozvola koristi se njih 4.650, zahtjeve je podnijelo 220 tvrtki od
kojih više od polovice već 20-ak godina rade građevinske i
monterske poslove u Njemačkoj. Hrvatske tvrtke na poslovima u
Njemačkoj godišnje ostvare oko 400 milijuna njemačkih maraka
prihoda, a kako bi se osigurala njihova daljnja konkurentnost na
tom tržištu Vlada je odlučila ukinuti naknade za korištenje radnih
dozvola koje su financijski bitno opterećivale rad hrvatskih
tvrtki. Naime, u protekle četiri godine koliko se uredba
primjenjivala, od oko 7.000 kuna naknada po dozvoli prikupljeno je,
kazao je Širac, 110 milijuna kuna, a ta su sredstva bila namijenjena
izgradnji stanova za stradalnike Domovinskog rata.
Vlada je danas prihvatila i izvješće o poslovanju Hrvatske
garancijske agencije (HGA) u prvih šest mjeseci ove godine. U tom je
razdoblju HGA zaprimila 262 zahtjeva za dodjelu garancija, a
odobrila 212 garancija u iznosu od 59 milijuna kuna. Dodijeljene su
i 163 bespovratne financijske potpore u iznosu od 1,6 milijuna
kuna. Time je pomognuto otvaranje 462 nova radna mjesta. Značajno
je promijenjena i struktura garancija, i umjesto kao do sada
poljoprivredi garancije su sve više usmjerene prema proizvodnji,
istaknuo je direktor HGA Zdravko Muraj.
Mateša posebno ističe da nijedna garancija do sada nije aktivirana.
To, kazao je, dokazuje da su predmeti dobro obrađeni, da se radi o
gospodarstvenicima koji trebaju pomoć, ali je ne zlorabe.
Novi zakon o izvršavanju kazne zatvora posebno razrađuje prava
kažnjenika, a jedna od njegovih novosti je i uvođenje instituta
suca izvršenja.
(Hina) bn im