ZAGREB, 8. rujna (Hina) - Čelnici hrvatske naftne kompanije Ina opovrgnuli su na današnjoj konferenciji napise o upitnosti kvalitete Ininih naftnih proizvoda istaknuvši kako je "kakvoća proizvoda i usluga jedan od glavnih ciljeva
Inine poslovne politike".
ZAGREB, 8. rujna (Hina) - Čelnici hrvatske naftne kompanije Ina
opovrgnuli su na današnjoj konferenciji napise o upitnosti
kvalitete Ininih naftnih proizvoda istaknuvši kako je "kakvoća
proizvoda i usluga jedan od glavnih ciljeva Inine poslovne
politike".#L#
"Sustavna obrada pokazala je kako nema ni indicija, a kamoli dokaza
da je uzrok kvarova na, primjerice dizelskim motorima, potekao od
Ininih proizvoda", rekao je izvršni direktor Ine za preradu nafte i
trgovinu Jasminko Umićević. Istaknuo je da se svi proizvodi naftne
industrije kontroliraju tijekom svih faza proizvodnje. Kontrolu
prolaze i gotovi proizvodi i to na mjestima proizvodnje, tijekom
distribucije, na mjestima skladištenja i na kraju, na
maloprodajnim mjestima, dodao je.
Prema Ininim podacima, u proteklih devet mjeseci evidentirano je 48
reklamacija na kvalitetu goriva, a učestali napisi u medijima o
kvaliteti Ininih tekućih goriva, posebice eurodizela, potakli su
analize Ininih službi, ali i Državnog inspektorata, rekao je
Umićević.
Podaci analize iz kolovoza ove godine, provedene na 10 benzinskih
postaja - Vis, Supetar, Milna, Bol, Hvar, Vrbovska, Jelsa, Murter,
Trogir) i u tri skladišta - Solin, Gaženica, pokazuju, rekao je
Umićević, da je dopuštena količina vode u dizelskom gorivu bila
ispod 200 miligrama po kilogramu goriva, što odgovara Europskoj
normi, a daleko je ispoda standarda kakvoće tekućih naftnih goriva
RH koji dozvoljava 500 miligrama po kilogramu goriva.
U Ini tvrde kako je održavanje visoke kvalitete proizvoda i usluga
uvjet za dobivanje mađunarodnog standarda ISO 9001 koji imaju Inine
rafinerije, a koji se izdaje na 3 godine i provjerava svakih šest
mjeseci.
Vodeći specijalist za primjenska i laboratorijska istraživanja u
Ini Srećko Čulinović ocijenio je da su tvrdnje o potencijalnom
uljevanju vode u gorivo kako bi se ostvarila veća zarada netočne
jer, tvrdi, takvim bi se postupkom voda izdvojila i nataložila na
dnu.
Po pitanju količine sedimenta u Ininim gorivima, čelnici Ine
ustvrdili su da, pri provjerama spremnika, ona nije prelazila 15
miligrama po kilogramu dok je dozvoljena količina 24 miligrama po
kilogramu goriva.
Čelnici Ine ujedno su pozvali sve građane da se u slučaju sumnje u
kvalitetu određenog Ininog proizvoda što prije jave na besplatni
telefon za reklamacije kako bi se moglo utvrditi otkuda proizvod
potječe i ukloniti uzrok.
U Ini, kažu, "ne dvoje da postoji na hrvatskom tržištu nekvalitetno
dizelsko gorivo" kao i da Ina nije i ne može biti optužena za takvo
što. Ujedno izražavaju spremnost da se u suradnji s Državnim
inspektoratom "otkrije tko ustvari potrošačima prodaje
nekvalitetno gorivo".
(Hina) kg db