ZAGREB, 17. rujna (Hina) - Financijska konstrukcija za izgradnju preostalih šezdesetak kilometara autoceste Rijeka-Zagreb trebala bi biti zatvorena do početka iduće građevinske sezone, u ožujku ili travnju 2000. dugoročnim
kreditiranjem u kojem će Europska banka za obnovu i razvoj sudjelovati sa 150 milijuna eura, dok bi se ostatak sredstava trebao osigurati uz pomoć njemačke razvojne banke Kreditanstalt fur Wiederaufbau (KfW) te drugih komercijalnih banaka. Kazao je to na današnjoj konferenciji za novinare direktor tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb Ivan Prgomet.
ZAGREB, 17. rujna (Hina) - Financijska konstrukcija za izgradnju
preostalih šezdesetak kilometara autoceste Rijeka-Zagreb trebala
bi biti zatvorena do početka iduće građevinske sezone, u ožujku ili
travnju 2000. dugoročnim kreditiranjem u kojem će Europska banka za
obnovu i razvoj sudjelovati sa 150 milijuna eura, dok bi se ostatak
sredstava trebao osigurati uz pomoć njemačke razvojne banke
Kreditanstalt fur Wiederaufbau (KfW) te drugih komercijalnih
banaka. Kazao je to na današnjoj konferenciji za novinare direktor
tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb Ivan Prgomet.#L#
On je istaknuo da će dugoročnim kreditiranjem omogućiti nesmetana
otplata zajmova iz naplate cestarine, te refinanciranje preuzetih
kratkoročnih zajmova kao i rasterećenje države od danih
financijskih garancija.
U pronalaženju sredstava za zatvaranje cijele financijske
konstrukcije, kako je rekao, treba pripomoći i proces
privatizacije koncesije autoceste Rijeka-Zagreb koju je EBRD
postavio kao uvjet za ulazak u projekt.
Izvođači preostalih radova na autocesti izabrat će se prema
strogima pravilima EBRD-a međunarodnim natječajem za koji je već
raspisana predkvalifikacija na koju su se, rekao je Prgomet, javile
mnoge vodeće europske građevinske tvrtke.
Pravila za predaju ponuda na međunarodnom natječaju bit će utvrđena
krajem ovog i početkom sljedećeg mjeseca, ponude će se zaprimati do
siječnja 2000., a odluka o najpovoljnijim ponuđačima trebala bi
uslijediti nakon 30 dana od tog roka.
Istaknuvši da je ovo odobrenje o dugoročnom kreditiranju najveća
potpora koju je EBRD do sada dala jednoj (budućoj) privatnoj
kompaniji, viši dužnosnik EBRD-a Andrew Bride je ocijenio da se
radi o financijski i socijalno dobrom programu koji je trebalo
podržati. Upravo je zadatak EBRD-a da pomogne u izgradnji
infrastrukture u jugoistočnoj Europi, dodao je.
Prema njegovima procjenama radovi koje još treba obaviti te
refinanciranje dosadašnjeg mostnog kreditiranja mogli bi koštati
približno 450 milijuna eura.
Na upit o cijeni cestarine za osobna vozila na samofinacirajućoj
autocesti Rijeka-Zagreb, kojom će se putovati približno sat i pol,
Prgomet je odgovorio da bi, kako je planirano, cestarina trebala
iznositi između 35 i 45 kuna.
Govoreći o nedostatku infrastrukturnih objekata uz autocestu,
Prgomet je najavio da ove jeseni iza Jastrebarskog počinje gradnja
velike Inine benzinske postaje i motela, a objekti bi trebali biti
završeni do jeseni sljedeće godine.
(Hina) kg ds