YU-srpski tisak YU 13.9. SRPSKI TISAK SRBIJAPOLITIKA-EKSPRES 13. IX. 1999.Hrvatska diskriminira i zastrašuje Srbe"Pogoršanje položaja Srba u Hrvatskoj nije prošlo nezapaženo, čak ni u State Departementu, za koji se baš ne bi moglo
reći da je naročito zabrinut za sudbinu Srba.U godišnjem izvješću o stanju u Hrvatskoj, čije dijelove prenosi hrvatski tisak, State Departement ocjenjuje da Srbi trpe otvorenu diskriminaciju..."GLAS JAVNOSTI 13. IX. 1999.Reprezentativac plavih Vladimir Jugović: Sve na svijetu za Zagreb"(...)- Svi mi živimo za zagrebački dvoboj i ja se iskreno nadam da ću biti na raspolaganju Vujadinu Boškovu, pa makar mu pravio društvo na klupi.(...) U svakom slučaju, ako se od mene očekuje neka poruka navijačima i suigračima, nastavit ću žestoko, pa uz malo sreće i dobru medicinsku njegu koju imam možda budem u prvi jurišnim redovima..."DANAS13. IX. 1999.
SRBIJA
POLITIKA-EKSPRES
13. IX. 1999.
Hrvatska diskriminira i zastrašuje Srbe
"Pogoršanje položaja Srba u Hrvatskoj nije prošlo nezapaženo, čak
ni u State Departementu, za koji se baš ne bi moglo reći da je
naročito zabrinut za sudbinu Srba.
U godišnjem izvješću o stanju u Hrvatskoj, čije dijelove prenosi
hrvatski tisak, State Departement ocjenjuje da Srbi trpe otvorenu
diskriminaciju..."
GLAS JAVNOSTI
13. IX. 1999.
Reprezentativac plavih Vladimir Jugović: Sve na svijetu za Zagreb
"(...)- Svi mi živimo za zagrebački dvoboj i ja se iskreno nadam da
ću biti na raspolaganju Vujadinu Boškovu, pa makar mu pravio
društvo na klupi.(...) U svakom slučaju, ako se od mene očekuje neka
poruka navijačima i suigračima, nastavit ću žestoko, pa uz malo
sreće i dobru medicinsku njegu koju imam možda budem u prvi jurišnim
redovima..."
DANAS
13. IX. 1999.
Milošević nije trula kruška
"(...) U Srbiji je ovih dana puno asocijacija na 'trule kruške' u
Bukureštu 1989., koje samo što nisu pale. Novine su prepune
tekstova o modalitetima odlaska Miloševića. Na jednom kraju palete
ponuđenih odgovora su oni koji su mu već, tko zna koji put, napisali
politički nekrolog. Za njih Milošević je već otišao. On je bivši
vožd i bivši predsjednik, kako za međunarodnu zajednicu, tako i za
one koji su ga svojedobno uzdizali u političku orbitu sloganom
'Slobo - slobodo', a sad ga pokapaju sloganom 'Slobodan ili
sloboda'.(...)
Na drugom kraju palete odgovora su oni koji podsjećaju da je
Milošević 'veliki igrač na malom prostoru', da ima sposobnost
lisice koja, kad se nađe u stupici, odgrize sebi šapu i ponovno
krene u lov. On će i ovoga puta pokušati gurnuti Srbiju u novu
tragediju i na taj će način preživjeti i sačuvati svoju vlast. Stoga
oni rezignirano zaključuju da je Slobodan Milošević zla kob
srpskoga naroda te da njegova odlaska nema bez 'čovjeka oštra oka i
precizne ruke'. Između vođe dviju krajnosti, kabinetski savjetnici
i dokoni politički kibiceri po srpskim kafanama i novinama
raspredaju modalitete odlaska Miloševića: a) ostavka, b) smjena u
saveznom parlamentu, c) peticija građana za smjenu, d) Miloševićev
'model' mitinga i događanja naroda, e) ostrakizam - progonstvo iz
zemlje, f)'bukureštanski model' i sl.
Nasuprot tim stajalištima, moj odgovor na pitanje o odlasku
Miloševića glasi: veoma teško, gotovo nemoguće. Ako se pod
Miloševićem podrazumijeva politički režim u Srbiji čiji je on samo
personalni izraz i simbol. Jer, Slobodan Milošević je tek vrh
ledene sante koji kao kamen oko vrata vuče Srbiju u propast. Devet
desetina te ledene sante većina ljudi, istraživača i znanstvenika
ne vidi, te zato od 1991. olako izriču sud o konačnom odlasku
Miloševića i pišu mu političke nekrologe. Međutim, nakon tih kriza
politički režim u Srbiji je postajao čvršći, oporba nemoćnija a
Slobodan Milošević se uzdizao kao Feniks i uzlijetao sve više.
(...)
Za razumijevanje prirode i karaktera toga političkog režima, nužno
je ispitati četiri statička stupa na kojima on počiva. Ti stupovi
su: nacional-populizam, partijsko-državni i ideološki aparat,
vojno-policijski kompleks i politički vođa.(...)
Tu formulu nije izmislio i primijenio samo Milošević. Ona je uvijek
bila i danas je na djelu u društvima u kojima je dugotrajna kriza
dovela do stanja katastrofalnog balansa političkih sila i
rastakanja 'civilne teologije'..."- piše prof. Jovica Trkulja.
VREME
11. IX. 1999.
"Sveti Savo, pomagaj"
"(...) U epizodi s Miloševićem dogodilo se to da su Srbi jako
precijenili svoje snage i dopustili da ih on uvjeri kako mogu
dobiti, ili još bolje, oteti, više nego što bi im pripalo. To je od
početka bila politika sile i nasilja, što srpskoj povijesti i
tradiciji nije nimalo strano, ali mislim da je ovoga puta ta lekcija
dobro naučena, premda najviše na račun Srba iz Hrvatske, Bosne i
Kosova.
Međutim, osim pretjeranog samopouzdanja, ta politika oslanjala se
i na strah. Srbima je objašnjavano da je u ovom slučaju sila čisto
obrambena i preventivna, budući da se svi drugi, što znači bivši
jugoslovenski narodi, kao i veći dio svijeta, spremaju da napadnu
na njih. Pa, na kraju je tako i ispalo, ali treba biti lud pa misliti
da taj ishod nema baš nikakve veze s Miloševićem..."