FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FR MONDE 12.9.EU POVJERENSTVO

FR-BL-izvješća-Organizacije/savezi-Kriminal FR MONDE 12.9.EU POVJERENSTVO FRANCUSKALE MONDE12. IX. 1999.Novi prigovori na rad Europskog povjerenstva"Vrlo negativna obojenost zaključaka drugog izvješća odbora neovisnih stručnjaka o reformi Europskog povjerenstva, koje je objavljeno u petak 10. rujna, ne treba nas iznenaditi: ta je vježba iz kritike nastavak prvoga izvješća objavljenog u ožujku koji je doveo do zajedničke ostavke Santerova povjerenstva. Petorica 'mudraca' zaključili su tada da su optužbe zbog prijevare, lošeg rada i nepotizma nekih povjerenika, utemeljene.Umjesto da se istražuje ponašanje pojedinaca, ovaj se put donosilo općenito mišljenje o kulturi, običajima i postupcima Povjerenstva i preporuke radi svladavanja različitih skretanja i lošeg rada.'Mudraci' su ispunili svoju zadaću: njihovih 90 prijedloga svakako su konstruktivni, ali su zato vrlo strog sud o načinu rada europskog izvršnog tijela koje nije kadro da se reformira ni da se prilagodi zadaćama koje mu nameću integracija i proširenje Unije, koje sve manje poštuje osnovna pravila zdravog financijskog poslovanja i, napokon, dopušta sve veći broj prijevara i nepravilnosti. U velikoj se mjeri neizravno dovodi u pitanje nedostatak ugleda predsjednika
FRANCUSKA LE MONDE 12. IX. 1999. Novi prigovori na rad Europskog povjerenstva "Vrlo negativna obojenost zaključaka drugog izvješća odbora neovisnih stručnjaka o reformi Europskog povjerenstva, koje je objavljeno u petak 10. rujna, ne treba nas iznenaditi: ta je vježba iz kritike nastavak prvoga izvješća objavljenog u ožujku koji je doveo do zajedničke ostavke Santerova povjerenstva. Petorica 'mudraca' zaključili su tada da su optužbe zbog prijevare, lošeg rada i nepotizma nekih povjerenika, utemeljene. Umjesto da se istražuje ponašanje pojedinaca, ovaj se put donosilo općenito mišljenje o kulturi, običajima i postupcima Povjerenstva i preporuke radi svladavanja različitih skretanja i lošeg rada. 'Mudraci' su ispunili svoju zadaću: njihovih 90 prijedloga svakako su konstruktivni, ali su zato vrlo strog sud o načinu rada europskog izvršnog tijela koje nije kadro da se reformira ni da se prilagodi zadaćama koje mu nameću integracija i proširenje Unije, koje sve manje poštuje osnovna pravila zdravog financijskog poslovanja i, napokon, dopušta sve veći broj prijevara i nepravilnosti. U velikoj se mjeri neizravno dovodi u pitanje nedostatak ugleda predsjednika kojemu istječe mandat, Jacquesa Santera, u službama Povjerenstva. No, sramota bačena na europsku upravu postavlja pitanje o odgovornosti njezinih glavnih čelnika, počevši od glavnog tajnika Povjerenstva Carla Trojana, ne oslobađajući od odgovornosti ni vlade petnaestorice koje nisu bile spremne ispraviti sve očitije nepravilnosti. Odbor utvrđuje 'velik broj neispravnosti' u radu zajedničke uprave koja želi 'dati prednost dužnostima koncepcije i pregovaranja, na štetu upravljanja i nadzora koji se manje cijene. 'Uprava slijedi' kao da je upozoravala uprava koja je mislila da je vizionarska, umjesto upravna.' (...) 'Mudraci' žele da se imenuje 'neovisni europski povjerenik' koji bi imao 'neograničene ovlasti' kada je riječ o kaznenim djelima koje su počinili članovi i dužnosnici ustanova EU-a. U drugoj fazi trebat će utemeljiti pravo 'jedinstveno i nedjeljivo europsko tužiteljstvo' koje će biti zastupljeno u svakoj državi Unije. Nije toliko riječ o promjeni statutarnog sustava, koliko o točnoj provedbi pravila i načela, budući da bi sadašnji laksizam mogao dovesti do 'ozbiljnih slabosti u ispunjavanju javne europske dužnosti'. Isto tako, 'običaj da se otvaraju i čuvaju radna mjesta koja nemaju prave zadaće, treba promatrati kao protivna ne samo racionalnosti i djelotvornosti, već i načelu stjecanja svijesti o odgovornosti'. U izvješću se ističe netransparentnost u odabiru radnog osoblja i nutarnjeg promaknuća, kao i 'dosta teški propusti' u imenovanju visokih dužnosnika. (...) Neovisni stručnjaci na koncu nastoje na načelu osobne političke odgovornosti povjerenika koja pada na predsjednika Povjerenstva. On, kažu, 'mora imati ovlast da pojedinačno smjenjuje povjerenike, da mijenja njihove ovlasti i donosi mjere glede sastava i ustroja Povjerenstva koje su prema njegovu mišljenju potrebne radi jačanja političke odgovornosti'", kaže se u napisu Laurenta Zecchinija.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙