ZAGREB, 29. rujna (Hina) - Premda je u posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj osjetno povećana prodaja novih vozila, starosna struktura osobnih vozila na hrvatskim cestama nije se još bitnije poboljšala. Od ukupno 1.040.673 osobnih
vozila koliko ih, po podacima hrvatske naftne industrije INA od 31. srpnja ove godine, prometuje u Hrvatskoj, 504.459 ili 48,5 posto staro je između 8 i 15 godina. Više od 94.000 ili oko 9 posto osobnih automobila u Hrvatskoj staro je između 20 i 25 godina, a 174.750 (16,8 posto) između 15 i 20 godina.
ZAGREB, 29. rujna (Hina) - Premda je u posljednjih nekoliko godina u
Hrvatskoj osjetno povećana prodaja novih vozila, starosna
struktura osobnih vozila na hrvatskim cestama nije se još bitnije
poboljšala. Od ukupno 1.040.673 osobnih vozila koliko ih, po
podacima hrvatske naftne industrije INA od 31. srpnja ove godine,
prometuje u Hrvatskoj, 504.459 ili 48,5 posto staro je između 8 i 15
godina. Više od 94.000 ili oko 9 posto osobnih automobila u
Hrvatskoj staro je između 20 i 25 godina, a 174.750 (16,8 posto)
između 15 i 20 godina. #L#
Manje od sedam godina staro je 267.300 osobnih vozila (25,7 posto)
među kojima je najveća koncentracija automobila s jednom ili dvije
godine starosti (112.306), dok je u prvoj polovici ove godine na
hrvatske ceste izašlo 20.353 novih automobila.
Promatrano po udjelu osobnih automobila pojednih proizvođača u
ukupnom broju vozila, sa udjelom od gotovo 22 posto ili 228.875
automobila još uvijek prednjače vozila Zastave.
S udjelom od 14 posto slijedi njemački Volkswagen čijih je vozila u
Hrvatskoj 145.838 i Opel s udjelom od 12,4 posto ili 129.709
automobila.
Na četvrtom mjestu su vozila francuskog Renaulta kojih je na
hrvatskim cestama 89.843 (8,6 posto), slijedi Fiat sa 82.509 vozila
(7,9 posto), Ford sa 63.114 vozila (6 posto) te Škoda sa 39.452
automobila i udjelom od 3,8 posto u ukupnom broju osobnih vozila u
Hrvatskoj.
Nešto manje od broja Škoda, 34.321 ili 3,3 posto u Hrvatskoj ima
Mercedesovih osobnih vozila, dok je Audija 25.954 (2,5 posto).
Francuski Peugeot i Citroen u ukupnom broju vozila u Hrvatskoj
sudjeluju s ukupno nešto više od 4 posto ili 42.489 automobila.
Ruskih Lada ima 18.420 (1,7 posto), a nešto manje je BMW-a - 16.839
(1,6 posto).
S udjelom od nešto više od 1 posto u hrvatskom voznom parku
sudjeluju Hyundai i Mazda, a Daewoo, Seat, Alfa Romeo, Wartburg,
Nissan, Kia, Mitsubishi, Lancia, Suzuki, Honda, Volvo, Daihatsu,
Rover i ruski Zaz s pojedinačnim udjelom manjim od 1 posto.
Od ukupnog broja vozila u Hrvatskoj, 199.769 je dizelaša među
kojima prevladavaju automobili stari između 10 i 15 godina
(74.811), te između 5 i 10 godina (55.808), a starijih od 20 godina
ima nešto manje od 10.000. Ispod pet godina starosti je približno
25.000 tisuća dizelaša.
Najprodavaniji dizelaš na hrvatskom automobilskom tržištu s
udjelom od 39,2 posto ili 78.404 automobila je Volkswagen. S
podjednakom zastupljenošću od nešto više od 12 posto slijede
Mercedes (24.380) i Opel (24.179). Na četvrtom mjestu je talijanski
Fiat, kojeg slijedi Ford, Audi, Renault, Peugeot, Citroen i Seat,
dok svi ostali proizvođači u ukupnom broju dizel vozila sudjeluju s
manje od 1 posto.
(Hina) kg ds